Elke Sleurs op nieuwjaarsreceptie N-VA Haaltert

0
Foto Freddy Windis - nieuwjaarsreceptie n-va
Foto Freddy Windis – nieuwjaarsreceptie n-va
Elke Sleurs – gastspreker op nieuwjaarsreceptie (11 januari 2015) van N-VA Haaltert Veel leden en sympathisanten waren aanwezig op de nieuwjaarsreceptie n-va in Heldergem om het glas te heffen op het nieuwe jaar. De bestuursleden en mandatarissen zetten hun beste beentje voor om alles tot in de puntjes voor te bereiden. De gastspreker – Elke Sleurs, staatssecretaris voor armoedebestrijding, gelijke kansen, personen met een beperking, bestrijding van fiscale fraude en wetenschapsbeleid viel in de smaak bij de aanwezigen. Iedereen kon met zijn vragen terecht bij Elke Sleurs.
Ingrid Clerens, Cyriel De Schutter, Hilde Baetens en Kris De Potter.
Ingrid Clerens, Cyriel De Schutter, Hilde Baetens en Kris De Potter.
Foto: Paulette Looze

Welke documenten zijn verplicht in een voertuig

0
Lokale Politie Aalst Getakelde voertuigen wegens niet verzekering bij verkeersactie 10.01.2015.
Lokale Politie Aalst Getakelde voertuigen wegens niet verzekering bij verkeersactie 10.01.2015.
Lokale Politie Aalst wil sterk de nadruk leggen welke documenten verplicht in het voertuig moeten aanwezig zijn. Meer en meer bestuurders kunnen bij een controle niet de nodige boorddocumenten voorleggen, dit opdat ze thuis liggen, opdat zij deze documenten wegens wanorde in het voertuig niet vinden of opdat het voertuig niet in orde is ! Volgende documenten dienen verplicht aanwezig te zijn in het voertuig en dienen op verzoek verplicht te worden vertoond : 1. Inschrijvingsbewijs of “roze kaart” genoemd. Als het ware de identiteitskaart van je voertuig. Sinds 01.09.2013 bestaat dit document uit 2 delen, één deel in de wagen, het andere deel bewaart u thuis. 2. Gelijkvormigheidsattest Dit krijgt u bij de aankoop van uw auto van de constructeur of de officiële verdeler. 3. Verzekeringsbewijs of “groene kaart” genoemd. 4. Keuringsbewijs 5. Identiteitskaart 6. Rijbewijs FACULTATIEF IN VOERTUIG – Telefoonnummer en polisnummer bijstandsverzekering. – Europees aanrijdingsformulier. ORIGINELE DOCUMENTEN VERPLICHT / GEEN KOPIE Echter één uitzondering : Verhuurbedrijven die officieel voertuigen verhuren, kunnen van de Dienst Inschrijvingen Voertuigen te Brussel een bijzonder afschrift, dat het originele inschrijvingsbewijs vervangt, bekomen. NIET KUNNEN VERTONEN VAN DEZE VERPLICHTE DOCUMENTEN Proces-verbaal zal worden opgesteld. Wielklemmen voertuig kan, en vb. bij niet verzekering wordt het voertuig onmiddellijk in beslag genomen. TOENAME NIET GEKEURD / NIET VERZEKERD / VERKEERSVEILIGHEID Te wijten aan nonchalance van de bestuurder of waarbij hij/zij grif toegeeft een bepaald risico te nemen. Deze verontrustende asociale, houding is ontoelaatbaar en schept enorme problemen wanneer het voertuig in een verkeersongeval is betrokken. Bij een voertuig dat verkeerstechnisch niet meer in orde is komt de veiligheid in het gedrang, zowel voor de bestuurder, zijn passagiers als de andere weggebruikers.. Wanneer de bestuurder hieraan verzuimt dient de politie in te grijpen . OPSPORING – Enerzijds ontvangt de lokale politie Aalst via het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds de identiteit en adres van de bestuurders die over een voertuig beschikken waarvoor geen verzekering werd gevonden. – Anderzijds bevat de database van de A.N.P.R.de kentekenplaten van de voertuigen welke niet zijn gekeurd of verzekerd. – Bij elke voertuigencontrole wordt nazicht gedaan van de verplichte documenten. Kijk alvast je boordbescheiden na ! Bron: Lokale Politie Aalst

