...
Home Blog Pagina 319

Isabelle Beernaert brengt ode aan Le Temps Perdu

0

Isabelle Beernaert brengt ode aan Le Temps Perdu - Isabelle Beernaert 1(Foto: House Of Entertainment)

Vanaf 18 november

Isabelle Beernaert brengt ode aan het alledaagse leven in dansvoorstelling ‘Le Temps Perdu’

“Tout le temps qui passe ne se rattrape guère, tout le temps perdu ne se rattrape plus.
Wat blijft is wat altijd is geweest en altijd zal zijn.
Verloren tijd die niet moet worden gezocht, omdat het in het verleden ligt, omdat het voorbij is.”
Na het enorme succes in Vlaanderen en Nederland van haar acht voorgaande theaterproducties, keert gelauwerd choreografe Isabelle Beernaert in haar nieuwe dansvoorstelling ‘Le Temps Perdu’ terug naar de essentie. In ‘Le Temps Perdu’ brengt Isabelle een ode aan het alledaagse leven en laat ze door de ogen van vier koppels de rijkdom van het kleine, het ‘vanzelfsprekende ‘ zien. Authenticiteit en subtiliteit staan centraal en komen tot uiting in de danstechniek en puurheid van de bewegingen. De ziel spreekt door de dans heen . Zoals we gewend zijn van de choreografe zullen in een verfijnde vorm in ‘Le Temps Perdu’ het alledaagse van de mens, het niet voor de hand liggende, de onderliggende emoties, het diepzinnige, de passie die ons doet leven, voelen/zien/horen tot uiting komen… een zintuigelijke beleving. ‘Le Temps Perdu’ zal vanaf 18 november 2018 te zien zijn in Gent, Antwerpen, Genk, Oostende, Vilvoorde, Zaventem en Brugge. Tickets & info: www.isabellebeernaert.com 

 

Vier fases in de liefde, vier coupletten, vier duetten.
De jaren verstrijken en ieder seizoen heeft zijn eigen aantrekkelijkheid. In ‘Le Temps Perdu’ laat Isabelle met vier koppels, die de vier seizoenen vertegenwoordigen, de rijkdom van het kleine, het vanzelfsprekende, zien. Pure, ogenschijnlijk alledaagse bewegingen worden opnieuw geïnterpreteerd, om de genuanceerde schoonheid te zoeken. Met het oplopen van de leeftijd, het verstrijken van de seizoenen, worden de koppels fragieler, maar sterker in hun samenzijn.

Geen moment is verloren.
Stop met vechten tegen de feiten van het leven, omarm elk seizoen. De ijzige kou en zware storm maakt dat je de stralende zon des te meer kunt waarderen. Door de seizoenen heen ontstaat groei. De ademhaling, de rustmomenten, de overgangen, zijn de essentie van ons bestaan. Door de seizoenen heen.

Echtheid in beweging.
Na 8 danstheater-voorstellingen keert Beernaert terug naar de essentie. Authenticiteit en subtiliteit staan centraal, wat uiting krijgt door de dans en de puurheid in de bewegingen. De ziel spreekt door de dans heen. Zoals we gewend zijn van de choreografe zullen in een verfijnde vorm in ‘Le Temps Perdu’  het alledaagse van de mens, het niet voor de hand liggende, de onderliggende emoties, het diepzinnige, de passie die ons doet leven, voelen/zien/horen.
“Hoe treurig waren de vervlogen jaren omdat ik zonder jou dagen en maanden zag komen en gaan.” 

Isabelle Beernaert brengt ode aan Le Temps Perdu - Isabelle Beernaert 2(Foto: House Of Entertainment)

Praktisch
‘Le Temps Perdu’

November 2018
18 november 2018 – Capitole Gent
21 november 2018 – Stadsschouwburg Antwerpen
22 november 2018 – C-Mine Genk
25 november 2018 – Kursaal Oostende
Januari 2019
12 januari 2019 – CC Het Bolwerk Vilvoorde
29 januari 2019 – C-Mine Genk
Februari 2019
24 februari 2019 – Capitole Gent
28 februari 2019 – CC De Factorij Zaventem
Maart 2019
3 maart 2019 – Stadsschouwburg Antwerpen
9 maart 2019 – Concertgebouw Brugge

Tickets & info: www.isabellebeernaert.com

Andy Peelman in zee met House of Entertainment!

0

Andy Peelman in zee met House of Entertainment! - Andy peelman 1           Bob Savenberg – Andy Peelman
c Ymke Dirikx

De kogel is door de kerk: Vanaf 1 september verzorgt House of Entertainment het management en de algemene carrièrebegeleiding van Andy Peelman (De Buurtpolitie). Kersvers Managing Director Bob Savenberg, zal binnen het bedrijf de functie als manager van Andy opnemen. “Ik had gezworen om geen manager te nemen, maar de babbels met Bob, zijn enthousiasme en dat van het voltallige House of Entertainment-team, overtuigden mij om er voluit voor te gaan”, zegt Andy Peelman. Naast zijn medewerking aan het 10de seizoen van ‘Echte Verhalen: De Buurtpolitie’, is Andy ook te zien op VTMKZOOM en werkt hij in alle stilte aan een nieuw programma voor vtm.

