Home Blog Pagina 263

I love the 90’s zorgt op 21 maart voor een MEGAstunt

0
(Foto: House Of Entertainment)

I love the 90’s zorgt op 21 maart voor een MEGAstunt en brengt de originele Fiocco na 20 jaar terug samen!

 

I love the 90’s zorgt op 21 maart voor een MEGAstunt - Logo I Love The 90s 2020

Jan Vervloet: “Elke week vroeg er wel iemand wanneer we nog eens gingen optreden en eindelijk kan ik die vraag positief beantwoorden!”

De indringende, herkenbare beat en de eerste twee zinnen – ““I’ve been waiting far too long. Let me make you completely mine” – zijn voldoende om Fiocco’s wereldhit ‘Afflito’ te introduceren. De Belgische danceformatie zag in 1997 het levenslicht en ontstond uit het muzikale brein van Tienenaar Jan Vervloet, die daarvoor als dj-producer ook al betrokken was bij de succesverhalen van o.a. Thunderball en DHT. “In februari kwam de origineel niet-gezongen versie uit van ‘Afflito’ en die stond 10 weken op 1 in de Belgische dance charts en een ganse zomer in de officiële Ultratop 50, goed voor een top 5-notering. In die tijd moest je bij de discotheken op vrijdag- en zaterdagavond aanschuiven om binnen te geraken, want alles zat stampvol, net als op de vele fuiven en (dance)party’s die bijzonder populair waren. Met Ann Lomans, Anja Maesen en Enzo Fumarola trokken we het Fiocco-verhaal verder open en traden we als groep naar buiten, en die formule sloeg meteen aan bij het grote publiek”, zegt Jan Vervloet.

I love the 90’s zorgt op 21 maart voor een MEGAstunt - Fiocco 1 scaled
(Foto: House Of Entertainment)

In het najaar van ‘97 scoorde Fiocco met ‘The Spirit’ en één jaar later pikte een Duitse dj ‘Afflito’ op en bracht die remake uit als ‘Celebrate’ door Kosmonova vs Fiocco. Het nummer werd in Duitsland, maar ook in Nederland en België een dikke hit. In eigen land werd het Fiocco-album ‘Free’ een voltreffer mede dankzij de andere hitsingles ‘Spread The Word Around’ en ‘Straight Till The End’. In een latere fase volgden nog de hits ‘Miss You’, ‘The Music’ en ‘The Crowd Is Moving’, maar daarna doofde het licht en verdween de band naar de achtergrond. “Wat we destijds meemaakten was voor ons alle 4 uniek”, zegt Ann Lomans. “Overal waar we kwamen, werden we als wereldsterren ontvangen.

Jan en Enzo focusten zich op het muzikale en samen met Anja waakte ik over het podiumgebeuren, met veel aandacht voor dans en kledij. Lang voor de tijd van de smartphones, waren wij al bezig met hoe het geheel er visueel moest uitzien. We volgden de modetrends, maar ontwikkelden toch onze eigen ‘Fiocco-stijl’ en die werd bijzonder geapprecieerd door het publiek en de media. Ik weet nog goed dat we bijna wekelijks op de cover van de Joepie stonden of dat ik als frontvrouw de cover sierde van P-Magazine en varianten. Ik denk dat wij destijds alle bladen hebben gedaan die er bestonden. Het is pas achteraf dat we zijn gaan beseffen hoe onze muziek door de mensen werd gedragen en zelfs nog steeds populair is.

Nieuwe generatie
Eigenlijk zijn we met Fiocco nooit echt ‘officieel’ gestopt, maar de muziekwereld en wijzelf evolueerden doorheen de jaren, waardoor we op een gegeven moment elk onze eigen weg zijn gegaan”, zo zegt Jan Vervloet. “Onderling zijn we wel contact blijven houden en ben ik muziek blijven maken en spelen, maar er was tot nu geen directe aanleiding om weer samen te gaan optreden. Pas op, de voorbije jaren zijn ze aan onze mouw blijven trekken en ik kreeg bijna elke week de vraag wanneer het nog een keer zou gebeuren, dus ik ben ontzettend blij dat ik nu kan antwoorden: zaterdag 21 maart staan we, na 20 jaar, met Fiocco op het podium van ‘I love the 90’s’ – The party’ in de Hasseltse Ethias Arena. We kijken daar ontzettend naar uit. Voor ons is het ontzettend spannend, want dat wil zeggen dat we weer onze danspasjes moeten instuderen, de nummers opfrissen en vooral even kijken hoe we Fiocco anno 2020 kunnen neerzetten, want ondertussen staan er er nieuwe generaties fans voor het podium, die ons voornamelijk kennen van de YouTube-filmpjes.”

I love the 90’s zorgt op 21 maart voor een MEGAstunt - Fiocco 2 scaled
(Foto: House Of Entertainment)

Dankzij het internet, de sociale media en met de steun van de radio- en tv-zenders, is de muziek van Fiocco de voorbije 2 decennia op ruime wijze onder de aandacht en populair gebleven. Ann Lomans:  “Los van elkaar reageerden we allemaal positief toen Jan ons eerst belde en daarna via WhatsApp vroeg of we geen zin hadden om met Fiocco op het podium te staan van de grootste 90’s party van Europa. Na o.a. Scooter, Aqua, Five en 2 Unlimited, mogen we als (herenigde) Belgische band in hun voetsporen treden als headliner op ‘I love the 90’s’, en dat vinden we allemaal geweldig!