CD&V in Parijs tegen extremisme

0
foto kris peeters parijs
Hilde Crevits, Jo Vandeurzen, Kris Peeters, Brigitte Grouwels, Wouter Beke, Annelore Govaert, Ivo Belet, Marianne Thyssen, Joris Poschet, Nahima Lanjri, Joke Schauvliege
CD&V in Parijs tegen extremisme De gebeurtenissen in Parijs hebben iedereen met afschuw vervuld, schrijft Kris Peeters op zijn Facebookpagina.  De vraag is: wat nu? Alvast: veralgemeningen uit de weg gaan. Alvast: niet denken dat repressie alleenzaligmakend is. Wie bereid is te sterven, maalt niet om een identiteitskaart. Alvast: in eigen boezem kijken. Alvast: de haat geen kans geven. Alvast: doen wat we kunnen om te vermijden dat nieuwe generaties de rangen van extremisten aanvullen. Overleggen, met alle bestuurlijke niveaus in dit land. In ieder geval: handelen. We moeten er alles aan doen om onze bevolking te beschermen. Maar er is meer. De oplossing kan niet liggen in ‘Wij’ versus ‘de Andere’. Het valt altijd moeilijk ‘wij’ en ‘de andere’ goed te omschrijven en voorts is tegenstelling niet de basis van een samenleving. Wie zich daar zelf buitenzet, moet oprotten, zoals de burgemeester van Rotterdam zei. De vraag is: hoe komt het zover dat mensen van bij ons zich zo radicaal buiten onze samenleving zetten. Vandaag vertrokken ze om 11u uit het Zuidstation in Brussel met een delegatie van CD&V naar Parijs: ministers, parlementsleden, mandatarissen. Wouter en Hilde gaan mee, Joke en Jo gaan mee, Marianne en Ivo gaan mee, collega’s met bevoegdheden die er toe doen. Een forse delegatie. Koen en Pieter hebben opdrachten op het thuisfront. CD&V stapt mee op omdat ze nadrukkelijk uiting willen geven aan onze afwijzing van extremisme, aan ons geloof in de vrije meningsuiting en in een samenleving die er in slaagt haar waarden overeind te houden, hoezeer die ook bedreigd worden zegt Kris Peeters. foto kris peeters Foto: Facebook Kris Peeters

