Home Blog Pagina 170

Dress for the job: do’s en don’ts

0
Dress for the job

Dress for the job

Dress for the job: do’s en don’ts

Tijd voor je eerste sollicitatiegesprek? Of heb je geen idee hoe een “bedrijfsoutfit” eruit ziet? Wij lijsten alvast de drie do’s en don’ts op van corporate dressing en alles hangt natuurlijk af van jouw bedrijfscultuur. Die leren interpreteren, is dus zeker stap 1!

Kijk naar anderen & maak het je eigen

Als je al langer voor het bedrijf werkt, is dit makkelijker, maar als een sollicitant is het niet altijd makkelijk om de bedrijfscultuur in te schatten. Eerste indrukken zijn belangrijk, en daar hoort soms ook je kleding bij. Check dus eerst de social media en website van het bedrijf en eventueel enkele LinkedIn profielen van je toekomstige collega’s. Zo kan je al snel afleiden of jeans oké zijn, of ze T-shirts of toch eerder hemdjes dragen, en of elegante sneakers kunnen. Daarnaast is de sector en grootte van het bedrijf ook een goede clue. In online marketing, communicatie- en softwarebedrijven zijn ze vaak al wat informeler dan bij grote multinationals, advocatenbureaus en financiële instellingen. Ten derde hangt ook veel af van de functie: word je makelaar, verkoper of solliciteer je voor een management positie? Dan verwachten ze vaak een formelere stijl.

Kies voor business casual

Als je echt niet weet wat je moet aantrekken, zit je meestal veilig bij “business casual”. De echte formele bedrijven, zullen het wel erg duidelijk maken wat oké is en wat niet, dus underdressed zal je niet vaak zijn. Kies dus voor een gulden middenweg zoals een zwarte losse broek met een wit hemdje en propere witte sneakers. Maak het niet té formeel door een losser hemdje te kiezen of voeg wat persoonlijke juwelen toe zoals een mooie gouden ketting of horloge. Je moet er nog steeds zoals ‘jezelf’ uitzien, want het gesprek gaat tenslotte om jou. Ook voor schoenen kan je kiezen voor leuke Prada loafers of stijlvolle botjes. Blijf weg van sandalen, zomerse topjes, opzichtige T-shirts, jeans en verouderde sneakers.

Ook casual is niet zo “casual”

Zelfs in bedrijven waar flexibiliteit key is en iedereen mag zijn wie ze zijn, volgen mensen nog wel kledingcodes, al zijn ze veel subtieler. Net zoals vele stedelingen zich niet kleden alsof ze naar het strand gaan in de zomer, kleden ook (jonge) werknemers zich naar hun omgeving. Vaak is dit een erg dunne lijn, maar de vuistregel is hier: zorg voor een goede balans en voeg persoonlijke toetsen toe.

Hoe ziet zo’n look eruit? Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een lossere lange broek in de zomer wanneer je een topje met blote schouders draagt in combinatie met leren sandalen met straps. Slippers met een platformzool kan je dan weer combineren met een wat elegantere all-black outfit. Ook qua sneaker kan je wat gedurfder gaan, zoals de statement sneakers van Moncler, als je ze draagt met een navy broek en een kasjmieren trui. Neutrale paletten zoals beige en bruin, of een zijden midi rok zijn ook erg populair. Focus op de kleinere details om je persoonlijkheid te tonen en houd de rest wat neutraler: een hemd met een speciale snit, een bloesje in een toffe kleur, een zijden broek met lange pijpen of een oversized blazer zijn de perfecte items om je bedrijfsstijl wat te upgraden.

Geen klimaatneutraliteit zonder kernenergie

0
energie vergelijken

­­­­­Geen klimaatneutraliteit zonder kernenergie

Minister Demir bezoekt Nederlandse kerncentrale Borssele: “Geen klimaatneutraliteit zonder kernenergie”

Morgen is het twee maanden geleden dat de federale regering een akkoord bereikte om met Engie het langer openhouden van de twee jongste kerncentrales te onderhandelen. Van enig resultaat is nog geen enkel zicht en dat baart Vlaams minister van Energie Zuhal Demir zorgen. Zij trok vandaag op werkbezoek naar de kerncentrale van Borssele in de Nederlandse provincie Zeeland. Die is ongeveer even oud als onze oudste kernreactoren en werd al eens met 20 jaar verlengd tot 2033. De Nederlandse regering wil bovendien een verdere verlenging mogelijk maken en investeert ook een nieuwe kernreactoren. “De dogma regeert ons land, maar onze Noorderburen hebben gelukkig wél goed begrepen dat je tegen 2050 nooit naar klimaatneutraliteit zal kunnen gaan zonder kernenergie”, aldus Demir.

“Als we in de toekomst fossiele gascentrales volledig achter ons willen laten en klimaatneutraliteit willen bereiken, dan kunnen we niet anders dan investeringen in kernenergie mogelijk maken. Op dit moment is dat onmogelijk door de wet op de kernuitstap. Daardoor blijven potentiële onderzoekers en investeerders weg”, dat verklaart Demir na haar bezoek aan het Nederlandse Borssele.