Bob Savenberg, managing director van House of Entertainment: “Andy is een ontzettend harde werker. Hij is sympathiek, veelzijdig en – dat is voor mij het belangrijkste – hij denkt mee op lange termijn, een belangrijke reden waarom ik graag met hem wil samenwerken. De mensen hebben hem graag. Hij staat dicht bij zijn publiek en dat gaan we zo houden, maar ondertussen kijken we samen naar nieuwe mogelijkheden: Als acteur, presentator of Brand Ambassador liggen er voor hem nog heel wat kansen.”

Pieter Ramboer, CEO: “Nog voor hij start op 1 september, bewijst Bob al zijn meerwaarde voor House Of Entertainment. We zijn blij om Andy bij ons te verwelkomen. De komende weken rollen we ons boekingsverhaal verder uit en voegen we naast Andy Peelman, waarschijnlijk nog nieuwe namen toe aan onze huidige portefeuille. Hou ons in de gaten!
House Of Entertainment is een full service marketing-, communicatie-, organisatie- en managementbureau, dat ontstond in 2017. Op jaarbasis organiseert de eigen productieafdeling een 100-tal events (o.a. I love the 90’s – The party, Festival van de Ambiance, Adamo in Concert, Golden Earring Live, Jan Smit Live in het Sportpaleis), goed voor ruim 450.000 bezoekers. Artiesten en organisatoren kunnen bij het bedrijf terecht voor de volledige omkadering op maat van hun wensen. De marketing- en communicatieafdeling is voor commerciële merken de ideale bruggenbouwer naar de entertainmentwereld. Dit najaar rolt House of Entertainment zijn eigen boekingsafdeling uit waarmee het bedrijf verder evolueert als allround speler op de Belgische entertainmentmarkt.

EXTRA 15 YEARS NATALIA THE CRYSTAL CONCERT

0

EXTRA 15 YEARS NATALIA
THE CRYSTAL CONCERT

ZATERDAG 1 DECEMBER – LOTTO ARENA
MET EXCLUSIEVE PRE-SHOW STORY SHOWBIZZ AWARDS
EXTRA 15 YEARS NATALIA THE CRYSTAL CONCERT - Nathalia 15 Years logo(Foto: PSE Belgium)

MERKSEM – Het loopt hard voor het feest van 15 jaar Natalia – ‘The Crystal Concert’ –op vrijdag 2 november in de Lotto Arena. Daarom voegt Natalia een tweede verjaardagsconcert toe. Ook op zaterdag 1 december viert ze in de Lotto Arena samen met haar vele fans. Die krijgen er bovendien een BV-avond bovenop, want aan dit extra concert gaat de glamoureuze uitreiking van de Story Showbizz Awards vooraf.

Vijftien jaar geleden werd Natalia tweede in de finale van de eerste Idool-reeks op vtm. Ze sleepte een platencontract in de wacht, won met haar debuutsingle ’Without You’ de TOTZ-trofee en kreeg Vlaanderen helemaal aan haar voeten met haar debuutalbum ‘This Time’, met daarop hits als ‘I’ve Only Begun To Fight’ en ‘I Want You Back’.

Onze Kempense souldiva toonde in het Sportpaleis dat ze haar plaats naast wereldsterren verdient tijdens ‘Natalia meets The Pointer Sisters’ (2006, 10 x Sportpaleis), ‘Natalia meets En Vogue feat. Shaggy’ (2008, 6 x Sportpaleis) en ‘Natalia meets Anastacia’ (2011, 6 x Sportpaleis) of als gaste van Lionel Richie (2012) en The Jacksons (2013).
Vijftien jaar na haar ontdekking laat Natalia al haar grote hits de revue passeren in de Lotto Arena tijdens ’15 Years Natalia – The Crystal Concert’. Ze doet dat niet alleen op vrijdag 2 november, maar ook op zaterdag 1 december.

STORY SHOWBIZZ AWARDS ALS EXCLUSIEVE PRE-SHOW
De 9e editie van de Story Showbizz Awards vindt plaats in de Antwerpse Lotto Arena, waar het grote BV-awardfeest de exclusieve pre-show wordt voor het extra concert van Natalia. De Natalia-fans slaan zo op zaterdag 1 december twee feesten in één klap.