20ste Prins Karnavalverkiezing Ledeberg

0
karnaval ledeberg20ste Prins Karnavalverkiezing Ledeberg Karnaval Ledeberg organiseert op zaterdag 31 januari e.k. om 20:00u de twintigste Prins Karnavalverkiezing. 3 Kandidaten Het Organisatiecomité en de Ledebergse karnavalgroepen zijn zeer blij dat het 30ste karnavalseizoen maar liefst 3 kandidaturen voor de hoogste karnavalseer heeft opgeleverd. De 3kandidaten voor de Ledebergse prinsentitel zijn : · Alain (Alain Geldhof), die voor LKV De Buit’nlupers in de karnavalsarena treedt. · Christophe (Christophe De Buysscher), die LKV BTLK (Boterlekkers) vertegenwoordigt. · Keuningske (Pascal Deconinck), die de eer van LKV Dutsenclub hoog houdt. Alain (Alain Geldhof) is een bijna 46 jarige ambtenaar die in Kortrijk geboren werd en die, via de Ledebergse Karnavalvereniging De Buit’nlupers, al een paar jaren jaren bij het karnavalgebeuren op deze deelgemeente betrokken is. Hij is een sympathieke kerel die goedlachs door het leven gaat en die graag ook typetjes speelt. Je mag soms ook Aline zeggen….. Alain is een beetje uitgegroeid tot een podiumbeest. Christophe (Christophe De Buysscher) is een 35 jarige arbeider. Hij is één van de drijvende krachten achter BTLK ofte de Boterlekkers. Karnaval is al vele jaren zijn leven. Hij ontwerpt en bouwt praalwagens, schrijft liedjes en staat graag op het podium. Een gebrek aan podiumenthousiasme zal je ook zeker niet bij hem vinden. In 2007 haalde hij al een eerste keer de Ledebergse prinsentitel binnen. Keuningske (Pascal Deconinck) is een 50 jarige inspecteur van politie die al sedert “mensenheugenis” één van de boegbeelden van de Ledebergse Dutsenclub is. Hij heeft al een rijke “carrière” achter zich bij het Ledebergse karnaval en staat nog altijd graag ten dienste van veel feestvierders. In 2010 behaalde Keuningske de titel van Zubileeprins bij het zilveren jubileum van Karnaval Ledeberg. Clash der Titanen In Ledebergse karnavalkringen spreekt men van de “clash der titanen”, omdat 2 van de 3 kandidaten reeds een prinsentitel behaald hebben en deze oudgedienden geconfronteerd worden met een outsider met veel energie. Afwachten of het spreekwoord “als 2 honden vechten om een been, loopt de derde er mee heen” bij deze verkiezing bewaarheid wordt. Het belooft zonder enige twijfel een zeer spannende, maar ook plezante, strijd te worden want de kandidaten zijn aan elkaar gewaagd. Ze zijn al maanden, met veel sportiviteit en vriendschap, campagne aan het voeren en zullen niet nalaten hun beste beentje voor te zetten. De kandidaten en de organisatoren hopen dat diezelfde sportiviteit ook bij de beide supporterclans gegarandeerd blijft. Het is immers de bedoeling om de kandidaten te ondersteunen zonder de tegenpartij “af te breken” en zo samen een groot feest te vieren. Diverse proeven Wie de Ledebergse titel wil veroveren moet, na een intense voorbereiding, wel over goede papieren beschikken. De kandidaten moeten 4 soorten proeven afleggen : · de presentatieproef · de kennisproef · de behendigheidsproeven · de showproef Het publiek kan mee bepalen wie de overwinning behaalt. Elke aanwezige karnavalist, die in het bezit is van een ingangskaart, heeft recht op één stem die op het einde van de avond, na afloop van de verschillende proeven, kan uitgebracht worden. Er worden stembiljetten verdeeld tot aan het einde van het showgedeelte van de derde kandidaat. Wie nadien komt heeft geen stemrecht meer. De resultaten van de proeven, de punten van een deskundige jury en de stemmen van het publiek zullen ten slotte bepalen aan wie de hoogste Ledebergse karnavalseer toekomt. Voorop in de Ledebergse karnavalstoet De nieuwe Prins mag natuurlijk het voortouw nemen op de 30ste Ledebergse karnavalstoet die op zaterdag 28 februari vanaf 15u, onder het motto “Fiele op 30 Wiele!”, door de straten van de deelgemeente trekt. Hij zal, als opvolger van Prinses ’t Zot Geval (Melissa), ook de talrijke Ledebergse karnavalisten zonder file door de vierdaagse Ledebergse karnavalgekte loodsen (27 februari tot en met 2 maart 2015). Locatie : Dienstencentrum Gentbrugge Door de renovatiewerken aan de feestzaal van het dienstencentrum Ledeberg moet Karnaval Ledeberg nog steeds noodgedwongen uitwijken naar de polyvalente zaal van het Dienstencentrum Gentbrugge. De twintigste verkiezing heeft plaats op zaterdag 31 januari in de polyvalente zaal van het Dienstencentrum Gentbrugge aan de Braemkasteelstraat en start om 20u stipt. De reservatiekaarten (7 EUR), die toegang geven tot de verkiezing, zijn verkrijgbaar bij de kandidaten en het secretariaat van het Organisatiecomité (Langestraat 95 – 9050 Ledeberg – 09/ 231 60 26). Gezien de capaciteit van de zaal is het absoluut nodig om de kaarten vooraf te kopen. Het zal er zeker op aan komen om vlug genoeg te zijn, want de zaal is zo goed als uitverkocht.

De Romeo’s beleven topdag met 250 fans

0
romeosDe Romeo’s beleven magische dag met 250 fans ! Het was een hoogdag voor de 250 fans van De Romeo’s die op zaterdag 10 januari genoten van een daguitstap in Disneyland Paris. Samen met Reizen Lauwers uit Boechout lieten De Romeo’s bij relatief droog weer zich de betoverende Disney magie welgevallen. Davy Gilles: “Voor mij is en blijft dit één van de mooiste pretparken die er zijn. Niet alleen ikzelf, maar ook onze kinderen hebben op de één of andere manier wel een band met een Disneykarakter. Het geeft dan ook een ongelofelijk gevoel wanneer je een dag mag rondlopen in het attractiepark, waarbij je nog eens omringd bent door heel wat bekende gezichten en vrienden.” Niet verwonderlijk dat de fans van De Romeo’s dan ook rondliepen met een grote glimlach, want naast de fotomomenten en de fijne praatjes, konden ze ook met De Romeo’s genieten van de Disneyparade, waar er speciale plaatsen voor de Vlaamse delegatie voorzien waren. “Het mooiste moment vandaag was, naast de parade, de ontmoeting met Goofy op het grasperk net voor het kasteel. Als kind zat ik altijd geboeid te kijken naar de tekenfilms die verweven waren met veel humor”, zegt Gunther Levi. De Romeo’s genoten met haast kinderlijke vreugde van de Big Thunder Mountain, zaten samen met hun fans in de Buzz Lightyear Laser Blast, waagden zich aan de nieuwste attractie Ratatouille: the Adventure en gingen meermaals over kop in Space Mountain. “Voor ons was dit een heel mooie dag. Normaal zien wij De Romeo’s op het podium of spreken we hen wel eens na afloop van een concert, maar een dag als vandaag, waar ze echt tijd hebben, en dan nog eens in Disneyland, wat wil je nog meer hé”, laat een enthousiaste fan zich ontvallen op het einde van een meer dan geslaagde daguitstap. Alvorens De Romeo’s afscheid namen van hun fans, vertelde Chris Van Tongelen nog het volgende: “We brengen dit voorjaar eindelijk een nieuw album uit. Wanneer de cd er gaat zijn zeggen we nog niet, maar hij zal met de nodige toeters en bellen worden voorgesteld. Verder gaan we ook heel veel optreden én komt er ook weer een groot concert aan, ergens in het najaar.”