Kerncentrale van Borssele

De kerncentrale van Borssele is in handen van EPZ (Elektriciteits Produktiemaatschappij Zuid-Nederland). Die is voor 35% eigendom van de provincie Zeeland, 35% lokale besturen en 30% RWE. Naast de kerncentrale is men bezig met de afbraak van een voormalige steenkoolcentrale. CEO Carlo Wolters gaf de minister een rondleiding, in aanwezigheid van de diplomatieke vertegenwoordigers van Vlaanderen en Nederland.

“De kerncentrale van Borssele is van 1973 en vergelijkbaar met onze oudste centrale, Doel 1. Toch gaat onze dicht en blijft deze tot 2033 draaien. Meer nog, de Nederlandse regering besliste recent om de verdere levensduurverlenging van Borssele op te starten en start ook investeringen op in nieuwe nucleaire capaciteit. Dat is de weg die we ook met ons land op moeten”, klonk het.

Propere basiscapaciteit naast hernieuwbare energie

Op vlak van hernieuwbare energie doet Vlaanderen het uitstekend. Ze staat in de top 4 voor windenergie op land en is zelfs 3de als het gaat over geïnstalleerde zonnepanelen per inwoners. Vorig jaar was zelfs het derde beste jaar ooit op het vlak van extra wind.

“Maar natuurlijk zijn er beperkingen aan hernieuwbare energie, het is er niet altijd, en dus moet er een verstandige en goede basiscapaciteit zijn. Zeker als we allemaal op elektriciteit overschakelen. En ik zie dan liever propere kerncentrales dan vervuilende gascentrales”, aldus Demir.

Na het werkbezoek aan de kerncentrale had Demir nog een werkvergadering met het provinciebestuur en de commissaris van Zeeland waar onder meer stikstof, PFAS en de energietransitie ter sprake kwamen.

Nina Butera – ‘Één nacht samen’

0
Nina Butera Eén Nacht Samen

Nina Butera en Christophe overtreffen zichzelf

Nina Butera en Christophe Severs overtreffen zichzelf met ‘Één nacht samen’. We merkten het al na 1 luisterbeurt: hun nieuwe nummer “Één nacht samen” blijft meteen in je gedachten hangen. De tandem Severs-Butera is terug met een ongelooflijk sterk nummer waarvan we denken dat het al hun eerdere records zal breken. “Voor het arrangeren van dit nummer vond ik inspiratie in de fusie tussen Laura Pausini, Keane en het Alan Parsons Project. Artiesten uit de jaren 80s, 90s en 00s. De melancholie in de strofen en de hoop in het refrein zorgen voor een contrast dat magisch werkt!”, glimlacht Christophe Severs. “Als je het mij vraagt, is dit het beste nummer dat we ooit hebben gehad. De diepgang van de strofen, met daarna dat meezingbare refrein, zorgen voor 3 minuten kippenvel”, glundert Nina Butera. Nummers als “Van Vooraf Aan” en “Terug Bij Mij” hebben in het verleden al meermaals bewezen dat het schrijversduo niet verlegen is om contrasten in hun nummers te weven.

Nina Butera Eén Nacht Samen

Met 5 opeenvolgende Ultratop 10-hits al veel bewezen

Het 18-jarige zangtalent Nina Butera uit Sint-Pieters-Leeuw is niet meer aan haar proefstuk toe. Sindsdien heeft ze met 5 opeenvolgende Ultratop 10-hits al veel bewezen. De afgelopen jaren hebben zij en haar producer weinig moeite om vaste klanten te worden in de Vlaamse entertainmentscene dankzij een indrukwekkende verzameling zelfgeschreven liedjes. Ze won in het verleden de Lofttrompet voor “Beste Doorbraak”, was een van de 10 genomineerden voor Zomerhit en verscheen op verschillende compilaties waaronder Radio 2 Zomerhit en Ment-verzamelaars. Ook beide 24u LIVE passages in het Sportpaleis waren een schot in de roos. Met ‘Één nacht samen’ maakt ze haar elfde Nederlandstalige single. Sinds kort schrijft de tandem Severs-Butera ook voor andere artiesten. Zo hebben ze momenteel succes met “De Jongens” en kunnen ze ook scoren met Celine Hermans en Bert Van Renne. Niet slecht als je pas 18 bent, wat “Één nacht samen”…betreft tot op één van de dijken van onze Vlaamse kustplaatsen Nina?