15 YEARS NATALIA – THE CRYSTAL CONCERT MET EXCLUSIEVE PRE-SHOW STORY SHOWBIZZ AWARDS op zaterdag 1 december om 19.30 uur in de Lotto Arena, show Natalia om 20.30 uur. Kaarten kosten 22,90, 32,98 en 44,18 euro en zijn te koop via www.lotto-arena.be en www.teleticketservice.com, 070/345.345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900-45.000.45 (0,45 euro/min.).
15 Years Natalia – The Crystal Concert is een productie van PSE-Belgium

Music Hall Classics pakt uit met tot de verbeelding sprekende opera’s

0

 

Music Hall Classics pakt uit met tot de verbeelding sprekende opera's - Logo Music Hall(Foto: Music Hall)

Antwerpen – Brugge – Gent – Oostende

Operaliefhebbers mogen op beide oren slapen, want ook tijdens het seizoen 2018 – 2019 zullen ze meer dan hun gading vinden in het rijkelijke aanbod van tot de verbeelding sprekende producties, dat Music Hall Classics presenteert. Een boeiend en gevarieerd opera-aanbod, met aangrijpende theaterproducties, majestueuze arenaspektakels, ja zelfs een amusante operette mag niet ontbreken op het indrukwekkende programma.

Kwaliteitsvolle, gereputeerde en toegankelijke producties, met prachtige titels uit het klassieke repertoire, zoals ‘Carmen’, ‘La Bohème’, ‘Nabucco’ en ‘Madama Butterfly’, dat is waar Music Hall Classics ook dit seizoen weer voor staat.

Music Hall Classics pakt uit met tot de verbeelding sprekende opera's - Logo Music Hall 30 jaar
(Foto: Music Hall)

Bekijk HIER de trailer voor het
opera-aanbod van seizoen ’18 – ’19

Music Hall lanceert eerste single én clip van gloednieuwe sprookjesmusical

0

Music Hall lanceert eerste single én clip van gloednieuwe sprookjesmusical ‘Hans en Grietje’
Ianthe Tavernier en Wout Verstappen duiken het bos in
voor videoclip ‘Zo gaan wij op pad’

 

Vanaf 28 oktober kan je in Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt, Capitole Gent en Kursaal Oostende gaan kijken naar ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’. Het alom geliefde sprookje over broer en zus die in het peperkoekenhuisje ten prooi vallen aan de boze heks, wordt in een modern jasje gestoken met originele liedjes, coole dansjes, verrassende personages en een gezonde dosis humor.

Om alvast helemaal in de sfeer te geraken, lanceert Music Hall nu reeds het themaliedje van ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’. Dat is het heerlijk aanstekelijke ‘Zo gaan wij op pad’ geworden, een instant meezinger die jong en oud meteen in de juiste sfeer brengt. Voor de opname van de bijhorende videoclip, trokken hoofdrolspelers Ianthe Tavernier en Wout Verstappen onlangs naar het prachtige natuurdomein De Averegten in Hallaar (Heist-op-den-Berg). Het leuke resultaat van hun noeste arbeid op deze tropisch warme zomerdag, kan u HIER bekijken!

Music Hall lanceert eerste single én clip van gloednieuwe sprookjesmusical - ns en Grietje 7

 

Ontdek ‘Hans en Grietje’ op de Cultuurmarkt  van Vlaanderen!

Nu zondag kan je op de Cultuurmarkt van Vlaanderen in Antwerpen al even komen kennismaken / meezingen met de cast van ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical . Tussen 11u30 en 11u45, maar ook tussen 14u en 14u15 wordt er een voorproefje gegeven op het musicalpodium op de Groenplaats en tussen 12u en 13u30 komt de aanwezige cast van ‘Hans en Grietje’ naar de stand van Music Hall op de Groenplaats en kunnen de kids (en ouders) op de foto met Hans (Wout Verstappen), Grietje (Ianthe Tavernier), de Boze Heks (Ilse La Monaca) én de hilarische, West-Vlaamse konijntjes Whoppie & Floppie (Michael Zanders en Charline Catrysse).

Volg vanaf 28 oktober 2018 het kruimelspoor van ‘Hans en Grietje’ naar Stadsschouwburg Antwerpen, Ethias Theater Hasselt, Capitole Gent en Kursaal Oostende, en ga mee op zoek naar de wensput! Weerstaan Hans & Grietje de zoete verleiding van de heks en haar heerlijke, maar o zo verraderlijke peperkoekenhuisje? En vinden ze de weg terug naar huis? Het belooft een spannend avontuur te worden!

Ook nu zal de mooie Music Hall-traditie bewaard worden en kunnen de kids na afloop van de voorstelling op de foto met hun favoriete sprookjesfiguren, tijdens een geanimeerde meet & greet.