I love the 90’s – The party vindt plaats op zaterdag 21 maart in de Hasseltse Ethias Arena, met optredens van Culture Beat, Bonzai All Stars, Furax, Twenty 4 Seven, Alice DJ, Culture Beat, 2 Brothers on the 4th Floor, DJ Ward en het exclusieve optreden van de herenigde headliner Fiocco. Tickets bestel je op www.ilovethe90s.be

Voor groepen zijn er interessante groepsvoorwaarden.

I love the 90’s zorgt op 21 maart voor een MEGAstunt - Affiche I Love The 90s met Fiocco

I love the 90’s – The party is een organisatie van House of Entertainment.

 

I love the 90’s zorgt op 21 maart voor een MEGAstunt - Logo House Of Entertainment

Mamma Mia! voegt 3 extra voorstellingen toe aan de speellijst.

0

Mamma Mia! voegt 3 extra voorstellingen toe aan de speellijst. - Logo deep bridge 1

Maandagvoormiddag verzamelt de cast van MAMMA MIA! en wordt met de start van de repetities een versnelling hoger geschakeld. Ondertussen is de belangstelling in Vlaanderen zo groot dat producent Deep Bridge opnieuw 3 extra data toevoegt aan de speellijst, waardoor je op de zondagen 29 maart en 5 april, én woensdag 1 april ook in de Antwerpse Stadsschouwburg terecht kan voor het muzikale feest.

Mamma Mia! voegt 3 extra voorstellingen toe aan de speellijst. - Affiche Mama Mia scaled

De voorstelling is opgebouwd rond de hits van ABBA, maar op hetzelfde moment is deze Nederlandstalige versie ook een romantische komedie met een bruisende portie nostalgie en energie. Met Jeroen Van Dyck, Evi Hanssen, Ann Van den Broeck, Tinne Oltmans, Ilse La Monaca, Helle Vanderheyden, Shana Pieters, Michiel De Meyer, Johan Terryn en regisseur-acteur Stany Crets, staat er een indrukwekkende hoofdcast op het podium. Tickets voor MAMMA MIA!, inclusief de extra voorstellingen, kan je bestellen op www.deepbrigde.be

Het ziet ernaar uit dat MAMMA MIA! één van dé theaterhits wordt in het voorjaar. Op zaterdag 22 februari start de eerste van een reeks try-outs in het Hasseltse Ethias Theater en vanaf 5 maart verkast het gezelschap naar de Antwerpse Stadsschouwburg voor een lange reeks voorstellingen, inclusief de feestelijke première die op zaterdag 7 maart plaatsvindt. Producent Deep Bridge  kreeg toestemming om een volledig nieuwe Nederlandstalige versie te maken.

MAMMA MIA! combineert de grootste hits van ABBA met een humoristisch liefdesverhaal over alleenstaande moeder Donna (Ann Van den Broeck) en haar dochter Sophie (Tinne Oltmans), die op het punt staat om te trouwen met haar verloofde Sky (Michiel De Meyer). Sophie wil dolgraag worden weggegeven door haar echte vader, maar het blijkt niet eenvoudig om te ontdekken wie dat is… Ze wil een antwoord krijgen op haar vraag en nodigt daarom drie voormalige liefdes van haar moeder uit op het Griekse eiland waar ze wonen. Donna wordt compleet verrast door het weerzien met de mannen en staat plots oog in oog met haar bruisende verleden.

Samen met haar jeugdvriendinnen Tanya (Evi Hanssen) en Rosie (Ilse La Monaca) en de bruidsmeisjes (Helle Vanderheyden, Shana Pieters), haalt Donna herinneringen op aan vroeger, aan oude liefdes en aan hun tijd als het zangtrio Donna and the Dynamo’s. Alle bekende ABBA-hits passeren de revue, waaronder ‘Dancing Queen’, ‘Knowing Me, Knowing You’, ‘Super Trouper’ en uiteraard ‘Mamma Mia’.

Het vrouwelijke geweld krijgt tegengewicht van enkele sterke mannen: Michiel De Meyer (Sky) zal de verloofde van Sophie spelen, bijgestaan door zijn vrienden Matthew Michel (Eddie) en Kenny Verelst (Pepper). De drie mogelijke vaders van Sophie worden gespeeld door Jeroen van Dyck,  Johan Terryn en… niemand minder dan regisseur Stany Crets. Wie welke rol voor zich neemt, is nog even een verrassing.

De strakke groepsdansen en heldere zangpartijen worden gebracht door het ensemble, dat bestaat uit Laurenz Hoorelbeke, Jasmine Jaspers, Kars Huijink, Yannick Dijck, Jervin Weckx, Sven Tummeleer, Oonagh Jacobs, Barbara De Winter, Joke Van Robbroeck, Marije Van Sonsbeek, Sarah Goethals en Samantha De Water.

Maandagochtend beginnen we eindelijk aan MAMMA MIA!, een moment waar er in onze WhatsApp-groep al weken naar wordt uitgekeken en afgeteld. Als regisseur-acteur is het een voorrecht om dadelijk met deze fijne selectie te kunnen samenwerken. Wij hebben er zin in, net als het publiek dat nu al aangeeft dat ze massaal op de afspraak zullen zijn, zeker als je kijkt naar de ticketverkoop. Ongelofelijk en vooral hartverwarmend, en ik beloof iedereen dat het bijzonder wordt”, zegt Stany Crets enthousiast.

