Na de aankondiging van een tweede dag Nostalgie Beach Festival vorige week, maakten Herbert en Astrid in De Ochtend alweer een klinkende naam bekend.
Herbert Bruynseels: “Ook Level 42 zal er weer bij zijn dit jaar en dat op Dag 1 van ons Nostalgie Beach Festival. Lessons in Love, Running in the Family, Love Games…stuk voor stuk meezingers waar ik nu al ongelooflijk hard naar uitkijk”
Voor zaterdag 8 augustus werden eerder al aangekondigd: Ronan Keating, Roger Hodgson, The Stranglers, The Troggs, Phats & Small en Anouk. Level 42 maakt nu de affiche compleet voor Dag 1. Voor zondag 9 augustus tekenden Clouseau, Bart Peeters en Raymond van het Groenewoud present.
Wie er graag wil bij zijn kan tickets bestellen voor Dag 1, voor Dag 2 of een weekendticket. Meer weten of nu bestellen www.nostalgiebeachfestival.be.
Ruim 15 jaar geleden ontstond het idee bij de Highland Valley Pipes & Drums uit Borculo om een Celtic Night te organiseren in Borculo samen met een orkest, een koor en een Ierse dansgroep. Door het grote succes van dit concept, is de productie verder gegaan met toeren onder de naam “Music Show Scotland”. Destijds was het een droom om ooit in een uitverkochte arena te staan…
Inmiddels zijn er 15 jaren verstreken en heeft Music Show Scotland een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Van Sporthal ’t Timpke in Borculo naar Ahoy in Rotterdam en het GelreDome in Arnhem en daarnaast diverse prachtige arena’s in Europa. Shows in onder andere het Hallenstadion in Zürich (Ch), Jyske Bank Boxen in Herning (Dk), Mercedes Benz Arena in Berlijn (D) het Sportpaleis in Antwerpen (Be) stonden jaarlijks op het tourschema. De cast groeide uit naar meer dan 300 pipers, drummers, muzikanten, dansers en crew. En dit alles word van A tot Z georganiseerd door Beerten Events, vanuit Borculo, waar het ooit begon. Een enorme productie waar met veel passie aan werd gewerkt. De droom kwam uit…
Nu, na 15 jaar, zijn er nieuwe plannen ontstaan voor de Music Show Scotland. Beerten Events wil namelijk een eigen concerthal gaan bouwen in Borculo, de thuisbasis van de Music Show Scotland. De tribunes in de concerthal moeten plaats bieden aan ruim 3000 bezoekers en er kunnen ook andere muziekproducties plaatsvinden. De concerthal komt in de vorm van een evenementencentrum en krijgt de naam “the Castle”. Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang en heeft de organisatie de keuze moeten maken om voorlopig te stoppen met de productie van de show in de huidige vorm. Dit zal ingaan vanaf 2021.
Music Show Scotland is dit jaar voor de laatste keer te zien in Brussel, Hannover, Rotterdam, München, Mannheim, Berlijn, Antwerpen en Oberhausen. Kijk voor alle data en ticketinformatie op www.musicshowscotland.nl
De Kindermond – Opiniestuk Carnaval Aalst – Sarah Smeyers
“Mama, haten wij de joden ook?”, zo klonk de vraag van mijn oudste dochter (12) terwijl ze haar boterham met (te veel) choco naar binnen werkte. Het was een doordeweekse ochtend in het najaar 2019 en de kwestie over het al dan niet erkend blijven van ons Aalsters Carnaval als Unesco werelderfgoed was laaiend actueel. “Joods Actueel”, zou ik vroeger en nu woordspelend durven gekscheren…
Meestal wuif ik filosofische debatten die onze gejaagde ochtendroutine nog meer kunnen verstoren weg met de belofte het er later nog eens over te hebben… Maar deze vraag duldde geen uitstel: “Natuurlijk niet, schat! Waar haal je dat nu?”
“Ze zeggen datwe gelachen hebben met de joden tijdens de stoet en daarom moeten wij nu van de lijst. Ik ben zo bang dat Carnaval nu gaat verdwijnen, mama!”