Music Hall lanceert eerste single én clip van gloednieuwe sprookjesmusical - Hans en Grietje 8

Praktisch 
‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’
Stadsschouwburg Antwerpen
– 28 oktober 2018 – 15u
– 2 november 2018 – 11u en 14u
Ethias Theater Hasselt
– 11 november 2018 – 14u
Capitole Gent
– 22 december 2018 – 11u en 14u
– 23 december 2018 – 11u en 14u
Kursaal Oostende
– 27 december 2018 – 14u
Stadsschouwburg Antwerpen
– 4 januari 2019 – 13u30 en 16u
– 5 januari 2019 – 11u en 14u
– 6 januari 2019 – 11u en 14u

Tickets & info: www.30jaarmusichall.be

Cavalluna komt met nieuw World of Fantasy naar het Antwerps Sportpaleis en Vorst Nationaal.

0

Cavalluna komt met nieuw, adembenemend paardenspektakel World of Fantasy naar het Antwerps Sportpaleis en Vorst Nationaal.

Cavalluna komt met nieuw World of Fantasy naar het Antwerps Sportpaleis en Vorst Nationaal. - Cavallunia 1(Foto: House Of Entertainment)

Met een adembenemende nieuwe show én een nieuwe naam, gaat Apassionata World GmbH op Europese Tournee. CAVALLUNA is de nieuwe merknaam voor de organisatie, die blijft streven naar een hogere kwaliteit en ontwikkeling van het showformat rond het wereldberoemde paardenspektakel. De nieuwe, grensverleggende show ‘CAVALLUNA – World of Fantasy’ komt met een Nederlandstalige show op zaterdag 2 en zondag 3 februari naar het Antwerps Sportpaleis. Op zaterdag 16 en zondag 17 maart kan je de Franstalige versie gaan bekijken in Vorst Nationaal. Tickets voor ‘CAVALLUNA – World of Fantasy’ bestel je op www.teleticketservice.com of 070/345.345 (Max. €0,30/Min).

Ga mee op een onvergetelijke reis met ‘CAVALLUNA – World of Fantasy’, waarin de jonge Tahin een wereld ontdekt voorbij de realiteit. Een wereld waarin zijn innigste wensen en fantasieën werkelijkheid worden. Tussen betoverde droomwouden en fantastische wezens, maakt hij kennis met de mooie Naia, die hem meeneemt op een reis door haar wonderbaarlijke thuisland. De uitdagingen zijn groot en de opdrachten zijn moeilijk wanneer Tahin de bloedmooie Naia wil meenemen naar zijn dagdagelijks leven. Hij moet het noodlot vertrouwen als hij wil dat zijn wensen uitkomen. Slaagt Tahin in zijn opdracht en lukt het hem om het geluk te vinden, bengelend tussen twee werelden? Je krijgt het antwoord in de nieuwe paardenshow, die nog straffer is dan zijn voorgangers.

Nieuwe dimensie

Met ‘APASSIONATA – Companions of Light’ oogstte creatief directeur en regisseur Klaus Hillebrecht wereldwijd succes en bezorgde hij 100.000 toeschouwers een onvergetelijke avond met een prachtige show, grandioze vertolkingen en een beklijvende soundtrack. De show werd herhaaldelijk bestempeld als ‘de beste sinds jaren’, wat zorgde voor uitverkochte voorstellingen in zowat alle Europese grootsteden, inclusief Antwerpen. Met de nieuwe show ‘CAVALLUNA – World of Fantasy’ gaat de voor een Emmy genomineerde componist nog een stap verder en maakt hij, met de mooiste Europese paardenrassen, een weergaloos vervolg. De paarden stralen in een compleet nieuwe dimensie en vertolken mee het beklijvende liefdesverhaal van Tahin en Naia. Dit is dé paardenshow waar mens en dier samensmelten, en een fantastische liefdesgeschiedenis tot leven brengen.

Vanaf oktober tot juni 2019 trekt ‘CAVALLUNA – World of Fantasy’ op Europese tournee met een symbiose van paardrijkunst, acrobatiek, dans en muziek. Zaterdag 2 en zondag 3 februari kan je naar de Nederlanstalige show gaan kijken in het Antwerpse Sportpaleis. Op zaterdag 16 en zondag 17 maart, kan je voor de Franstalige voorstellingen terecht in Vorst Nationaal. Tickets bestel je nu op www.teleticketservice.com of op 070/345.345 (Max. €0,30/Min).

Over de producent

Apassionata World GmbH staat garant voor magische ontmoetingen tussen mens en paard. Uit een traditie van 15 jaar met succesvolle shows voor de hele familie, ontstonden de populaire Europa-tournees en het SHOWPALAST MÜNCHEN met het rondom gelegen EQUILALAND.

Met jaarlijks rond de 450.000 enthousiaste toeschouwers, bereikte de onderneming als organisator van de succesvolle shows “APASSIONATA – Companions of Light”, “APASSIONATA – Cinema of Dreams”, en “APASSIONATA – In de Ban van de Spiegel”, een mijlpaal in de entertainmentindustrie. Deze traditie zet de show “CAVALLUNA – World of Fantasy” zonder onderbreking voort.