Social media Nina Butera
Facebook: https://www.facebook.com/NinaButera.official
Instagram: https://www.instagram.com/nina.butera/
Bookings: boeking@globe-entertainment.be
Website: https://houseofentertainment.cmail19.com/t/y-l-bhrlljl-idyhkhidih-t/

Social media Hallround Studios
Website: https://www.hallroundstudios.be
Facebook: https://www.facebook.com/hallroundstudios.be/

Clouseau-mania maakte een comeback

0
Sfeerbeeld 'I Love The 90's

Clouseau-mania in Hasselt

Ook de Clouseau-mania maakte zaterdagavond een comeback op ‘I love the 90’s’. Op zaterdagavond konden fans van de jaren 90 terecht in Trixxo Arena Hasselt om de nieuwe versie van “I Love the 90s – The Party” te beleven. Met name Clouseau, Koen en Kris Wauters en hun muzikanten voerden een exclusieve bewerking uit van de set met enkele van de grootste hits van de jaren 90, zoals “Nobelprijs”, “Domino” en “Sventybold.” . Zelfs de beruchte Clouseau-mania is terug dankzij een enthousiast publiek. Ook 2Fabiola, DJ Ward, surprise artiest Isabelle A en 2 Unlimited zorgden voor de nodige highlights. Na de releases van oktober (2021) en mei 2022 zal “I Love the 90s” volgend jaar april opnieuw op dezelfde locatie worden opgevoerd. De exacte datum en line-up wordt binnenkort bekend gemaakt door organisator Night Nation.

Clouseau-mania maakte een comeback - Clouseau mania

Eén van Europa’s grootste indoorfeesten

Op het moment dat Jérémie Makiese ons land vertegenwoordigde in de finale van het Eurovisie Songfestival, dansten en zongen weer duizenden muziekliefhebbers zoals gewoonlijk in Trixxo Arena Hasselt op “I love the 90s – party”. Met openers Astroline (‘Smiling Faces’), Rednex (‘Cotton Eye Joe’) en 2 Unlimited (‘No Limit’, ‘Let The Beat Control Your Body’), is een van Europa’s grootste indoorfeest uit de jaren 90 terug en bracht opnieuw een massa feestvierders op de been. Een divers publiek met opnieuw degenen die de jaren negentig actief meemaakten, evenals feestgangers die in die jaren of later zijn geboren. “De muziek en de tijdgeest van de jaren 90 is nog steeds populair en beïnvloedt nu ons leven. Er zijn nummers die constant in de hitparades staan, beïnvloed door de muziek van de jaren 90.

2 Unlimited 'I Love The 90's

Opnieuw Clouseau-mania

Door het tijdloze karakter hebben we een unieke, gezonde mix van degenen die heb het destijds meegemaakt mensen. Dankzij YouTube en TikTok is er ook een continu instroom van jongeren die dit feestje niet willen missen”, zegt Kris Bloemen namens organisator Night Nation. Het eerste hoogtepunt van de avond was 2 Unlimited. Rapper Ray Slijngaard en zanger Kim Vergauwen lieten het publiek bijna een half uur dansen op nummers als ‘No Limit’, ‘Twilight Zone’ en ‘Jump For Joy’. Na een grondige warming-up door host/resident DJ Ward en de geslaagde verrassing van Isabelle A’s “Lekker beest”, keken we vooral uit naar het optreden van Clouseau. Het publiek zong “Ik, jij, hij of zij’, Anne en Geef het op”, wat kleur gaf aan de jaren ’90 toen Koen en Kris optraden met hun live band. Gebaseerd op het massaal, overweldigend applaus en decibels aanmoedigingen, leek het een terugkeer naar de beruchte Clouseau-mania die Paul Jambers in 1990 portretteerde.

Clouseau-mania maakte een comeback - Clouseau I Love The 90s

Uitstekende muzikale keuzes van DJ Ward

Met een sterke hoofdbezetting gaf DJ Ward het publiek weinig tijd om bij te komen na het optreden van Clouseau. In plaats daarvan zorgden de uitstekende muzikale keuzes van Ward voor een ander groot dansfeest. “Elk jaar ga ik op zoek naar de vergeten muzikale pareltjes van de jaren ’90, die me al het nodige plezier vooraf bezorgen”, begint de Diepenbeekse allround DJ met een glimlach het gesprek. In de aanloop naar “I Love the 90s” deelde hij vorige week een aantal geweldige countdown-video’s via sociale media: “TikTok is ook snel, met bijna 50.000 views en tonnen reacties en likes. Ik merkte dit ook bij mijn andere DJ-optredens. Als ik nummers uit de jaren 90 draai, reageert iedereen enthousiast. Het bijzondere aan deze versie voor mij is dat het festival grenzen blijft overschrijden.

DJ Ward 'I Love The 90's

DJ Ward-fans uit Budapest

Ik kreeg zelfs een bericht van DJ Ward-fans uit Budapest die speciaal afzakten, omdat ‘I love the 90’s’ ook in het buitenland bekend staat als één van de beste 90’s party’s van Europa’. Ik sloot trouwens af met een vinyl-set. Tussen 04u00 en 05u00 draaiden we nog eens vette vinyls, zoals in de goede oude discotheektijd.” Voor het Zonhovense duo Pat Krimson en 2 Fabiola’s Loredana voelde hun optreden weer als een thuiswedstrijd: “Freak Out” en natuurlijk “Lift U Up”, was het weer een geweldige show. 2 Fabiola, die dit jaar hun 15-jarig jubileum vierde, staat nog steeds in vuur en vlam, mede dankzij hun huidige betrokkenheid bij het populaire VTM-programma ‘LIefde Voor Muziek’. “Het is weer een groot jaar geweest en we genieten volop van post-corona.