Tot dusver had de jongste naar goeie gewoonte het gesprek rustig aanhoord om dan plots te concluderen: “Dus wij haten de joden niet. De joden haten ons.” Alweer een uitdagende stelling die evenmin een uitstel van antwoord kon verdragen…
“Tijd om naar school te vertrekken. We hebben het er wel nog eens over…”
Intussen wil geen enkele Aalstenaar het er eigenlijk nog over hebben. “’t Es giejn avans, ze goon ons noeit nie verstoon.” Toen de directeur van onze lagere school inging op mijn vraag om mevrouw Regina Sluszny in dialoog te laten treden met onze leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar, wist ik dus dat ik me op glad ijs waagde. Zowat alle politici hadden zich al openlijk uitgesproken over de situatie en quasi alle media hadden al ettelijke keren gepoogd de kwestie uit te vergroten tot een onoverkomelijk schisma tussen lokale en nationale politici. Dus zei ik tegen mezelf: “Vergeet het, Smeyers, je gaat alleen maar olie op het vuur gieten.”
Maar ik kon het niet vergeten. De gedachte dat onze kinderen, die de traditie van Aalst Carnaval in hun DNA hebben, zaten te twijfelen of ze nu wel of geen antisemiet waren zonder ooit al van dat woord gehoord te hebben, deed me huiveren. Het feest dat 3 dagen lang zo goed het belang van gemeenschapsvorming en van identiteit bewijst, werd opeens zo onterecht het mikpunt van elke politiek correcte en incorrecte denker. Ik vrees dat ik het ook nooit zal verstaan.
Ik wilde iets doen. Eerder als moeder dan als politica. Kinderen met een gezonde geest doen gelukkig nog niet aan politiek. Hun woorden, gedachten, vragen, reacties, meningen, … hoeven nog niet direct onder de noemer van deze of gene partij te vallen. Misschien zijn zij dus nog het meest geschikt om via mevrouw Sluszny aan de hele joodse gemeenschap duidelijk te maken dat onze stoet helemaal geen wansmakelijke aaneenschakeling van racistische uitlatingen wil zijn. Misschien worden zij wel geloofd als ze herhalen dat het absoluut niet de bedoeling is ook maar iemand als persoon, als individu, als lid van een (geloofs)gemeenschap, als deel van een bevolkingsgroep, te kwetsen. Integendeel: je bent geen échte Carnavalist als je met de bedoeling om te kwetsen afzakt naar Aalst. Dan hoor je er niet bij. Misschien krijgen zij wel uitgelegd dat het een eer is om afgebeeld te worden in de stoet. “Joepie, we hebben jou 7 keer gezien, mama! Maar die ene pop in gele bikini… zo mooi zie jij er toch niet uit hoor…”, gniffelden mijn dochters vorig jaar.
De kindermond dus. En zowel de schooldirecteur als mevrouw Sluszny stemden in.
Ik hoorde mevrouw Sluszny op de radio getuigen over hoe ze de oorlog overleefde: een pakkende getuigenis van een moedige vrouw. Ik vertelde haar aan de telefoon hoe ze me aan mijn grootmoeder deed denken, toen die me voor het slapengaan zo vaak dezelfde oorlogsverhalen vertelde. Over den Duits, den Engelsman en de Canadees die respectievelijk kaas, chocolade en sigaretten meebrachten. Over het beeldhouwwerk dat haar vader had weggegeven in ruil voor wat vlees. Over de kelders op de Sinte Annalaan (toen Stalinlaan) waar de muren uitgeslagen werden om naar de buren te kunnen vluchten bij een bombardement. Over hoe ze toch naar school moest. Over de dag dat een meisje, wiens ouders vlakbij de Zeebergbrug woonden, niet meer naar school kwam…
Deze herinneringen en trauma’s moeten aan de jeugd doorverteld worden. Vanuit verschillende perspectieven. Dat verruimt hun geest, dat leert hen waarom zaken soms gevoelig kunnen liggen.
Vorige vrijdag arriveerden de foorkramers in Aalst. Vanuit het slaapkamerraam van de kinderen zie je enkele van de kermisattracties. En we hebben de gewoonte om voor het slapengaan met de lichten uit nog even naar die flitsende en flikkerende neons te kijken en te luisteren naar de in de verte joelende menigte. En plots hebben we het er weer over. “Ik ben zo bang dat alle journalisten volgende week met opzet gaan zorgen dat iedereen weer denkt dat wij allemaal slechteriken zijn…”.