McDonald organiseert rekruteringsdagen voor 40 jobs

0
mcdonaldsMcDonald organiseert rekruteringsdagen voor 40 jobs in nieuw restaurant Dansaert Park te Groot-Bijgaarden. Donderdag 8 januari, 2015 — ​In het voorjaar van 2015 opent McDonald’s België een gloednieuw restaurant in het Dansaert Park in Groot-Bijgaarden. Naar aanleiding van deze opening organiseert McDonald’s drie rekruteringsdagen om het nieuwe team van enthousiaste medewerkers te selecteren. Het restaurant is goed voor een veertigtal nieuwe jobs. De rekruteringsdagen vinden plaats op dinsdag 13 januari, donderdag 29 januari en dinsdag 10 februari. Drie rekruteringsdagen: 13/01, 29/01 en 10/02 40-tal nieuwe jobs Gloednieuw winkel- en bedrijvenpark in Groot-Bijgaarden Het eerste rekruteringsmoment zal doorgaan op dinsdag 13 januari van 14u tot 18u in het Breugheldal te Itterbeek (eerste verdieping). Het tweede rekruteringsmoment zal plaatsvinden in het Cultuurcentrum Westrand in Dilbeek tijdens de Jobbeurs die loopt van 10u tot 17u. Het derde en laatste rekruteringsmoment is gepland op dinsdag 10 februari van 10u tot 18u en zal opnieuw doorgaan in het Breugheldal te Itterbeek . McDonald’s rekruteert elke medewerker op basis van motivatie, niet op basis van diploma, ervaring of achtergrond. 51% van de medewerkers is jonger dan 25 jaar. Voor de helft van deze jongeren is een job bij McDonald’s België de eerste werkervaring, die zo cruciaal is om te starten op de arbeidsmarkt. “Opleiding vormt de hoeksteen van ons HR-beleid. Daarom wordt iedereen vanaf de eerste werkdag opgeleid en investeren we ook in groeimogelijkheden voor onze medewerkers”, legt Stephan De Brouwer, Managing Director bij McDonald’s België, uit. Voor dit gloednieuwe restaurant is McDonald’s voornamelijk op zoek naar medewerkers onthaal/zaal en medewerkers voor keuken/grill. Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie terecht bij de plaatselijke VDAB Of Kristel Muls– McDonald’s België – 02 716 04 50 Isabelle Verdeyen – PRIDE–0486 89 38 62 – isabelle.verdeyen@pr-ide.be