Zonder beperkingen kunnen feesten

Ik ben zo blij dat we eindelijk weer zonder beperkingen kunnen feesten. Vanavond op I Love the 90s, en op 1 juli, zullen we ook aanwezig zijn op het feest van de Foute Party in het Sportpaleis van Antwerpen. Samen met vele andere shows zijn dit dingen waar we naar uitkijken en waar we veel plezier aan beleven”, aldus Pat Krimson. Ter ere van het 25-jarig jubileum van Da Rick en Da Boy Tommy (“Candyman”), de DJ’s Dimitri Vegas & Like Mike, Virtual Zone (“Virtual Zone”) en Cherry Moon Traxx (“The House of House”), een enorm succesvolle nacht. Een nieuwe editie van “I Love the 90s – The Party” zal in april 2023 opnieuw plaatsvinden in Trixxo Arena Hasselt. Binnenkort maakt organisator Night Nation de exacte datum en namen van de nieuwe line-up bekend. Houd de website (www.ilovethe90s.be) en sociale netwerksites in de gaten.

2 Fabiola 'I Love The 90's

Foto’s: House Of Entertainment.

Tips bij het kiezen van de juiste raamdecoratie

0
raamdecoratie

raamdecoratie

Tips bij het kiezen van de juiste raamdecoratie

Het lijkt makkelijk, maar als je eenmaal aan de zoektocht voor nieuw raamdecoratie begint kun je nogal overspoeld worden door het aanbod van vormen, materialen en kleuren. Daarbij vraagt elke kamer weer om een andere mate van lichtinval of privacy. Kortom: genoeg werk aan de winkel als je raamdecoratie gaat uitzoeken. Om dat proces soepel te laten verlopen geven we je een aantal tips mee in dit artikel. Laat je inspireren!

Bepaal de beschikbare ruimte

Niet ieder type raamdecoratie past in elk kozijn. Soms heb je steuntjes van rolgordijnen die al 7x5cm zijn. Als je een nis hebt, heb je daar bijvoorbeeld de ruimte niet voor. In het geval van kleine ruimtes is het raadzaam om altijd goed op te meten en dit desnoods door een professional te laten doen. Zo zijn bijvoorbeeld plissé gordijnen een ideale oplossing in kleine ruimtes.

Kies de woonstijl

Ga je verhuizen? Of renoveren? Maak dan bijvoorbeeld een moodboard waarin je bepaalt wat de woonstijl wordt. Zo kun je kleuren en printjes verwerken bij elkaar en kijken of dat de stijl is die je wilt verwerken in je huis én waar je uiteindelijk je raamdecoratie op gaat uitkiezen. Denk dan aan jaloezieën, rolgordijnen, plissé gordijnen of juist normale gordijnen.

Kleuren bepalen

Sommige mensen denken dat zwarte raamdecoratie het beste verduisterend werkt in de slaapkamer, maar alle verduisterende stoffen verduisteren even goed. Je hoeft dus niet per se een donkere kleur te kiezen in de slaapkamer en juist een lichte kleur in de zitkamer.

Raamdecoratie personaliseren

Zodra je de juiste vorm van raamdecoratie hebt uitgekozen, kun je het nog verder gaan personaliseren. Zo kun je de kleur van de ketting of roede bepalen en uiteindelijk een echt uniek stuk raamdecoratie in je huis laten installeren. Raamdecoratie is tenslotte de echte eyecatcher in een ruimte!

Weddingboom bij Rigorgeous (Hasselt)

0
Weddingboom Caroline Rigo

Weddingboom in Hasselt

Weddingboom bij Rigorgeous (Hasselt): Caroline Rigo en drie collega’s plannen hun grote dag met behulp van de Bridal Collection. Binnenkort trouwt beauty-onderneemster Caroline Rigo (Rigorgeous) 39, ontving onlangs  de Limburgse Jonge Ondernemer JCI Award. Caroline gaat niet alleen trouwen, want haar drie teamleden Lore Carlier (34) uit Sint-Truiden, Véronique De Vliegher (35) uit Lochristi en Sofie Peeters (22) uit Pelt zijn eveneens toekomstige bruidjes , die dit jaar hun ja-woord gaan geven een echte weddingboom dus. Binnen het bedrijf zorgde het kwartet dan ook zoals eerder gezegd voor een ware ‘weddingboom’. Het is dan ook geen toeval dat natuurlijke make-up merk Cent Pur Cent nu een bruidscollectie lanceert, het ideale cadeau voor een toekomstige bruid. 4 aspirant-bruiden hebben de bruidscollectie kunnen uitproberen tijdens een speciale fotoshoot in de showroom van Hasseltse ontwerper en bruidsdesigner Nicky Vankets.