Tickets voor MAMMA MIA! en de extra voorstellingen op 29 maart, 1 en 5 april kan je bestellen op www.deepbridge.be

Sammy Moore zorgt meteen voor muzikaal vuurwerk

0

Sammy Moore zorgt meteen voor muzikaal vuurwerk - Logo Buzzard 2

Sammy Moore zorgt meteen voor muzikaal vuurwerk in 2020
met nieuwe single ‘Jouw warme handen’

Sammy Moore zorgt meteen voor muzikaal vuurwerk - Hoes Sammy Moore Jouw Warme Handen

Sammy Moore (50 jaar – Rotselaar) is wat men noemt een muzikale laatbloeier. Hoewel Sammy nog maar een dikke 5 jaar professioneel bezig is als zanger, mag hij zich al een gevestigde waarde noemen in de Vlaamse showbizz. Met pareltjes als ‘La fiësta’, ‘Hou me vast’, ‘Doe niet zo sexy’, ‘Samen zijn’ en ‘Altijd zomer’, scoorde hij al erg goed, maar ‘Juf Sarah’ en ‘Hou me vast’ zetten Sammy Moore definitief op de muzikale landkaart. In juli 2019 zette Sammy een volgende stap in zijn carrière met de release van ‘Stapelgek op Victoria’, een bijzonder aanstekelijke en hitgevoelige popsong, waarmee hij een stevige radiohit scoorde en 12 weken genoteerd stond in de Vlaamse Ultratop 50!

In 2020 wil Sammy Moore uiteraard een vervolg breien aan dit succes en die ambitie zet hij meteen kracht bij met de release van zijn nieuwe single ‘Jouw warme handen’. Voor deze nieuwe single sloeg het vaste muzikale team van Sammy (componist Jim Nijs en producer Patrick Renier) de handen in elkaar met de bejubelde zangeres en tekschrijfster Sabien Tiels. Het resultaat is een pittige, uptempo, Nederlandstalige feelgood song met een hoog meezinggehalte.

“Ik ben helemaal klaar voor 2020!”, aldus Sammy Moore. “Vorig jaar zette ik dankzij ‘Stapelgek op Victoria’ een volgende stap in de goede richting wat mijn zangcarrière betreft en dit jaar hoop ik daar weer verder op te kunnen bouwen.

Sammy Moore live in concert met voorstelling zomersingle. 25/04 om 20u, Sportoase Ter Heide, Rotselaar.
Tickets: 0477.32.98.30

Het Schlagerfestival in Hasselt op weg naar recordeditie!

0

Het Schlagerfestival in Hasselt op weg naar recordeditie! - Logo House Of Entertainment

Extra show toegevoegd op vrijdag 3 april 2020

Vanaf eind maart kan er in de Hasseltse Ethias Arena op het 15de Schlagerfestival weer luidkeels meegezongen worden me de hit van oa. De Romeo’s, Jan Smit, Raymond van het Groenewoud, Laura Lynn ea. De belangstelling voor deze feesteditie is bijzonder groot. Voor de vier voorstellingen van vrijdag 27, zaterdag 28, zondag 29 maart en zaterdag 4 april zijn er nu nog amper plaatsen beschikbaar. Wegens de massale vraag naar tickets voegen de organisatoren vandaag een 5de concertdatum toe aan de agenda en kan er dus ook op vrijdag 3 april ‘geschlagerd’ worden.

Het Schlagerfestival in Hasselt op weg naar recordeditie! - Affiche 15 jaar Schlagerfestival 2020

15 jaar Het Schlagerfestival
De capaciteit werd al uitgebreid door het podium in het midden van de zaal te plaatsen, maar dat blijkt niet genoeg om te kunnen voldoen aan de massale vraag naar tickets voor Het Schlagerfestival 2020. “Op Google was de combinatie tickets met Het Schlagerfestival de voorbije weken één van de meest gezochte zoektermen en ook bij onze ticketing partner Tele Ticket Service bleven de aanvragen binnenstromen. Na overleg met de artiesten en crew, besloten we om een 5de datum toe te voegen aan de affiche van Het Schlagerfestival 2020, dat straks zijn 15de editie beleeft. Ons verjaardagsfeest is het centrale thema en we roepen iedereen op in het laatste weekend van maart en het eerste van april op feestelijke wijze af te zakken naar ons festival”, zegt Friedl Teirlinck namens medeorganisator DPG Media.

High Five!
Christoff, Wim Soutaer, Bart Kaëll, Luc Appermont, Yves Segers, De Romeo’s deelden net als Willy Sommers en Laura Lynn een mysterieuze ‘high five’-foto via hun sociale media waarmee ze de 5de show van Het Schlagerfestival 2020 feestelijk aankondigden. “Op Facebook en Instagram kreeg de actie veel bijval en zorgde ze voor een verhoogde traffic naar onze website, dus mensen die nog tickets willen kopen voor de feestelijke 15de editie van Het Schlagerfestival, moeten zich nu echt wel reppen”, klinkt het bij de organisatie.