De programma’s van Apassionata World GmbH zijn als totaal kunstwerk ronduit betoverend, vol fascinerende details die elke bezoeker afzonderlijk op zijn of haar eigen wijze beleeft. De variatie tussen meeslepende actie, perfecte harmonie en grappige momenten vol verrassingen, raakt jong en oud en houdt het publiek in heel Europa in zijn ban.

Music Hall presenteert heerlijk seizoensaanbod

0

Music Hall presenteert heerlijk seizoensaanbod
en smakelijke voorproefjes
op de Cultuurmarkt van Vlaanderen!

Music Hall presenteert heerlijk seizoensaanbod - Hans en Grietje 5 1(Foto: House Of Entertainment)

Op zondag 26 augustus wordt in Antwerpen met de 23ste editie van de Cultuurmarkt van Vlaanderen, het feestelijke startschot van het nieuwe cultuurseizoen gegeven. Op dit gratis cultuurfeest met reuzegrote infomarkt en live optredens, stellen zowat alle organisaties uit de Vlaamse kunst- en cultuursector hun nieuwe programma voor. Ook Music Hall mag aan de vooravond van hun 30ste seizoen uiteraard niet ontbreken en presenteert aan de Music Hall-stand op de Groenplaats het heerlijke seizoensaanbod ’18 – ‘19.

Voorproefjes op musicalpodium!

Op de Groenplaats zal er trouwens voor het eerst een podium exclusief voor musicalproducties staan en daarop serveert ook Music Hall enkele smakelijke voorproefjes. Zo kan je tussen 11u30 en 11u45, maar ook tussen 14u en 14u15 al even komen kennismaken/meezingen met de cast van ‘Hans en Grietje, de sprookjesmusical’ en brengt een pittig stukje uit de succesproductie ‘The Best of Musicals’, je tussen 13u30 en 13u45 al helemaal in de sfeer voor de editie van 2019!
Foto’s + meet & greets cast ‘Hans en Grietje’!

Tussen 12u en 13u30 komt de aanwezige cast van ‘Hans en Grietje’ naar de stand van Music Hall en kunnen de kids (en ouders) op de foto met Hans (Wout Verstappen), Grietje (Ianthe Tavernier), de Boze Heks (Ilse La Monaca) én de hilarische, West-Vlaamse konijntjes Whoppie & Floppie (Michael Zanders en Charline Catrysse)
Kom nu zondag langs op de Groenplaats
en laat het nieuwe seizoen van Music Hall je smaken!

Music Hall presenteert heerlijk seizoensaanbod - Musicals 1(Foto: Music Hall)
Voor het volledige seizoensaanbod van Music Hall, surf naar www.30jaarmusichall.be

Tramsite Schepdaal zoekt vrijwilligers

0

Je hoeft niet zoals Roger op tram of trein gewerkt te hebben…Niet ver van de Tramsite wonen is zeker een voordeel Vrijwilliger zijn kan dienen voor alle taken die nodig zijn om een museumsite – erfgoedsite open te houden:onthaal en toezicht, onderhoud van gebouwen en collectie, meehelpen om tentoonstellingsprojecten uit te bouwen, helpen bij evenementen, helpen bij verkoop van boeken, souvenirs, streekproducten, …administratieve opdrachten,, enz…enz…dus voor elk wat wils…

Er is dus geen bijzondere kennis vereist, maar elkeen heeft zijn bagage aan ervaring en vaardigheden…De tijd dat U kan vrijmaken op de dagen dat we zullen plannen om open te zijn, of tussendoor voor het voortdurende presentabel houden van de site , kan vrij besproken worden…Uiteraard zullen we niet meer open zijn, dan dat we mensen hebben om dit te realiseren…Roger Stouthuyzen is z’on vrijwilliger. We laten Roger zelf aan het woord;

Roger Stouthuyzen was vroeger treinmachinist en gebruikt zijn expertise nu als vrijwilliger op de tramsite van Schepdaal.

Tramsite Schepdaal zoekt vrijwilligers - Tramsite Roger(Foto: Herita)

HET ZIT IN DE FAMILIE

Bij Roger zit de liefde voor de spoorwegen in zijn stamboom. Zijn grootvader werkte aan de trams in Antwerpen en ook zijn twee ooms hadden een baan aan het spoor. “Je kan je wel voorstellen waar de gesprekken aan tafel over gingen,” zegt hij lachend. Zijn opa achterna, werkte Roger jarenlang met hart en ziel als stielman aan de typische Antwerpse trams. Tot hij de kans kreeg om zijn grote droom waar te maken: treinmachinist worden.

DE SITE TOT LEVEN BRENGEN

Toen Roger op pensioen ging, was de interesse voor techniek en de spoorwegen nog lang niet gedoofd. Hij kwam terecht bij de Tramsite in Schepdaal, waar hij zijn technische voorkennis als vrijwilliger goed kan gebruiken. Zo kregen ze bijvoorbeeld een oude Mazouttram terug aan de praat.