Caroline Rigo

Caroline, Lore, Veronique en Sofie dragen een van zijn trouwjurken, en werden alle producten uit de nieuwe make-up collectie getest en goedgekeurd. Foto’s van het viertal en meer info over de Bridal Collection, vind je op https://centpurcent.com/pages/bridal. “Uit een onderzoek in onze besloten Facebook-community (die nu meer dan 11.000 leden heeft) blijkt dat 9 van de 10 vrouwen die make-up gebruiken zorgt voor huwelijksstress. Ik kan het me alleen maar voorstellen want ik heb de voorbije jaren heel wat bruiden van make-up voorzien op hun mooiste dag. De meeste mensen laten hun make-up op een dag als deze door een professional doen, maar hoe zorg je ervoor dat je make-up er tijdens een lange dag fris en levendig uitziet? Hoe moet je voor jezelf zorgen om te blijven stralen? Daar zochten en vonden we een oplossing” voor, vertelt Caroline Rigo enthousiast.

Weddingboom Caroline Rigo width=

Sofie Peeters

“Het is een ideaal cadeau voor iemand die gaat trouwen, ik ga het zelf ook gebruiken. De collectie is vooral bedoeld om de bruid op haar trouwdag te ontlasten. De collectie bevat producten om elke look mee te creëren: naturel, klassiek, bloemen of een glamoureuze bruid.” “Als je gaat trouwen, maak je veel dingen mee. Ik heb er zelf nooit over nagedacht tot het moment dat ik er nu voor sta. Je blijft keuzes maken, dus als er een collectie is met een specifiek product dat bij je past als bruid, zal dit nuttig zijn. Het zal dingen gemakkelijker maken op “een van de mooiste dagen van je leven” en zal je gemoedsrust geven. Omdat je ook het beste voor jezelf wilt, kies je voor een gezonde substantie make-up is gemakkelijk ”, zegt Sofie Peeters, visagiste bij Café Beauté Hasselt. Dit jaar stapt ze echter niet alleen in het huwelijksbootje.

Weddingboom Sofie Peeters

Lore Carlier

Ook haar collega’s Lore Carlier en Véronique De Vliegher en oprichter en ondernemer Caroline Rigo (Rigorgeous) zorgden voor een ‘weddingboom’ binnen het bedrijf. Pas toen de aanstaande bruiden de nieuwe bruidscollectie mochten testen, groeide hun enthousiasme. Dit gebeurde tijdens een exclusieve fotoshoot van de trouwjurken van de weddingboom in de bekende ontwerper Nicky Vankets showroom. “Met zoveel mooie jurken was iedereen van tevoren enthousiast. We mochten ze ook op de set dragen, dat was echt gaaf. Het was voor ons de eerste keer dat we op deze manier nieuwe dingen mochten testen. De make-up, daar sta ik meteen versteld van. Hoewel de keuze moeilijk is, zijn de lipoils mijn favoriet”, lacht Veronique. Charmante bruid Lore begroef ook haar hoofd in de wolken. “Deze foto is heel speciaal voor mij. De kleding, de make-up, de sfeer, meer dan ooit!

Weddingboom Lore Carlier

Véronique De Vliegher

Ik ga trouwen in het warme Italië waar mijn vriend me heeft ten huwelijk gevraagd. Ik zal de collectie goed kunnen gebruiken. “Tijdens die shoot was het fijn dat we onze ervaringen konden uitwisselen. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, het huwelijksbootje (lacht). Iedereen telt af naar hun bruiloft, maar we kijken ook samen uit naar dat moment.” De Bridal Collection van Cent Pur Cent is vanaf nu beschikbaar voor alle toekomstige bruiden die zichzelf met gezonde, natuurlijke make-up willen maquilleren doorheen hun mooiste dag. De collectie bestaat uit 2 lipoils, een sheetmask voor de ogen en eentje voor de huid. Daarnaast zit er ook een Bridal Palet in de collectie met 3 oogschaduws, een highlighter, mattifying poeder en pink blush.

Weddingboom Véronique De Vliegher

Meer informatie over de Bridal Collection van Cent Pur Cent vind je op www.centpurcent.com, in één van de 700 Belgische apotheken of in Café Beauté Hasselt en Knokke.

Evi Hanssen geeft eerste interactieve lezing

0
Evi Hanssen Boek Sinds Ik Niet Meer Drink

Evi Hanssen geeft eerste lezing

Evi Hanssen geeft eerste interactieve lezing rond haar succesvolle boek ‘Sinds ik niet meer drink’. Evi Hanssen, multitalent radio- en tv-presentatrice die twee jaar geleden ook haar debuut als schrijfster maakte met “Ergens onderweg”, komt op dinsdag 24 mei 2022 naar CC Guldenberg in Wevelgem. Daar legt ze in haar eerste interactieve sessie haar recent gepubliceerde succesvolle boek “Sinds ik niet meer drink” uit. Evi houdt al 500 dagen een dagboek bij waarin ze eerlijk en openhartig vertelt over de kwellingen en beproevingen die ze heeft doorstaan ​​als niet-drinker, en dat doet ze nog steeds. Ze start op dinsdag 24 mei om 20.00 uur bij CC Guldenberg. Tickets kosten 8 euro en zijn te bestellen via www.wevelgem.be/webshop.