Het Schlagerfestival in Hasselt op weg naar recordeditie! - Artiesten 15e Schlagerfestival
(Foto: House Of Entertainment)

Het Schlagerfestival 2020 vindt plaats op vrijdag 27, zaterdag 28 en zondag 29 maart, en vrijdag 3 (extra) en zaterdag 4 april in de Hasseltse Ethias Arena, met optredens van Willy Sommers, Wim Soutaer & Charles Van Domburg, De Romeo’s, Jan Smit, Christoff, Raymond van het Groenewoud, Bart Kaëll, Yves Segers en Laura Lynn. Luc Appermont maakt zijn debuut als gastheer-presentator.

Tickets kan je bestellen via www.hetschlagerfestival.be.

Het Schlagerfestival is een organisatie van DPG Media en PSE Belgium.

Het Schlagerfestival in Hasselt op weg naar recordeditie! - Affiche 15 jaar Schlagerfestival 2020 groot

Milieuvriendelijk autosalon van Brussel opent zijn deuren

0

-Brussel 10 januari 2020- Milieuvriendelijk autosalon van Brussel opent zijn deuren. Een betere titel kunnen we bijna niet bedenken want het klopt dat de milieuvriendelijke wagens op dit salon naar voren treden. Waar we vorig salon nog moesten zoeken naar hybride en elektrische wagens krijgen ze op dit salon een voorname plaats bedeeld. Maar wagens op CNG (aardgas) worden aan de man gebracht, alhoewel deze niet zo klimaatvriendelijk zijn als ze worden voorgesteld. Bij de aankoop van een wagen moet men tegenwoordig met drie dingen rekening houden. 1) Milieuvriendelijk, 2) klimaatvriendelijk en 3 en misschien de belangrijkste factor: de prijs.

autosalon van Brussel

“Vroeger was alles makkelijker.” Is dat zo? Vroeger had je gewoon minder keuze! Als je vroeger een wagen kocht, kon je kiezen tussen benzine of diesel. Je kocht een benzinewagen, tenzij je vaak én lange afstanden reed. Daardoor was tien jaar geleden 8 op de 10 nieuwe auto’s een dieselwagen. Die situatie is in een paar jaar tijd grondig veranderd. Diesel kwam in een slecht daglicht te staan en ook de prijs van deze brandstof gaat alleen maar de hoogte in. Dat diesel tegenwoordig een slechte reputatie heeft, is misschien ook omdat de auto-industrie enorm evolueert. Daardoor zijn er heel wat nieuwe, groenere technologieën beschikbaar voor de consument. Zo hebben we nu hybride, elektrisch en CNG die de markt komen vervoegen.

autosalon van Brussel

Omdat er tegenwoordig zo veel verschillende mogelijkheden zijn om zich te verplaatsen heet het autosalon niet meer autosalon. De naam werd veranderd naar Salon Auto, Moto, Mobility. Omdat naast de wagens nog een heel gama van motorfietsen, elektrische fietsen, speedelecs, elektrische steps en éénwielers enz… te zien en uit te testen zijn. En binnen afzienbare tijd zit de kans erin dat de wagen (voor grote afstanden) helemaal monotoom zal rijden. Alhoewel daarom moet er eerst 5G ter beschikking zijn en heel wat opzoekingswerk om 99,99 zeker te zijn dat de wagen niet kan gehackt worden. Maar zo verzekerden ze mij de wagen zal ten allen tijden door de bestuurder opnieuw manueel kunnen bestuurd worden.

autosalon van Brussel

In België start het motorseizoen elk jaar weer in de eerste helft van de maand januari. Niet
noodzakelijkerwijs omwille van het weer, maar wel omdat in die periode dé belangrijkste afspraak voor elke motorliefhebber plaatsvindt: het Motorsalon van Brussel. Dat is in januari van 2020 niet anders… Het enthousiasme voor de gemotoriseerde tweewieler vertaalt zich in een voertuigpark dat nooit groter was dan vandaag: ons land telt bijna een half miljoen ingeschreven motorfietsen en scooters. Ook het aantal uitgereikte rijbewijzen is een goede indicatie van het succes van de motorfiets. Dat jaarlijkse aantal van meer dan 24.000 ligt liefst 70% boven de cijfers van 10 jaar geleden. In concreto: wekelijks ontvangen 465 nieuwe motorrijders hun rijbewijs!

autosalon van Brussel

De verklaring voor het succes van de motor en de scooter is duidelijk: het blijven enerzijds
vrijetijdsproducten bij uitstek, maar anderzijds spelen zij een steeds belangrijkere rol als
mobiliteitsoplossing voor pendelaars die willen kunnen rekenen op voorspelbare reistijden. In de Patio liepen we zelfs een aantal medewerkers van het Agoria Solar team tegen het lijf, u weet wel de zonnewagen die in Australië wereldkampioen werd. Dit ten nadele van het Nederlandse team waarvan hun wagen op het laatst vuur vatte. Maar dit doet niks af van de prestatie van de Vlamingen van de universiteit van Leuven. Bij het ontwerp van de nieuwe zonnewagen zijn de ingenieursstudenten tot het uiterste gegaan. Met een oppervlakte van 2,6 m² is het zonnepaneel van de BluePoint even groot als dat van haar voorganger, de Punch 2. Toch is deze wagen smaller waardoor de luchtweerstand lager is maar er ook minder plaats is voor de mechanische componenten.