Tramsite Schepdaal zoekt vrijwilligers - schepdaal tramsite 2(Foto: Herita)

Maar hij brengt de site ook graag tot leven wanneer de poorten open zijn voor het publiek. Op die dagen leeft Roger zich uit met wat hij zelf ‘vertellingskes’ noemt: de pétite histoire van de Tramsite. “Vroeger moesten de mensen om 12 uur ’s nachts te voet vertrekken naar Brussel om aardbeien te gaan verkopen. Later deden ze het met een hondenkar en daarna met paard en kar. Maar de tram? Dat was een échte revolutie.”

BESCHERMEN EN VERZAMELEN

Roger probeert het rijdend erfgoed ook op andere manieren te beschermen. Zo scande hij thuis maar liefst 3000 bladzijden in van het oude magazine ‘Onze Buurtspoorwegen’, om te voorkomen dat ze verloren zouden gaan.

Tramsite Schepdaal zoekt vrijwilligers - Tramsite 2(Foto: Herita)

Daarnaast houdt Roger er ook een mooie persoonlijke collectie op na met uitgeknipte artikeltjes over de spoorwegen per streek én zelfs een boek over het spoor in Israël met een bijzonder verhaal… “Dat boek kon ik niet zomaar bestellen. Gelukkig werkt mijn broer aan de VUB, waar hij een collega heeft die naar Israël moest. Zij heeft daar in het spoorwegmuseum mijn boek gekocht en zo is het uiteindelijk toch nog in mijn boekenkast terechtgekomen.”

MACHINIST IN HART EN ZIEL

Elke week is Roger te vinden op de tramsite, als het nodig is zelfs twee keer per week. De reis van Hoboken naar Schepdaal maakt hij, natuurlijk, met het openbaar vervoer. Maar wanneer hij naar huis gaat, neemt hij een andere route dan ’s ochtends. Hij verklaart met een lachje waarom: “’s Avonds neem ik de trein in Brussel-Zuid. Dan zijn er nog veel meer zitplaatsen vrij, omdat we Brussel-Centraal en Brussel-Noord nog voorbij moeten. Een machinist moet altijd zijn plan trekken, hè!”

ZELF VRIJWILLIGER WORDEN

Ben je geïnspireerd door het verhaal van Roger?  “Wie geïnteresseerd is om mee te werken aan het openstellen van de tramsite kan meer informatie krijgen via de vzw Buurtspoorwegmuseum: p.mathieu@telenet.be. Ook op de officiële Facebookpagina ‘Trammuseum Tramsite Schepdaal’ kan je terecht.
Op een paar dagen na de oproep op Ring TV werden al eerste reacties ontvangen van mensen zoals U, beste lezer (Ternat, Meise, Dilbeek, Schepdaal, Roosdaal, Brussel, en daarbuiten) en we zijn nog maar pas begonnen met onze oproepen…We hebben iedereen nodig!

Hasseltse Hogeschool PXL geeft studenten de kans om nieuwe event-ideeën te pitchen

0

Hasseltse Hogeschool PXL geeft studenten de kans om nieuwe event-ideeën te pitchen.

“Een professionele vakjury beoordeelt en werkt ze mee uit!” 

Hasseltse Hogeschool PXL geeft studenten de kans om nieuwe event-ideeën te pitchen - go PXL

Alle studenten van de PXL Hasselt kunnen tijdens het komende academiejaar hun creatieve ideeën pitchen op het ‘Pitch je idee’-platform. Gerrit Schuermans, PXL diensthoofd communicatie: “Het zou wel eens kunnen dat the next big thing op entertainmentvlak bedacht wordt door één van onze studenten. Een festival, een concert- of belevingsconcept, alles is mogelijk. De studenten mogen zich creatief uitleven en hun ideeën pitchen op ons ‘Pitch je idee-‘platform. In november worden alle voorstellen en ideeën bekeken door een professionele jury, die bestaat uit Geert Dethier (Tomorrowland), Jan Van Esbroeck (Sportpaleis Group) en Kris Bloemen (House of Entertainment). Het is de bedoeling om één of meerdere ideeën effectief uit te voeren, samen met de studenten die het bedachten.”

De Hasseltse PXL doet er met zijn opleidingen alles aan om de studenten zo goed mogelijk voor te bereiden op de arbeidsmarkt: “Wij steunen graag creatief, ondernemend talent en in functie daarvan hebben we het ‘Pitch je idee’-platform ontwikkeld”, zegt Gerrit Schuermans van de Hasseltse Hogeschool. “De visie van Hogeschool PXL is gebaseerd op het X-factor model van excellente professionals en excellente professionele organisaties. Onze junior collega’s (hoe wij onze studenten noemen) zijn ondernemend en innovatief. Ze combineren durf met creativiteit, werken projectmatig en durven ook buiten de lijnen te kleuren. Binnen onze opleidingen organiseren ze activiteiten en evenementen die passen binnen het curriculum. We zijn vereerd dat we binnen ons netwerk deze ervaren vakjury bereid hebben gevonden om alle ideeën kritisch te evalueren. Deze jury zal niet enkel adviseren, maar zal ook de beste pitches, in samenwerking, realiseren. Met dit initiatief willen we dromen waarmaken en onze junior collega’s laten bouwen aan the next big thing…” 