Evi Hansen

Vele openhartige verhalen en ervaringen

Gedreven door een verlangen naar controle, soberheid en een gezonder leven, besloot Evi Hanssen onlangs om geen druppel alcohol te drinken. Achteraf gezien was het een nogal pittige uitdaging, en ze hield meer dan 500 dagen ervaring bij in haar dagboek. Evi’s meest recente boek, “Sinds ik niet meer drink”, is een krachtige samenvatting geweest van vele openhartige verhalen en ervaringen en is breed aan bod gekomen in de media. “Mijn keuze om geestrijke dranken los te laten heeft niet alleen een impact gehad op het lichaam, maar heeft ook een behoorlijke impact gehad op bepaalde vriendschappen. Het heeft een gevolg gehad op mijn relaties, maar ook op mijn zelfbeeld en werk”, zegt ze. Hanssen, die nog steeds vriendelijk bedankt voor de alcohol.

Ontroerende en interactieve lezing

Als verlengstuk van dit boek biedt Evi een mooie aanvulling, een leuke, onderhoudende, ontroerende en interactieve lezing over “Sinds ik niet meer drink”. “Ik ben benieuwd of de mensen die komen luisteren zich ook daadwerkelijk herkennen in wat ik met ze deel, en hoe ik het leven zonder alcohol ervaar. Voor mij was en is het uniek, waarover ik graag nog eens wil vertellen en dan is zo’n ontmoeting een mooie kans. Ik kijk uit naar mijn bezoek aan Wevelgem in West-Vlaanderen op dinsdagavond 24 mei 2022. Zij hebben de primeur want het zijn mijn eerste interactieve lezing over het boek en mijn ervaringen als niet-drinker Iedereen die mij kent, weet dat ik het publiek altijd op een interactieve manier probeer te betrekken. Ik zal zeker kijken of er nog mensen in de zaal zitten die herkennen wat ik vertel of die hetzelfde hebben meegemaakt.”

Evi Hanssen Boek Sinds Ik Niet Meer Drink

De eerste, interactieve ‘Sinds ik niet meer drink’-lezing van Evi Hanssen vindt plaats op dindsdag 24 mei 2022 in CC Guldenberg (Guldenbergplein 1) in Wevelgem en begint om 20u00 (deuren 19u00). Tickets kosten 8 euro en bestel je op www.wevelgem.be/webshop.

Deze interactieve lezing met Evi Hanssen is een organisatie van de dienst vrije tijd en cultuur.

Schlagerartiesten gisteren een foto met het V-teken?

0
Schlagerartoesten

Schlagerartiesten gisteren met het V-teken

Schlagerartiesten gisteren een foto met het V-teken op social media, waarom? Vredesteken, of iemand die snel 2 drankjes wil bestellen? Dit zijn slechts twee van de vele voorbeelden van reacties op sociale media, waarbij schlagerartiesten Christoff, Yves Segers, Johan Vleugels, Swoop, Sasha en David, De Romeo’s, Lindsay en Laura Lynn een duidelijk zichtbare selfie met twee vingers deelden. Op basis van de hashtags en enthousiaste teksten kon je al snel een link leggen naar de 2de Zomereditie van Het Schlagerfestival. Die zal op zaterdag 16 juli 2022 opnieuw zal plaatsvinden in de Proximus Pop-Up Arena in Middelkerke. De selfie-campagne van de artiesten valt samen met extra optredens die op vrijdag 15 juli 2022 worden aangekondigd. Tickets voor beide shows zijn te bestellen via https://www.schlagerfestivalzomer.be.

De Romeo's met V

Gezonde zeelucht of vakantiestemming?

Sneller dan vorig jaar zijn de organisatoren van de zomereditie van het Schlager Festival begonnen met het vastleggen van een tweede datum. “We hebben een divers publiek dat dolgraag onder ideale omstandigheden eindelijk het maximale uit een topavond wil halen. Ook vorig jaar merkten we dat er in de Proximus Pop-Up Arena een bijzondere feestvibe hangt. Gezonde zeelucht of vakantiestemming? Hoe dan ook, het is duidelijk dat mensen met ons willen komen feesten! Als we kijken naar de postcodes van kaartkopers, zien we dat deze vanuit heel Vlaanderen toenemen. Mensen maken voor Het Schlagerfestival Zomereditie graag een daguitstap naar zee of maken er een weekendje weg van”, zegt Annelies Vrijdag namens organisator PSE Belgium. De verschillende schlagerartiesten zijn er klaar voor.