Aalst – Geen evenementen aan Affligemdreef in 2015

0
kluisbosGeen massa-evenementen aan Affligemdreef in 2015 te Aalst. De Raad van State schorst milieuvergunning voor jumping ! Met een arrest van 30 december 2014 heeft de Raad van State de milieuvergunning voor de organisatie van massa-evenementen op de terreinen van de paardenkathedraal aan de Affligemdreef geschorst. De Raad van State treedt daarbij de omwonenden, Raldes en Bos+ volledig bij dat de door de Deputatie verleende milieuvergunning niet op een deugdelijke wijze is gemotiveerd. De Raad van State stelt o.m. vast: – dat door de Deputatie wordt toegegeven dat de activiteiten van de vzw FSEE MER-plichtig zijn zodat een project-MER of minstens een ontheffing daarvan is vereist; – dat door de Deputatie wordt aangenomen dat het opmaken van een gemeentelijk RUP voor het gebied zoals voorzien in de bindende bepalingen van het Ruimtelijk Structuurplan Aalst “voor de duidelijkheid en het creëren van een voldoende draagvlak voor deze activiteiten eigenlijk onontbeerlijk is”; – dat de Deputatie bij een eerdere weigering in 2012 heeft geoordeeld “dat het terrein (natuurwaarden) en de ontsluiting (mobiliteit/parking) niet geschikt zijn voor de organisatie van massa-evenementen” en daarbij stelt dat het door de exploitant opgemaakte masterplan onder meer bedoeld was om deze argumenten te weerleggen, maar “het organiseren van een dergelijk evenement op deze locatie is en blijft evenwel een moeilijk gegeven”; – dat wat betreft de landschappelijke waarde van de percelen en de omgeving de Deputatie verwijst naar het advies terzake van Onroerend Erfgoed, waarin wordt gesteld dat de schaal van voorziene activiteiten in het gebied voor dagrecreatie en de hieraan gekoppelde infrastructuren en aanleg, ruimschoots de schaal overstijgen van het gebied waarin zij gelegen zijn. En dit heeft tot gevolg dat het groene, landelijke karakter van dit gebied sterk geschaad wordt en zo goed als volledig zal verloren gaan; – dat het argument in het beroepschrift dat de inrichting van een deel van het terrein als permanente parking een nefaste invloed heeft op de plaatselijke biodiversiteit en bijgevolg in strijd is met het decreet Natuurbehoud, eveneens terecht wordt bevonden; Vervolgens besluit de Raad van State dat uit het deputatiebesluit op geen enkele wijze blijkt hoe aan al deze vaststellingen kan worden voorbij gegaan om toch een vergunning te verlenen. Om enerzijds verkeersoverlast voor de omwonenden en anderzijds onherstelbare schade aan het bos te voorkomen heeft de Raad van State daarbij beslist dat de beslissing van de Deputatie wordt geschorst in afwachting van de verdere behandeling van de zaak ten gronde. De Raad van State stelt daarbij ook uitdrukkelijk dat de milieuvergunning die werd afgeleverd door de stad Aalst ondertussen niet ten uitvoer kan worden gelegd. De verdere behandeling van de zaak ten gronde neemt in de praktijk ongeveer één jaar in beslag. Dat heeft tot gevolg dat ook in 2015, voor het derde jaar op rij, geen massa-evenementen kunnen worden georganiseerd en dat de omwonenden opnieuw kunnen uitkijken naar een rustige lente en zomer zonder verkeers- en geluidsoverlast. De omwonenden, Raldes en Bos+ voelen zich met de uitspraak van de Raad van State dan ook sterk gesteund in hun strijd tegen de massa-evenementen en voor het behoud van de bosuitbreiding, en putten hieruit veel vertrouwen voor de goede afloop van hun zaak.