The next big thing

Jan Van Esbroeck, uitbater van o.a. het Antwerpse Sportpaleis, de Hasseltse Ethias Arena, Lotto Arena en Vorst Nationaal, is naast PXL zelf, één van de vier leden van de professionele vakjury die betrokken is bij het ‘Pitch je idee’-platform. “Ik vind het fijn om creatieve studenten te inspireren en te steunen in hun verhalen. Ik ben heel benieuwd welke nieuwe ideeën er bedacht worden door de studenten. Ik ga mij samen met mijn collega-juryleden laten verrassen. Het zou mooi zijn als er iets nieuws wordt bedacht waar wij met onze zalen kunnen in faciliteren. Heel graag zelfs!

Organisatie-, communicatie-, marketing-, management-, en entertainmentbureau House of Entertainment werkt ook mee aan het project en vaardigt Kris Bloemen af naar de vakjury: “Wij hebben in ons bedrijf jaarlijks studenten van PXL die stage doen en ik ben telkens weer gefascineerd hoe zij naar evenementen kijken. Wij staan er dagdagelijks in, dus hun frisse kijk en hun ongeremde creativiteit kunnen voor mooie dingen zorgen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van al dat denkwerk.”

Tot slot verleent ook Limburger Geert Dethier zijn medewerking aan het ‘Pitch je idee’-verhaal. De voormalige PXL-student verdiende zijn sporen als marketing-, sponsoring- en eventverantwoordelijke bij het Belang van Limburg.  Daarna was hij Accountmanager en verantwoordelijke voor de sponsoring en marketing bij de Grenslandhallen, en EthiasArena. Ondertussen is hij al meer dan zeven jaar actief bij Tomorrowland-organisator WeAreOne.world als ‘Operations and Global Journey Manager’: “Ik heb zelf altijd al heel uiteenlopende zaken in mijn professionele carrière gedaan en ben per toeval in de entertainmentsector terecht gekomen, wat wel helpt om dit op een andere manier te bekijken. Ik vind het fijn om met jonge mensen te werken die de zaken op een heel andere manier bekijken en benaderen. Ik ben dus vooral benieuwd naar de ideeën en concepten van de studenten. Niet alleen in de entertainmentsector, maar in alle sectoren moet je open staan voor vernieuwing en kritisch blijven voor je organisatie. Je moet blijven dromen van iets nieuw, zoeken naar datgene dat nog niet wordt gedaan. Daarvoor hoeft men het niet altijd ver te zoeken of te complex te maken. Op deze manier ontstaan de beste ideeën.

Bij de start van het nieuwe academiejaar worden alle PXL-studenten verder geïnformeerd over het ‘Pitch je idee’-platform. “We zijn een actieve Hogeschool, dus ben ik er zeker van dat onze studenten deze betrokkenheid zullen aangrijpen om mee na te denken over nieuwe vormen van evenementen en belevingen”, zegt Gerrit Schuermans enthousiast.

Over Hogeschool PXL

 Hogeschool PXL heeft het meest diverse aanbod in Belgisch Limburg. Binnen 7 departementen en 2 schools of arts, organiseert ze 37 basisopleidingen: 18 professionele bachelors (24 afstudeerrichtingen), 1 academische bachelor, 2 masters en 16 graduaatsopleidingen. Met vele postgraduaten, bachelor-na-bacheloropleidingen, na- en bijscholingen, congressen en seminaries is Hogeschool PXL toonaangevend in levenslang leren. De 100.000 jaarlijkse bezoekers van PXL-Congress bewijzen dit. Ook in praktijkgericht onderzoek staat Hogeschool PXL ten dienste van het werkveld. De 10 expertisecentra van PXL-Research zijn gekend om hun vraaggestuurde no-nonsense aanpak. Met de Universiteit Hasselt werkt Hogeschool PXL doorgedreven samen in de Associatie Universiteit-Hogescholen Limburg. Hogeschool PXL heeft vestigingen in Hasselt, Diepenbeek en Genk, en is een tweede thuis voor ruim 9.200 studenten en 1.041 personeelsleden