Vandaag, op Valentijn, verschijnt eindelijk de langverwachte nieuwe single van Loredana, ‘Ti Sento’. De zangeres, die gisteren nog haar verjaardag vierde, is net terug uit het buitenland waar ze herstelde van haar operatie.
Na het uitbrengen van een paar succesvolle Nederlandstalige singles, die allemaal vlotjes hun weg vonden naar de top 10 van De Vlaamse Ultratop 50, vond de ravissante, sympathieke roodharige zangeres de tijd rijp om eindelijk eens een Italiaanse single uit te brengen. De Limburgse, afkomstig van 2 Italiaanse ouders die in België hun geluk vonden, spreekt perfect Italiaans. “Matia Bazar bracht ’Ti Sento’ uit in 1986, mijn geboortejaar. Voor mij was het een uitdaging omdat de zanglijn in mijn nieuwe versie hoog ligt, waardoor ik de kans krijg om te laten horen wat ik in mijn mars heb. Ik ben alvast heel tevreden van het resultaat. De voorbije week zaten we in het buitenland en hebben we de tijd genomen om leuke beelden te draaien voor de videoclip, want die komt er snel aan.”
Het producersduo Serge Ramaekers en Pat Krimson zat in de studio achter de knoppen. “De James Bond-achtige sfeer en het moderne arrangement, geven het nummer een frisse poppy sound. De vocals van Loredana laten je niet onberoerd en bezorgen je kippenvel. Bellissimo”, zegt het duo enthouaist.
2Fabiola is bezig aan z’n laatste tourjaar en midden deze zomer vieren ze hun 1000steoptreden met frontzangeres Loredana, die al sinds 2008 mee op het podium staat. De groep communiceert later meer over dat bijzondere optreden. Na de grote 2Fabiola-zomerhit ‘She’s after my piano‘ is de kans groot dat Loredana straks een dikke hit scoort met haar nieuwe single ‘Ti Sento’.
De single verscheen vandaag op het Cluster-Park-label en is nu op alle platformen digitaal beschikbaar.
Populaire tv-serie ‘La casa de papel’ inspireerde De Romeo’s voor hun nieuwe single ‘Belle Ciao’.
Na de dansbare versie ‘Viva De Romeo’s’ en ‘Het is een nacht’, past ook de nieuwe single ‘Bella Ciao’ perfect in de nieuwe, moderne muzieklijn van De Romeo’s: actuele Dance. “’Het begint traditioneel, maar met heel wat schwung, zodat je meteen in de juiste ambiance zit en dan wordt er keihard geswitcht, waardoor wie goesting heeft kan meespringen. Tijdens de optredens werkt het als een tierelier en doet iedereen mee. Het voorbije weekend waren we te gast in het Antwerpse Sportpaleis op de Moose Bar XXL en het was ongelofelijk, bijna aandoenlijk om zien hoe 20.000 feestvierders positief reageerden. Een echt feest!”, zegt Chris Van Tongelen.
“De inspiratie voor ‘Bella Ciao’ vonden we in de populaire tv-serie ‘La casa de papel’, waar het originele Italiaanse strijdlied, dat vroeger werd gezongen door studenten en arbeiders, wordt gebruikt als themasingle”, zegt Gunther Levi. “’Als je de titel letterlijk vertaalt, zingen wij ‘dag schoonheid’ en daar gaat de Nederlandstalige tekst ook over. We klinken op het leven, zingen over de mooie en vooral goede dingen die ons overkomen. Over onze dromen, wensen en verlangens. Ik denk dat we na ‘Viva De Romeo’s’ en ‘Dans de sirtaki’ met dit nummer wel eens onze 3de dansbare feesthit te pakken zouden kunnen hebben. Plezier staat centraal bij De Romeo’s, omdat we dat zelf graag maken en delen met de mensen”, zegt Davy Gilles.