Oldtimerevenement InterClassics en TopMobiel in Expo

0
old timerOldtimerevenement InterClassics en TopMobiel in Expo – Een van Europa’s meest gerenommeerde klassiekerbeurzen, InterClassics & TopMobiel, krijgt vanaf 2015 ook een Brusselse editie. Op 6, 7 en 8 november 2015 zal de eerste editie van InterClassics Brussels plaatsvinden in BRUSSELS EXPO. Dat werd bekend gemaakt tijdens een persconferentie op InterClassics & TopMobiel in MECC Maastricht. De organisatie van InterClassics Brussels is in handen van MECC Maastricht in samenwerking met BRUSSELS EXPO. Met al 22 edities op de teller is het oldtimerevenement InterClassics & TopMobiel, dat elk jaar begin januari in MECC Maastricht plaatsvindt, een niet te missen afspraak voor iedereen die een beetje autofanaat is en een zwak heeft voor stralend opgepoetst koetswerk en blinkend chroom. Erik Panis, Business Unit Manager Automotive van MECC Maastricht: “Ook in Brussel blijven we trouw aan het concept van InterClassics & TopMobiel. InterClassics Brussels wordt een hoogkwalitatieve beurs met de nodige aandacht voor aankleding en presentatie. We bieden de bovenkant van de markt aan als het gaat om autohandel en een showgedeelte met als hoofdthema Bugatti. Het is absoluut een klassieke autohandel beurs waar vele auto’s van eigenaar zullen wisselen. Uiteraard gaan we ook de breedte in door automobilia, onderdelen en aanverwante artikelen te koop aan te bieden. Kortom: een beurs voor elke klassieke autoliefhebber. Zowel voor de potentiële koper, hobbyist als de liefhebber die een gezellig dagje uit wil.” Ontwikkeling automarkt De klassieke automarkt heeft zich de laatste jaren enorm ontwikkeld. Buiten de talrijke liefhebbers is de klassieke auto ook een gewild product geworden als beleggingsobject. Daardoor is Maastricht met 33.000 m2 beursoppervlakte, ruim 300 exposanten en 28.000 bezoekers zodanig gegroeid dat MECC Maastricht geen uitbreidingsmogelijkheden meer biedt. De vraag werd daardoor groter dan het aanbod waardoor de organisatie op zoek is gegaan naar andere mogelijkheden in de nabije omgeving. De Belgische markt staat dicht bij Maastricht en is voor de organisatie dan ook een logische uitbreidingstap. Succesverhaal De lancering van een Belgische versie van InterClassics & TopMobiel kadert in de nieuwe focus van BRUSSELS EXPO om de activiteiten verder uit te bouwen met een evenwichtige mix van vakbeurzen en publieksevenementen. Erevoorzitter van BRUSSELS EXPO en ereburgemeester van Brussel Freddy Thielemans heeft het akkoord met MECC Maastricht geïnitieerd en is bijzonder verheugd met de overeenkomst: “We zijn ervan overtuigd dat we in Brussel een nieuw hoofdstuk kunnen schrijven in het succesverhaal van InterClassics & TopMobiel. Ons land heeft nood aan een breed opgezet, nationaal evenement voor klassieke voertuigen. Ik verwacht dat tussen 6 en 8 november 2015 vele duizenden liefhebbers naar BRUSSELS EXPO af zullen zakken, – en ik zal er één van zijn.”

Shoppen buiten de kern geeft leegstand in het centrum

0
winkelstratenShoppen buiten de kern geeft leegstand in het centrum. Cijfers leegstand: een kernversterkend beleid is meer dan nodig. Uit cijfers van de gemeentelijke registers stonden in mei 2014 17.404 woningen en kleine bedrijfsruimtes leeg, ofwel 19 procent meer dan een jaar eerder. Daarnaast stonden er 2.356 grote bedrijfsruimten leeg, ofwel 9 procent meer dan een jaar eerder. Voor commerciële marktsegmenten is er een leegstand van 6 procent. Roeselare, Turnhout en Sint-Niklaas staan steeds in de top vier van hoogste leegstand. “Geen toeval”, zegt UNIZO. Volgens de ondernemersorganisatie zijn dat net de centrumsteden “die de afgelopen jaren overmatig shoppen buiten de kern hebben toegelaten met een leegstand in het centrum als gevolg”. Voor UNIZO zijn de cijfers “een zoveelste bewijs dat de overheid dringend werk moet maken van een kernversterkend beleid”. Het Vlaams regeerakkoord zette volgens UNIZO een stap in de goede richting met de goedkeuring van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid en het engagement tot een beleid inzake kernversterking. Het komt er volgens UNIZO nu op aan “om de theorie snel in daden om te zetten”. Volgens UNIZO trekken veel ketens weg naar de rand van de stad waar er nog steeds veel nieuwe baanwinkels vergund worden. Maar ook het inplanten van shoppingcentra in die periferie werkt leegstand in de hand. Daarnaast ziet de ondernemersorganisatie slechte bereikbaarheid, te dure parkeerplaatsen en hoge huurprijzen als mogelijke oorzaken voor leegstand. Veel winkelpanden in de centra zijn vaak ook te klein en niet aangepast aan de moderne winkelvereisten.

Kleuters Vrije Basisschool Wijnhuize vierden driekoningen

0
driekoningen herzeleKleuters Vrije Basisschool Wijnhuize vierden driekoningen – Zoals elk jaar knutselden de kleuters van de Vrije Basisschool Wijnhuize op de eerste schooldag van het nieuwe jaar een mooie, gouden kroon. Ook het alom bekende liedje werd stevig ingeoefend en in de namiddag gingen ze op stap en gingen langs bij alle huizen in de straat om driekoningen te vieren. Na het zingen kregen ze steevast een applaus en een centje, soms zelfs een snoepje of koekje! De kinderen genoten met volle teugen van deze leuke uitstap en houden zo een mooie traditie in leven zegt Juf Marjolein van de Vrije Basisschool Wijnhuize uit Sint-Lievens-Esse