autosalon van Brussel

Zo is de ruimte tussen de wielen en de carrosserie van de wagen op bepaalde plaatsen slechts enkele millimeters. Ook de piloot heeft minder bewegingsruimte. Niet alleen de bewegingsruimte van de piloot is beperkt, maar als je weet dat de temperatuur in de cockpit kan oplopen tot 50 graden dan kan je voorstellen hoe zwaar deze race wel moet zijn. Komt er nog bij dat iedere piloot bijna 4 uur achter het stuur moet zitten. Op de foto zie je drie mannen van het team (er zijn ook dames) van links naar rechts Cédric Robert, Karel Winderickx en Paul Van Hemeldonck. Volgend jaar neemt het Agoria Solar Team terug deel aan het wereldkampioenschap voor zonnewagens. De locatie waar de race zal doorgaan wordt momenteel nog geheim gehouden.

autosalon van Brussel

Voor mensen met grote dromen en weinig geld is er tenslotte nog de expositie Dream Cars. Dream Cars, die in 2011 werd voorgesteld als een tijdelijke expositie, groeide
al snel uit tot een niet te missen blikvanger van de Brussels Motor Show. In 2019 droomden meer dan 130.000 nieuwsgierigen weg bij de verschillende podia in het Dream
Cars-Paleis. En gezien de affiche die in het kader van de 98e Brussels Motor Show werd voorgesteld, achten we de kans groot dat het er dit jaar nog meer zullen zijn. Al de meest exclusieve merken staan er bij mekaar Ferrari, Porche, Bentley enz…

autosalon van Brussel

Onze aandacht werd echter getrokken door de Flying Car van Pal-V-One. Deze wagen wordt op 5 min omgevormd door een soort helicopter met een snelheid van 500km per uur. Je hebt er naast een rijbewijs ook een vliegvergunning voor nodig, deze kan je al behalen na 40 uur les te volgen. Voor net geen half miljoen (4999.000 €) is de wagen van jou. Als je deze unieke tentoonstelling wil bezoeken moet je nog eens 7€ bovenop je gewone ingangsticket boven halen. Maar voor “dromers” zeker en vast de moeite waard. Het 98e Brusselse autosalon loopt nog tot 19 januari.

autosalon van Brussel

Voor meer foto’s klik hier:

Update:

Reeds meer dan 100.000 bezoekers op de Brussels Motor Show

Op de avond van de tweede dag van de opening voor het grote publiek heeft de 98ste editie van het Auto-, Motor- en Mobiliteitssalon van Brussel al meer dan 100.000 bezoekers verwelkomd, kondigt FEBIAC, de Belgische en Luxemburgse Automobiel- en Tweewielerfederatie, die dit evenement organiseert, aan.

“Het succes van deze eerste twee dagen past perfect bij onze ambitie om niet minder dan 500.000 bezoekers te verwelkomen tijdens de hele Show en hen de nieuwste trends en innovaties op mobiliteitsvlak te tonen”, zegt Pierre Lalmand, Directeur van het Salon.

Het Autosalon van Brussel is elke dag open voor het publiek tussen 10.30 en 19.00 uur, tot zondag 19 januari. Twee avondopeningen tot 22 uur zijn gepland op maandag 13 en vrijdag 17 januari. Het algemene toegangsbewijs kost 15€ maar er wordt een korting van 30% aangeboden voor elk bezoek op dinsdag 14, woensdag 15 of donderdag 16, op voorwaarde dat de bezoeker zijn ticket online heeft gekocht via www.autosalon.be .

practica:

• Openingsuren:
– Opening voor publiek: van vrijdag 10 tot zondag 19 januari
– Openingsuren: van 10:30 tot 19:00 uur
– Nocturnes tot 22 uur: vrijdag 10, maandag 13 en vrijdag 17 januari
– Persdag: donderdag 9 januari van 8 tot 18 uur
– Openingsplechtigheid: donderdag 9 januari om 15 uur door HKM Prinses Astrid
– Avant-première & Opening Night: donderdag 9 januari van 18 uur tot middernacht

• Tarieven:
o Standaardticket 15 euro
o Standaardticket midweek (14, 15 & 16 januari) 10 euro (enkel online verkrijgbaar)
o Kind (6 – 12 jaar) 10 euro
o Kind (0 – 5 jaar) gratis
o Supplement Dream Cars 7 euro
o Groepen (15 personen) 180 euro
o Avant-Première B2B 60 euro(enkel online verkrijgbaar)
Online ticketverkoop: www.autosalon.be
De tickets zijn beschikbaar:
– Via de online boetiek: www.autosalon.be
– Aan de loketten tijdens de openingsuren
All-in-ticket ‘B-dagtrip’: reis heen/terug (trein NMBS + metro MIVB) en toegang tot het salon.
Tarief afhankelijk van het vertrekstation: tussen 21,90 en 29,40 euro. Tickets te koop in alle NMBS-stations.