Met ‘Bella Ciao’ bewijzen De Romeo’s dat ze muzikaal mee zijn met de tijd, waardoor hun publiek blijft verjongen. “Meer dan ooit wordt onze muziek geliket en gedeeld door de jeugd. Ze luisteren en spelen hem niet alleen af, ze komen ook massaal naar de optredens en wij worden heel vaak gevraagd op studentenfuiven, maar ook in de Moose Bars en de Moose Bar XXL doen we het goed en worden we door het publiek haast op handen gedragen. Wij vinden dat geweldig, omdat we ondertussen al mogen optreden voor een nieuwe generatie Romeo’s-fans, die samen met de eerst generatie verbroederen voor ons podium. Dat geeft dat wij nog minstens 20 jaar kunnen doorgaan”, zegt Gunther Levi lachend.
De nieuwe single ‘Bella Ciao’ van De Romeo’s verscheen op het Vlaamse Sterren-label van CNR en is op alle platformen digitaal beschikbaar.
De open ruimte ten westen van de R0 in Dilbeek wordt weldra maximaal gevrijwaard. De gemeente krijgt van de Vlaamse regering de toelating om een gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan te maken voor het schrappen van harde bestemmingen en het realiseren van meer bos- en natuurgebied. Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir delegeert haar planningsbevoegdheid voor het gebied met veel plezier: “Ik zie Dilbeek als een partner om de open ruimte te vrijwaren. Meer bos en natuur, minder verharding en het voorkomen van bijkomende harde bestemmingen zijn stuk voor stuk keuzes die de bouwshift vooruit helpen.”
De Raad van State vernietigde in 2013 een deelplan van het zogenaamde gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan “VSGB en aansluitende open ruimte gebieden”. Daardoor stond de bescherming van de open ruimte ten westen van de R0 lange tijd op losse schroeven. Daar komt nu verandering in.
“De Groene rand rond Brussel staat bekend om zijn prachtige parken en glooiende landschappen. De gemeente Dilbeek deelt de ambitie om de open ruimte in de Vlaamse rand te vrijwaren. Door de Vlaamse planningsbevoegdheid naar hen te delegeren komt de noodzakelijke bescherming van de open ruimte een stap dichterbij. Ik heb altijd gezegd dat lokale besturen onmisbaar zijn als we de bouwshift tot een goed einde willen brengen. Dilbeek is alvast bereid zijn verantwoordelijkheid op te nemen”.
Hierdoor kan het gemeentebestuur van Dilbeek een gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan opmaken om woonuitbreidingsgebied te schrappen, landbouwgebied om te zetten in ruimte voor natuur en bos en verharding terug te dringen met de aanduiding van een bouwvrij gebied.
“De Rand is Vlaams en groen en we willen hem nog Vlaamser en nog groener maken”, zegt burgemeester Willy Segers. “Ik ben heel blij dat ik zo een goede bondgenoot heb in de minister van Omgeving. Hopelijk kunnen we in de komende jaren nog meer samenwerken voor nog meer groen. De gemeente zal alvast met snel met gedelegeerde bevoegdheid aan de slag gaan.”.
Populaire Sportpaleis-DJ maakt een dance remix van Gert Verhulst, Jan Smit en James Cooke hun superhit ‘Altijd’
De Belgische dj/producer Dimitri Wouters die draaide op Summerfestival, Laundry Day, Tomorrowland, in Café Local,de Carré en het Sportpaleis en die scoorde met mashup’s en (bootleg)-remixen van Hardwell vs Bastille, Gotye en Coldplay zorgt nu ook voor een stevige après-ski en Moose Bar-remix van de ‘Altijd’ superhit van Gert Verhulst, Jan Smit en James Cooke. Het nummer ontstond spontaan toen Jan op de boot van Gert en James logeerde als weekgast van hun succesvolle talkshow ‘Gert Late Night’. De oorwurm over onvoorwaardelijke vriendschap scoorde meteen bij de lancering en kwam 7 dagen later op 1 binnen in de Vlaamse Ultratop 50. Ruim 3 maanden later heeft de ‘Altijd’-video meer dan 860.000 YouTube-views en wordt de single nog steeds goed gedraaid.