De tweede jaargang, het tweede concert, gemiddeld dronken de feestvierders vorig jaar 2 consumpties per uur én we zitten in het jaar 2022. Dat kan geen toeval zijn. Op naar een topzomer in Middelkerke!

Schlagerartiesten Christoff

Het Schlagerfestival Zomereditie vindt plaats op vrijdag 15 en zaterdag 16 juli 2022 in de Proximus Pop-Up Arena Middelkerke. Vanaf 20u00 kan je gaan kijken naar de optredens van De Romeo’s, Lindsay, Laura Lynn, Johan Veugelers, Sasha & Davy, Swoop, Yves Segers, Bart Kaëll en Christoff.

Tickets, vanaf 35 euro, inclusief reservatiefee: www.schlagerfestivalzomer.be 

Schlagerartiesten

Peeters wil groene herinneringskaart autokeuring vroeger versturen

0
Het is het ideale moment om je auto te verkopen

Vlaams minister Lydia Peeters wil groene herinneringskaart voor de periodieke autokeuring vroeger versturen

Vlaams minister Lydia Peeters wil groene herinneringskaart voor de periodieke autokeuring vroeger versturen

Foto Pixabay

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters wil de groene herinneringskaart voor de periodieke autokeuring vroeger naar de klanten sturen. Dat zei ze vandaag in de commissie Mobiliteit van het Vlaams Parlement. Samen met nog andere actiepunten, zoals meer online afspraken toelaten en de bereikbaarheid van de callcenters vergroten, wil de minister op termijn ervoor zorgen dat het percentage van laattijdige keuringen omlaag gaat. Daarnaast streeft minister Peeters ernaar om, samen met het Agentschap Digitaal Vlaanderen, een applicatie (met een koppeling aan het burgerprofiel) te ontwikkelen om de klanten 8 weken op voorhand al te herinneren aan de periodieke autokeuring van hun voertuig.

Om het afsprakensysteem efficiënter te laten verlopen, wil minister Peeters de groene herinneringskaart al vroeger naar de eigenaars sturen zodat de mensen tijdig weten dat ze met hun voertuig naar de keuring moeten gaan. De keuringsondernemingen zullen dit samen met het Agentschap Digitaal Vlaanderen realiseren. Op dit moment is de eerste stap van dit traject succesvol uitgevoerd met name de koppeling van de erkende keuringsondernemingen met de onlinediensten van het Agentschap Digitaal Vlaanderen. ​

Minister Peeters herinnert er wel aan niet te wachten op de groene herinneringskaart om een afspraak te maken. Iedereen kan vanaf 2 maanden voor de vervaldatum van het keuringsbewijs naar de keuring gaan, met behoud van de oorspronkelijke vervaldatum.

Tweede project

​Vlaams minister Lydia Peeters: “Om het percentage laattijdigheid verder terug te dringen zal dit jaar ook een tweede project opgestart worden in samenwerking met het Agentschap Digitaal Vlaanderen. Het gaat over de ontwikkeling van een applicatie via het burgerprofiel om in eerste instantie de klanten 8 weken op voorhand te herinneren aan de periodieke keuring van hun voertuig. Naar de toekomst toe kunnen andere functionaliteiten voorzien worden in functie van de noden van de klanten (zoals het maken van afspraken via de app). Dit project zit nu in de beginfase en zal de komende jaren verder vorm krijgen. ”

Daarnaast bekijken de erkende keuringsondernemingen de mogelijkheid om de online planning die voor de klant zichtbaar is open te trekken naar idealiter 2 maanden zodat klanten in een vroeg stadium een afspraak kunnen maken. Ook staat op de planning om de gereserveerde online vaste tijdsloten te vergroten zodat er meer afspraken online komen, om daar waar nodig een hybride aanpak te hanteren en de klanten de mogelijkheid te bieden om zonder afspraak voor te rijden. Daarnaast gaan de keuringsondernemingen de bereikbaarheid van de callcenters vergroten zodat de klanten ook telefonisch vlotter een afspraak kunnen maken.

Nieuwe hoevesite Kasteel van Poeke open

0
Nieuwe hoevesite Kasteel van Poeke open

Nieuwe hoevesite Kasteel van Poeke open

Nieuwe hoevesite Kasteel van Poeke open

Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir heeft vandaag samen met de gemeente Aalter en Toerisme Vlaanderen de nieuwe stalling en ontmoetingsruimte geopend op het kasteeldomein van Poeke. Er wacht het gebouw een mooie rol in de toekomst van domein. Voor het groenbeheer wordt dit de centrale uitvalsbasis. Voor lokale organisaties biedt de nieuwbouw een originele plek in het groen om te vergaderen of kleinschalige activiteiten te organiseren. Het lokaal bestuur Aalter stond in voor de volledige voorbereiding van dit nieuwbouwproject. Bij de overdracht van het Kasteel van Poeke aan Toerisme Vlaanderen in de zomer van 2021, nam het agentschap de uitvoering van het bouwproject mee over.