• Toegang voor het publiek:
– Via Parking C – 10.000 gerenoveerde parkeerplaatsen, capaciteit gegarandeerd door Brussels
Expo
– Via Paleis 3 – toegang openbaar vervoer (tram en metro)

Jebroer nam een groot risico, maar gelukkig kwam het goed

0

Jebroer nam een groot risico, maar gelukkig kwam het goed - Logo House Of Entertainment

Eind vorige maand ontplofte het Kortrijke Nelson Mandelaplein toen StuBru-dj Gunther D Jebroer aankondigde als verrassingsgast tijdens het ‘Kamping Kerstmis’-moment dat op het ‘Warmste Week’-podium plaatsvond. De intro van ‘Rebel’ – een nummer dat Regi met Jebroer recent uitbracht en dat ondertussen terug te vinden is in de Ultratop – volstond om de mensenmassa in beweging te brengen. Voor het einde van ‘Kind van de Duivel’ nam de populaire zanger een grote gok en vroeg hij aan de massa of ze hun handen in de lucht konden steken, zodat ze hem konden opvangen als hij sprong. “Crowdsurfen op de massa is best wel spannend, want eens je springt reken je erop dat er voldoende mensen zijn die je dragen.

Jebroer nam een groot risico, maar gelukkig kwam het goed - Je Broer 1
(Foto: House Of Entertainment)

In Kortrijk was dat gelukkig het geval, maar toch, als ik de beelden terugzie besef ik dat ik best wel een groot risico nam, maar dat hoort nu éénmaal bij het leven. Ik hou van uitdagingen en wat ik zo fijn vond, was dat de mensen mij letterlijk op handen hebben gedragen of tenminste vooruitgeduwd. De liefde die ik in Vlaanderen krijg is bijzonder. Jullie houden van mijn muziek, luisteren naar mijn teksten en reageren massaal op mijn social media-posts. Samenwerken met Regi was en is heel bijzonder, omdat hij oprecht fan is van mijn eigentijdse muziek en dat is precies de weg die we het komende jaar inslaan, inclusief de nodige verrassingen.

Hier kan je de spannende crowdsurf-beelden van Jebroer tijdens zijn optreden op ‘De Warmste Week’ opnieuw bekijken. © StuBru

Met ‘Rebel’ scoren Regi en Jebroer momenteel in de hitparade. De single is uiteraard digitaal beschikbaar.

House Of Entertainment verzorgt de algemene omkadering voor Jebroer in België.

Voor meer info,  https://www.houseofentertainment.be/bookings/jebroer , https://www.facebook.com/ILikeJebroer/ én https://www.instagram.com/jebroer/

Jennifer Berton nieuwe single ‘Ik hou nog steeds van jou’

0

Jennifer Berton nieuwe single 'Ik hou nog steeds van jou' - Logo Buzzard 2

Jennifer Berton kruipt zelf in de pen voor pakkende nieuwe single ‘Ik hou nog steeds van jou’

De 27-jarige Jennifer Berton uit Roeselare toonde tijdens het afgelopen seizoen van ‘The Voice’ (VTM) niet alleen veel lef, maar ook haar kunnen aan Vlaanderen. De West-Vlaamse zangeres imponeerde tijdens de blind auditions met ‘I’ve Only Begun To Fight’ en wist met deze gewaagde keuze en vooral haar zangkwaliteiten, zelfs een plekje te bemachtigen in het team van haar grote voorbeeld Natalia. Hoewel Jennifer later in de wedstrijd nipt de duimen moest leggen voor teamgenote Elien, verliet ze met een flinke dosis positieve energie, zelfvertrouwen en motivatie de wedstrijd.

Na de release van haar vorige single ‘Zachtjes in mijn hart’, die opgenomen werd in de legendarische Abbey Road Studios in Londen, pakt Jennifer Berton nu uit met de pakkende ballade ‘Ik hou nog steeds van jou’. Jennifer kroop zelf in de pen en schreef de mooie tekst voor dit nummer, dat geïnspireerd is op ‘Lonely Without You’ van Cynthia Clay. De release van ‘Ik hou nog steeds van jou’ is een nieuwe stap voor Jennifer Berton, die vastberaden blijft timmeren aan haar zangcarrière.

Jennifer Berton nieuwe single 'Ik hou nog steeds van jou' - Hoes Jennifer Berton Ik hou nog steeds van jou

Ik bekijk mijn ‘The Voice’-avontuur als een waardevolle les en extra springplank voor mijn carrière”, zegt Jennifer Berton. “Ik heb me kunnen tonen aan een erg breed publiek én met Natalia mogen werken. Zij is mijn grote voorbeeld, want ze toonde dat je als gewoon meisje in Vlaanderen kan uitgroeien tot een echte ster, zolang je maar in jezelf en je kunnen gelooft. Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat de mensen van mijn nieuwe single ‘Ik hou nog steeds van jou’ gaan vinden. Wanneer je de tekst zelf geschreven hebt, voelt het nog eens extra aan alsof je je kindje loslaat in de wijde wereld”, zo besluit Jennifer met de glimlach.

‘Ik hou nog steeds van jou’, de nieuwe single van Jennifer Berton, is HIER beschikbaar op alle grote download- en streamingplatforms.

De drie leukste tuinen voor 2020

0
De drie leukste tuinen voor 2020

De drie leukste tuinen voor 2020

De drie leukste tuinen voor 2020

2020 is zojuist aangebroken, wat betekent dat er weer veel nieuwe trends voor de deur staan. Zo ook in het geval van de tuin, waar de klimaatveranderingen voor veranderingen in het weer zorgen. Een goede reden om je tuin hier op aan te passen. Een tuin geeft namelijk de identiteit van je huis weer en kan in de lente en zomer het ultieme genotsplekje zijn van je huis. Daarom hierbij drie tuinen die jouw jaar wellicht kunnen maken.