Met het oog op carnaval en de après-ski zorgde Dimitri Wouters voor een stevige dance remix en op de 2-daagse Moose Bar XXL, dat het voorbije weekend plaatsvond in het Antwerpse Sportpaleis, deed die het bijzonder goed. “De stevige, oppompende beat zorgt voor extra power waardoor ‘Altijd’ een dansbaarder karakter krijgt. De structuur van het origineel heb ik behouden, alleen gaan we non-stop door waardoor je lekker kan blijven dansen en meezingen zonder stil te vallen. Da’s vooral de grote nieuwigheid en die wordt ook gesmaakt door de originele uitvoerders die alle 3 hun zegen hebben gegeven. De ‘dance remix’ geeft in elk geval een positieve impuls aan de originele versie, want die stijgt deze week 7 plaatsen in De Vlaamse Ultratop 50. De reacties op de remix zijn heel positief”, zegt Dimitri Wouters enthousiast.
De dance remix van Jan Smit, Gert Verhulst en James Cooke hun ‘Altijd’ is gemaakt door Dimitri Wouters, is nu beschikbaar op alle digitale platformen en verscheen op het VoSound-label van CTM.
The Sound of Music organiseert tijdens de krokusvakantie in Hasselt, Antwerpen, Sint-Niklaas, Kortrijk, Gent en Wijnegem audities voor de Von Trapp-kids
Vanaf 6 december kan je in de Antwerpse Stadsschouwburg gaan kijken naar een nieuwe versie van ‘The Sound of Music’, met in de hoofdrollen o.a. Koen Van Impe (kapitein Von Trapp), Ianthe Tavernier (Maria), Geena Lisa (barones) e.v.a. Een belangrijke rol in de voorstelling is weggelegd voor 7 kinderen en daar gaat producent Deep Bridge, in samenwerking met Albert Hein, tijdens de krokusvakantie naar op zoek, in heel Vlaanderen. “Meer en meer jonge mensen vinden de weg naar het theater en musical kan daarin een belangrijke rol spelen. Het is een vorm die toegankelijk is, speels en op maat van het leven van vandaag. Dat merken we aan het succes van onze musicalstages- en opleidingen, en het enthousiasme van onze jonge bezoekers, in de zaal én op hun social media. We moeten niet doemdenken, kinderen willen spelen, écht spelen, en niet alleen maar op hun schermpjes. Die twee werelden zijn niet gescheiden, beide maken deel uit van wat jonge mensen bezighoudt”, klinkt het bij Deep Bridge.
Met The Musical Academy zet Deep Bridge voluit in op jong talent. “In onze programmatie houden we er niet alleen rekening mee dat iedereen, jong en minder jong, zich in ons aanbod terugvindt, we kiezen ook voor titels waarin jong talent zich kan ontplooien. De opleidingen van The Musical Academy zijn een opstap naar écht spelen in onze voorstellingen. Maar we willen iedereen de kans geven zich te laten zien, ook als je aan de andere kant van het land woont.”
Na het grote succes van de actie rond MAMMA MIA! vinden Deep Bridge en Albert Heijn mekaar opnieuw voor een samenwerking rond ‘The Sound of Music’. Tijdens de krokusvakantie, gaan we samen op zoek naar de kinderen Von Trapp. “Gedurende een week zal een speciaal uitgeruste auditie-bus het hele land doorkruisen, op zoek naar 3 keer 6 jonge talentjes die in het najaar zullen schitteren op het podium. Wij nemen de praktische organisatie voor onze rekening en zorgen voor een fijne beleving, want deelnemen en je kans wagen is zovéél belangrijker dan winnen. Dat is de boodschap. Ouders moeten niet het hele land doorkruisen om auditie te doen, want de auditie-bus bezoekt met de creatives van Deep Bridge de Vlaamse provincies”, zegt Ann Maes, namens Albert Heijn.
PRAKTISCH
Tijdens de krokusvakantie, met een kick off op woensdagnamiddag 19 februari, komt onze auditiebus naar jou toe. Je zal de auditiebus steeds kunnen vinden op een parking van Albert Heijn. Kinderen die graag auditie willen doen, melden zich vooraf aan op onze site (www.deepbridge.be/doremi), en komen op het aangegeven tijdstip naar de zelf gekozen locatie bij hen in de buurt. In deze eerste ronde wordt gekeken naar de zangkwaliteiten van de jonge auditanten: ze worden gevraagd om mee te zingen met een karaoke-video die in de bus aanwezig is. Na deze ronde volgt een dans- en spelronde in de paasvakantie en op 1 mei, de finale ronde, weten we wie zal meespelen in ‘The Sound of Music’ en is onze cast écht compleet.