Hasseltse Hogeschool PXL geeft studenten de kans om nieuwe event-ideeën te pitchen - Gerrit Schuermans 1(Foto: House Of Entertainment)

www.pxl.be

Disney viert 90 jaar in Oostende

0

-Oostende 10 augustus 218- Terwijl het zandsculptuur festival verleden jaar nog in het teken stond van sprookjes, word dit jaar de nadruk gelegd op de films en dit naar aanleiding van 90 jaar Walt Disney. Artiesten uit de hele wereld creëren een sprookjeswereld in zand. Deze zomer met de nieuwste Disney, Pixar, Marvel en Star Wars figuren in de hoofdrollen, en alle gekende Disney klassiekers. Ontdek deze uitzonderlijk tentoonstelling vol emoties en avontuur, en beleef de magie van de 90ste verjaardag van Mickey Mouse op het Groot Strand van Oostende, nog elke dag tot en met 30 september 2018.Disney viert 90 jaar in Oostende - IMG 0682Circa 40 kunstenaars, afkomstig uit 12 verschillende landen, creëren uit niet minder dan 240 vrachtwagens Ardens grottenzand, een beeldengalerij van ruim 10.000 m² op het Groot Strand van het Oostende.De reusachtige sculpturen van 2 tot 12 meter hoog zijn bestand tegen alle weersomstandigheden. Speciaal aangelegde paden maken het festival volledig rolstoel toegankelijk, het wandelparcours bedraagt ongeveer 1 kilometer. Reken op één uur voor uw bezoek. Het Zandsculpturenfestival in Oostende staat vermeld in het Guinness Book of Records sinds 2010 als grootste festival in z’n soort. Volgend jaar willen die titel terug verdienen en daarom hebben we nu al extra zand bijgekocht”, aldus organisator Alexander Deman. Het festival is nu 1,5 voetbalveld groot. Er werden 240 vrachtwagens met Ardens kleizand aangevoerd voor de 150 personages van Disney, Pixar, Star Wars en Marvel die in Oostende te bezichtigen zijn.Disney viert 90 jaar in Oostende - IMG 0496De afbeeldingen zijn allemaal tussen de 2 en 6 meter groot. De beelden werden in de voorbije maand juli gemaakt.  Je herkent onder andere De Hulk, Doornroosje, Tarzan, Spiderman en vele anderen. Ondanks de goede zorgen en de keuze van het zand die moet zorgen voor zo weinig mogelijk schade aan de kunstwerken, zagen we toch al verschillende taferelen die al dan niet “licht” beschadigd waren (Zie foto hieronder). Disney viert 90 jaar in Oostende - IMG 0617Maar dit moet je zeker niet weerhouden tot een bezoek aan het zandsculptuur festival in Oostende. Ook aan de jongsten werd gedacht. Zowel aan het begin als aan het einde van het wandelparcours staat een gratis toegankelijk springkasteel en trampoline. Voor iedereen een uitstap die meer dan de moeite loont, allen daarheen dus nog tot en met 30 september te bezoeken.

meer foto’s klik hier

Praktische info:

  • Speciaal aangelegde paden maken het festival volledig rolstoeltoegankelijk.
  • Het festival is gelegen op het Groot Strand van Oostende.
  • Het wandelparcours bedraagt ongeveer 1 km.
  • Reken op minimum één uur voor uw bezoek.
  • Honden aan de leiband zijn toegelaten.
  • Het nemen van foto en video voor privégebruik is toegelaten.
  • Het festivalterrein bedraagt 10.000 m².

ickets zijn te koop aan de kassa van het festival, u hoeft niet te reserveren :

  • Ticket Volwassene: € 12,00
  • Ticket Student (op vertoon van de studentenkaart): € 10,00
  • Ticket Senior ouder dan 65 jaar (op vertoon van identiteitskaart): € 10,00
  • Ticket Persoon met een beperking (op vertoon van de invaliditeitskaart): € 10,00
  • Ticket Kind 4 – 11 jaar: € 8,00
  • Kinderen tot en met 3 jaar genieten gratis toegang

Het groepstarief geldt vanaf 10 betalende personen :

  • Ticket Volwassene: € 10,00
  • Ticket Student (op vertoon van de studentenkaart): € 8,00
  • Ticket Senior ouder dan 65 jaar (op vertoon van identiteitskaart): € 8,00
  • Ticket Persoon met een beperking (op vertoon van de invaliditeitskaart): € 8,00
  • Ticket Kind 4 – 11 jaar: € 6,00
  • Kinderen tot en met 3 jaar genieten gratis toegang

Tickets zijn enkel te koop aan de kassa van het festival:

  • Aan de kassa van het festival kan je contant betalen, met een bankkaart of met een kredietkaart.
  • Visa, Mastercard, Carte Bleue, Bancontact & Maestro.
  • Tickets zijn niet op datum en geldig voor een bezoek tot en met 30 september 2018.
  • Tickets worden niet verzonden per post.
  • De Sport & Culture Pass®, de sport -en cultuurcheques van Sodexo, met geldigheidsdatum tot eind 2018, worden aanvaard als betaalmiddel.
  • De Ticket Sport & Culture, de sport -en cultuurcheques van Edenred, met geldigheidsdatum tot eind 2018, worden aanvaard als betaalmiddel.
  • Inwoners van Oostende genieten 50 % korting!