Een vier seizoenentuin

Volgens boumanshoveniers wordt de vier seizoenentuin de trend van 2020. Wie wilt er namelijk niet alle seizoenen lang, heel het jaar door, zijn tuin in glorie zien staan. De meeste tuinen zijn zo ingericht dat ze tijdens de lente en zomer er prachtig uit zien, maar in de herfst en winter verwaarloosd worden er soms net zo somber uitziet als het weer. In een vier seizoenen tuin is dit niet het geval. Hierbij wordt een tuin zo ingericht, dat deze elk seizoen je tuin kleur en glans heeft. Er zitten planten als zilverkaarsen en hemelsleutels in, die in de herfst tot hun glorie komen, maar ook bijvoorbeeld een kastanjeboom, die er in de winter sprookjesachtig uitziet, terwijl die er in de lente juist hartstikke fris uitziet. Een vier seizoenentuin is er dan ook op gemaakt om elk seizoen het beste in zich naar boven te halen, waardoor je het hele jaar door kan genieten van je tuin.

Een diervriendelijke tuin

Ook diervriendelijke tuinen komen steeds meer in trek. Wie wilt er niet wakker worden door fluitende vogeltjes, die lekker in jouw tuin zitten te eten en zich wellicht zelfs in je tuin hun nestje bouwen. Voor een diervriendelijke tuin is het belangrijk dat het rustig is en beschut is, dus als je van plan bent veel wilde feestjes in je tuin te geven is een diervriendelijke tuin wellicht niet de juiste keuze voor jou. Daarnaast is het ook belangrijk dat je de juiste planten en begroeiing uitkiest, een diervriendelijke tuin moet namelijk voedzaam kunnen zijn voor de dieren en insecten. Ga voor jezelf na welke dieren jij in je tuin wilt hebben, zodat je jouw beplanting hierop af kan stemmen. Zorg er daarnaast ook voor dat je zo min mogelijk stenen of hout neerlegt, hier kunnen de dieren niks mee.

Een rustgevende tuin

Blijkbaar wordt 2020 een druk jaar, want volgens een hovenier in Almere is de laatste grote trend dit jaar dat steeds meer mensen op zoek zijn naar rust in hun tuin. Je kan hierbij denken aan tuinen die beschikken over een vijver, waarbij de planten over het algemeen groen zijn en waar een groot terras van houten vlonders op zit. Dit waren de trends van dit jaar, wellicht kan je er wat mee!

12de Winterland Hasselt was met 700.000 bezoekers een voltreffer

0

12de Winterland Hasselt was met 700.000 bezoekers een voltreffer - Logo Winterland Hasselt 2019

12de Winterland Hasselt was met 700.000 bezoekers een voltreffer.

Ook de binnenstad beleefde drukke eindejaarsdagen!

HASSELT – Met 700.000 bezoekers, verspreid over 6 weken, was de 12de editie van Winterland Hasselt op het Kolonel Dusartplein opnieuw een voltreffer. “Met dank aan het mooie winterweer rond de kerstdagen, de optredens, de belevingsactiviteiten, het vernieuwde ‘Huis van de Kerstman’, maar ook de inspanningen van het stadsbestuur en de Hasseltse handelaren brachten veel volk op de been”, zegt een tevreden Winterland Hasselt-organisator Maurice Schoenmaeckers. Datzelfde geluid horen we bij Maxim Willems van Horeca Hasselt en uitbater van Café Café en Très Belge: “De horeca en bij uitbreiding de ganse binnenstad blikt tevreden terug op de feestperiode, waar er beduidend meer bezoekers waren dan de voorbije jaren”, een trend die wordt bevestigd door Hasseltse schepen voor lokale economie Rik Dehollogne: “De bezoekersteller van de stad noteerde 10 tot 15 % meer mensen, ondanks de werken. De gezamenlijke inspanningen die er door alle partijen werden geleverd, hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen.”

Het einde van de kerstvakantie is meteen ook het eindpunt voor Winterland Hasselt, waar na 6 weken gezelligheid de wintersfeer wordt opgeborgen en in een recordtempo het Kolonel Dusartplein weer wordt vrijgemaakt. Maurice Schoenmaeckers is een tevreden organisator, want de 12de editie was opnieuw succesvol en goed voor 700.000 bezoekers, afkomstig uit heel België, maar dit jaar ook opvallend veel bezoekers uit Nederland, Duitsland, Frankrijk en zelfs uit China en Brazilië. “De laatste jaren zetten we volop in op belevingsactiviteiten die mensen samenbrengen en verbinden.

De dansactiviteiten wareneen succes, net als onze afterwork party’s met DJ Rikky en de optredens: in de Spiegeltent werd er gelachen met stand-up comedian Bert Gabriëls. In het Grand Café hadden we op de openingsavond René Karst te gast met ons themalied ‘Atje voor de sfeer’. De cast van The Christmas Show kwam langs en Sasha & Davy gaven 2 drukbijgewoonde, exclusieve concerten waarop ze hun ‘Christmas’-album kwamen voorstellen. Met de Legobouwmiddagen ondersteunden we de Hasseltse Legobeurs ‘Rock That Block’ en staken we de vzw Toverblokjes een hart onder de riem.