WAAR EN WANNEER
De auditie-bus zal op volgende data en locaties te vinden zijn
Woensdag 19 februari Albert Heijn A’pen Karel Oomsstraat 13.00u – 17.00u
Zaterdag 22 februari Albert Heijn A’pen Karel Oomsstraat 11.00u – 15.00u
Maandag 24 februari Albert Heijn St. Niklaas 13.00u – 17.00u
Dinsdag 25 februari Albert Heijn Kortrijk 11.00u – 15.00u
Woensdag 26 februari Albert Heijn Kuringen (Hasselt) 13.00u – 17.00u
Donderdag 27 februari Albert Heijn Kuringen (Hasselt) 11.00u – 15.00u
Vrijdag 28 februari Albert Heijn Gent Stadion, Ghelamco 11.00u – 15.00u
Zaterdag 29 februari Albert Heijn Shopping Center Wijnegem 11.00u – 15.00u
Inschrijven doe je op WWW.DEEPBRIDGE.BE/DOREMI. Daar vind je ook de verschillende nummers uit dewelke je kan kiezen.
Het Schlagerfestival reikt voor het eerst sterren uit met eigen Walk of Fame in Hasselt
HASSELT, 12 februari 2020
In Hasselt werden gisteren, onder grote persbelangstelling, de allereerste Schlagerfestival-sterren uitgereikt aan 6 artiesten die de komende editie terug van de partij zijn, maar ondertussen minimaal meer dan 5 keer op het festivalpodium stonden. Recordhouders zijn De Romeo’s en Christoff met straks hun 13de doortocht. Laura Lynn (12x), Willy Sommers (10),Yves Segers (7x) en Bart Kaëll (6x) vervolledigden het gezelschap. Alle artiesten waren één voor één vereerd met dit ontroerende gebaar. “Voor mij staat deze prijs op gelijke hoogte met een MIA, met dat verschil dat het een erkenning is van de organisatie én het publiek, en dat doet deugd”, zei Christoff enthousiast.
Bart Kaëll mocht als eerste zijn Schlagerfestival-ster in ontvangst nemen – want elke laureaat kreeg een eigen versie mee naar huis – en sprak meteen lovende woorden: “Het festival bewijst nog maar eens dat mensen houden van Vlaamse muziek. Iedereen zingt mee met nummers die ondertussen evergreens zijn geworden. Ik hoop dat het nog vele jaren mag doorgaan. Ik heb nog nooit een ster gekregen en vind het geweldig. De ster die we meekrijgen krijgt bij ons thuis een speciaal plekje.”
(Foto: House Of Entertainment)
Voor Yves Segers was het ook zijn eerste grote onderscheiding: “Ik voel mij vereerd en hoop dat het geen vallende ster is (lacht). Het is een prachtig initiatief en een hele eer dat ik er vandaag bij mag zijn.”
De prijzenkast van Willy Sommers wordt deze maand extra gevuld na zijn MIA. “Ik ben gisteren aan mijn cardiale revalidatie begonnen en de resultaten zijn goed. Ik voel me uitstekend. Alles stroomt weer door m’n aderen. Ik kreeg er al eentje in Plopsaland De Panne en nu ligt er van mij ook een ster in Hasselt. Ik vind dat prachtig en dit is voor het leven. Mensen kijken ernaar, maken er foto’s van en dat doet iets met een mens.”
Laura Lynn – die dit jaar haar 15de verjaardag als artieste viert – was er met heel veel stress bij op de eerste editie: “Het was er boenk op en het publiek is blijven komen en verjongen. Die sterren zijn de kers op de taart en het is een mooie onderscheiding die ons allen te beurt valt.”
De Romeo’s waren bijzonder blij dat ze elk een eigen Schlagerfestival-ster mee naar huis kregen. “Meestal krijgen we 1 exemplaar van een prijs en moeten we tossen wie hem meekrijgt en waar hij gaat staan. Heel fijn dat we ook op de grond zichtbaar zijn en doorheen de jaren ons steentje konden bijdragen aan Het Schlagerfestival. De liefde is wederzijds, want het was hier dat we voor het eerst in het Nederlands zijn beginnen zingen, waardoor ons verhaal in een stroomversnelling terechtkwam”, klinkt het bij het trio.