Het nieuwe gebouw heeft een oppervlakte van 730 m2 en vervangt een amalgaan van vervallen stallingen en koterijen op de hoevesite. Het is hoofdzakelijk opgetrokken uit hout. Mede dankzij het grote groendak gaat het vlot op in de omgeving van weides en bos. Het gebouw biedt plaats aan een ontmoetingsruimte van 100 m2, apart sanitair, een groot terras, technische ruimte en een atelier met bergruimte voor gereedschap en machines. De potstal van 200m2 biedt onderdak aan de schapenkudde van het domein en enkele andere hoevedieren. Het geheel is toegankelijk voor personen met een beperking. Het ontwerp is van de hand van het Gentse architectenbureau Maarten Dobbelaere. Het Aalterse bouwbedrijf De Keersmaecker nv stond in voor de realisatie.

Vorige zomer startte Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir de bouwwerken op samen met Pieter De Crem, burgemeester van Aalter en Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen. “Ik ben erg tevreden met het duurzame resultaat van de samenwerking. Het toont dat verschillende beleidsniveaus samen tot mooie projecten kunnen komen.” zegt de minister. “Het nieuwe gebouw heeft een lage ecologische voetafdruk en vormt een prima uitvalsbasis voor het natuurbeheer van dit prachtige parkdomein. De schapen spelen bijvoorbeeld een hoofdrol in het botanisch graslandbeheer. De wisselwerking tussen de historische gebouwen en het landschap eromheen is hier al eeuwen aan de gang. De herontwikkeling van het kasteeldomein van Poeke is één van de projecten uit mijn relanceplan waarmee ik de toerismesector wil versterken na de coronacrisis. Het kasteel van Poeke wordt ook één van de speerpunten in het kastelen– en tuinennetwerk dat we met Toerisme Vlaanderen momenteel uitwerken,” licht Vlaams minister van Toerisme Demir toe.

Vergaderingen, kleinschalige activiteiten en workshops – Kasteel van Poeke

Het beheer van de hoevesite van het Kasteel van Poeke is al jaren vervlochten met sociale (tewerkstellings)projecten. Voor de vrijwilligers wordt de ontmoetingsruimte hun nieuwe uitvalsbasis. Lokale organisaties zullen de ruimte kunnen gebruiken voor vergaderingen, kleinschalige activiteiten en workshops. “Het schepencollege van Aalter heeft de juiste beslissing genomen om door te gaan met de geplande investering op de hoevesite, op het moment dat Toerisme Vlaanderen op het toneel verscheen als nieuwe eigenaar. Alle inspanningen en uitgaven die we al hadden gedaan, monden zo uit in een nieuwe ontmoetingsplek waar onze inwoners de vruchten van plukken. Ook de sociale projecten die Aalter al die jaren heeft ondersteund, kunnen in betere omstandigheden verdergaan. We zien hier één van onze beleidsplannen gerealiseerd en dragen bij aan de heropleving van het Kasteel van Poeke waar Aalter 45 jaar voor gezorgd heeft” verklaart Pieter De Crem, burgemeester van Aalter.

Kasteel van Poeke geschiedenis

In 1977 werd het kasteel van Poeke, samen met het omliggend park van 56 hectaren, eigendom van het lokaal bestuur van Aalter. Het van Poeke kasteel en het park werden het pronkstuk van het kunsthistorisch patrimonium van Aalter. In de jaren ‘90 werd er een grote renovatiecampagne opgezet door het lokaal bestuur: het dak en de gevels werden hersteld en delen van de salons en zalen werden gerestaureerd. Hierdoor werd een groot deel van de originele 19e-eeuwse uitstraling weer hersteld. Eind de jaren ‘90 startte het lokaal bestuur met de verhuur van het kasteel voor evenementen en organiseerde het bestuur ook zelf enkele winter- en zomerevenementen. In de zomer van 2021 kwam het kasteel in handen van Toerisme Vlaanderen.

Herbestemming van het Kasteel van Poeke

Het volledige project op de hoevesite heeft iets meer dan 1 miljoen euro gekost. Aalter nam bijna 60% voor zijn rekening, Toerisme Vlaanderen iets meer dan 40%. “Met de opening van de nieuwe ontmoetingsruimte en stal zetten we een eerste stap in de herbestemming van het Kasteel van Poeke. Op termijn wordt dit landgoed één van de parels in het netwerk van kastelen en tuinen dat Toerisme Vlaanderen en de minister de komende jaren willen laten ontstaan in Vlaanderen. We brengen onze visie ‘Reizen naar Morgen’ hier stilaan in de praktijk. De herbestemming van het Kasteel van Poeke zal immers meerwaarde bieden voor de lokale gemeenschap en economie, de bezoekers én voor de plek zelf. Tegen de zomer starten de restauratiewerken aan het koesthuis en de moestuinmuur. Intussen overleggen we met de beheerscommissie en Aalter over de buitenaanleg hier op de hoevesite. Dit prachtige gebouw verdient een passende omgeving om optimaal te kunnen functioneren,” blikt Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen, vooruit.