Samen met het stadsbestuur ondersteunden we Atletiek Vereniging Toekomst Hasselt bij de organisatie van de eerste Santa Run. Het was aanschuiven bij het vernieuwde ‘Huis van de Kerstman’, dat net als de Aspen Lounge werd ingericht door interieurexpert Flamant. Naast handelaars en bedrijven, komen nu ook vrienden, families en buren bij ons klinken op het nieuwe jaar, een trend die zorgde voor extra gezelligheid.”

Culinaire bistro-liefhebbers konden dit jaar terecht in ‘De Tafelhut’, waar Filip Vanierschot en zijn team van de Hasseltse Lorka voor een heerlijke maaltijd zorgden op een unieke Winterland-plek. Dit verhaal werd een overdonderend succes. “We hadden een zeer hoge opkomst, met gemiddeld 200 à 300 mensen per dag die we op een kwalitatieve manier gezelligheid en gastronomie hebben aangeboden en dat vertaalde zich in blije gezichten. De samenwerking met Winterland Hasselt was optimaal en voor herhaling vatbaar”, zegt Filip enthousiast.

Samenwerking

“Een interne rondvraag leerde ons dat mensen dit jaar meer tijd hebben gespendeerd op Winterland Hasselt en hun bezoek combineerden met een doortocht in de binnenstad. De inspanningen van het stadsbestuur én de handelaars tijdens de eindejaarsdagen, hebben hun effect niet gemist”, zegt Maurice Schoenmaeckers. Hasselts schepen voor lokale economie Rik Dehollogne bevestigt het verhaal: “We zorgden voor animatie, vlotte verbindingen en mobiliteit, en de samenwerking van Winterland Hasselt met de lokale horeca konden we alleen maar toejuichen. Het zijn die wederzijdse inspanningen die alle partijen hebben geleverd, die mee aan de basis liggen van de vele extra bezoekers die tijdens de weekdagen of op de koopzondagen vlotjes de weg vonden naar onze stad en na afloop waren hun reacties op de sociale media unaniem lovend. “Het was fijn in Hasselt, het was er goed en er was veel ambiance”, berichten die ons allen veel deugd doen.”

Horeca Hasselt en Winterland hadden dit jaar een actie uitgewerkt: wie 10 drankbonnen kocht op het Dusartplein, kreeg een gratis consumptie aangeboden in de binnenstad en dat heeft gewerkt, bevestigd Maxim Willems, bestuurslid van Horeca Hasselt en uitbater van Café Café en Très Belge: “Het was een drukke eindejaarsperiode voor de horeca en naar ik hoor voor alle handelaars in de binnenstad. Ik wacht nog op de cijfers, maar mijn collega’s bevestigden de drukte, mede door de inspanningen die door alle partijen zijn geleverd. Voor de binnenstad was het alleszins een geslaagd eindejaar en in de toekomst kan het verhaal alleen maar groeien met de opening van Quartier Bleu, en de verbinding die de binnenstad en Winterland Hasselt hiermee kunnen maken.”

Tot slot blikt ook kersvers centrummanager Ben Croonenborghs tevreden terug op de afgelopen editie. “De synergie tussen winterland en de stad heeft geresulteerd in bijkomende bezoekers aan de binnenstad, een fenomeen dat we enkel kunnen toejuichen. Vanuit het centrummanagement gaan we nu alvast nadenken over hoe we tijdens de kerstperiode volgende jaar nog meer mensen kunnen loodsen naar onze vernieuwde binnenstad. Er zijn alvast enkele leuke initiatieven afgetoetst met de deelnemende partijen die veelbelovend zijn. To be continued.”

Wie houdt van kerstmis en winterse gezelligheid, kan nu al beginnen aftellen en uitkijken naar de 13de editie van Winterland Hasselt, die op 20 november start en opnieuw 6 weken plaatsvindt op het Kolonel Dusartplein.

12de Winterland Hasselt was met 700.000 bezoekers een voltreffer - Logo House Of Entertainment

Nostalgie strikt topartiesten voor Classics top 2020

0
Nostalgie strikt topartiesten voor Classics top 2020 - Nostalgie Top 2020 artiesten
(Foto: Nostalgie)

Vanaf maandag 6 januari focust Nostalgie zich op de “Classics Top 2020”. Twee weken lang leeft de radiozender toe naar de langste lijst van het land met maar liefst 2020 classics op een rij. Luisteraars kunnen in die periode stemmen op hun favoriete muziek van de voorbije 60 jaar. Daarnaast stellen alle presentatoren hun top-20 voor met hun favoriete classics allertijden.

Maandag 6 januari bezoeken ook heel wat artiesten de radiovloer van Nostalgie.
Novastar bijt de spits af bij Herbert en Astrid in de ochtend tussen 6u en 9u. Daarna is het de beurt aan K.I.A. bij Tony (10-13u) en The Kids bij Seb (13-16u).

In Joyride tussen 16u en 19u praten Kevin en Evy met Jo Lemaire en Belle Perez. ’s Avonds sluit Geike Arnaert af bij Domi Crommen (19-22u).

Maandag 20 januari start dan effectief de Classics Top 2020, die loopt tot en met vrijdag 31 januari. Je hoort de lijst tussen 6u en 22u en ’s nachts is er een “best off”. Tijdens de lijst geven tal van Bekende Vlamingen hun favoriete top 3.

Nostalgie strikt topartiesten voor Classics top 2020 - Logo Nostalgie Beach Festival volg ons