Christoff kijkt echt uit naar het Schlagerfestival: “Die eerste vrijdag toekomen en alle collega’s weerzien is prachtig. Ik blijf in Hasselt logeren tijdens het festival en het groeiende succes bewijst dat het Nederlandstalige lied nog steeds hip en populair is. Kijk maar naar het succes van #LikeMe, de Moose Bars en hier, waar er voluit wordt meegezongen met onze liedjes. Deze onderscheiding staat voor mij op dezelfde hoogte als de MIA’s en ik vind hem bijzonder, omdat je erkenning krijgt voor wat je doet voor het publiek. Ja, dat raakt mij bijzonder.”
15 jaar Het Schlagerfestival – recordeditie
Het belooft een topeditie te worden in Hasselt tijdens het laatste weekend van maart én het eerste weekend van april. Met een podium in het midden van de zaal, werd de capaciteit al gevoelig uitgebreid en met ook nog een vijfde concertdatum toe te voegen, belooft het nu al een recordeditie te worden. Meer dan 55 000 bezoekers verwacht het festival ondertussen en dat aantal tikt nog elke dag aan. Nieuw dit jaar wordt de after-party, want die wordt verzorgd door dj’s van de Moose Bar en dan weet je dat het ook na afloop nog heel plezant wordt.
Het Schlagerfestival 2020 vindt plaats op vrijdag 27, zaterdag 28 en zondag 29 maart, en vrijdag 3 en zaterdag 4 april in de Hasseltse Ethias Arena, met optredens van Willy Sommers, Wim Soutaer & Charles Van Domburg, De Romeo’s, Jan Smit, Christoff, Raymond van het Groenewoud, Bart Kaëll, Yves Segers en Laura Lynn. Luc Appermont maakt zijn debuut als gastheer-presentator. Tickets kan je bestellen via www.hetschlagerfestival.be.
Het Schlagerfestival 2020 is een organisatie van DPG Media en PSE Belgium.
Acteur Jeroen Van Dyck laat zich op eigen verzoek, en met goedkeuring van de producent en regisseur Stany Crets, vervangen in de musical MAMMA MIA! door Govert Deploige, die vanaf 22 februari invulling geeft aan de rol van Harry. “Musical is een vak apart en hoe hard ik vooraf ook uitkeek naar mijn debuut, geef ik graag toe dat ik het allemaal wat heb onderschat. Het is een fantastische ploeg om mee samen te werken, maar naarmate de première naderde was het voor mij steeds lastiger om dit avontuur te combineren met mijn andere activiteiten. Ik ben het team dankbaar voor het begrip en in overleg besloten we om voor mijn gemoedsrust de samenwerking te beëindigen”, zegt Jeroen. Producent Deep Bridge stelt de eerlijkheid van Jeroen bijzonder op prijs: “In alle vriendschap en in overleg beslisten we en zagen we meteen een grote last en druk van Jeroen z’n schouders vallen.
(Foto: Deep Bridge)
Zijn première-stoelen zijn alvast gereserveerd. Ondertussen zochten en vonden we het voorbije weekend ook een oplossing bij acteur Govert Deploige, een bekend gezicht dat te zien was in o.a. ‘Thuis’, ‘Familie’ en ‘W817’. Hij was beschikbaar en zag de rol van Harry in MAMMA MIA! meteen zitten. Het is nooit makkelijk om in de laatste rechte lijn naar de try-outs en première in te vallen, maar Govert heeft zoveel ervaring en talent, dat het vanaf de eerste seconde klikte met de productie, die hem inmiddels warm heeft onthaald en stevig in hun armen heeft gesloten. Hij gaat dat goed doen, we hebben er alle vertrouwen in”, klinkt het bij de producent.
De musical MAMMA MIA! speelt vanaf 22 februari try-outs in het Hasseltse Ethias Theater. Vanaf 5 maart starten de voorstellingen in de Antwerpse Stadsschouwburg, met op zaterdag 7 maart een feestelijke première. MAMMA MIA! heeft de kaap van 50.000 verkochte tickets reeds overschreden.
Op www.deepbridge.be vind je tickets en info, maar wees snel, want door de massale belangstelling worden de beschikbare plaatsen snel schaarser.