Gent Verwent actie is groot succes.

De actie Gent Verwent gaat haar tiende jaar in. De campagne werd gestart in 1998 om bezoekers te laten kennismaken met het grootste winkelwandelgebied van Vlaanderen. Gent Verwent groeide tot de grootste winkelgemeenschap van ons land, niet alleen door de talrijke handelszaken uit het centrum, maar ook door de talrijke handelszaken uit de deelgemeenten. Een recent uitgevoerd marktonderzoek bewijst dat de handelaars die deelnamen aan de actie Gent Verwent het zich zeker niet beklagen. Tijd om de Gentse handelaren nog eens uit te nodigen op het Gentse stadhuis en hen kennis te laten maken met de nieuwe campagne. Afgelopen dinsdag mocht schepen Mathias De Clercq de Gentse handelaren verwelkomen op een voorstelling van de nieuwe huisstijl en volledig vernieuwde website. Want 'Gent Verwent' maakte Gent tot ver buiten de stadsgrenzen bekend als winkelstad maar is nu toe aan een grondige facelift. Voor het eerst werd het uitgebreide aanbod van Gentse markten opgenomen in het aanbod en kregen de handelaren nog meer gelegenheid om hun zaak te promoten.

De nieuwe website omvat een digitaal shoppingplan met alle deelnemende handelszaken, ook deze uit de deelgemeenten. De vernieuwde website moet het ideale startpunt zijn voor een dagje shoppen in Gent. Deelnemende handelaren kunnen nu eigen handelszaak promoten, het ganse jaar door, en dit gratis, voor niets. Het enige wat ze moeten doen is zelf een aantal gegevens invoeren en een paar mooie foto's toevoegen. Bovendien kan iedereen de eigen webpagina aanpassen. Schepen Mathias de Clercq: "Sinds vorige week hebben ongeveer 150 nieuwe winkels zich geregistreerd. We hopen dan ook dat heel wat winkels de komende weken zich zullen inschrijven, want hoe meer deelnemende winkels, hoe meer succes de campagne zal hebben". Bovendien hebben de eerste 200 handelszaken die zich nu registreren recht op een gratis fotoreportage voor op de website. Ook de razend populaire 'Gent Verwent' cheques blijven behouden. Die komen altijd van pas als je iemand een cadeautje wilt geven.

Naast de volledig vernieuwde website, boordevol informatie, zijn er tal van acties die Gent promoten. Schepen De Clercq: "Zo is er op 21 juni samen met VTM een heuse Sara-dag die een massa volk naar Gent zal lokken. Het wordt een spetterend slotevenement dat plaats vindt net voor de finale ontknoping op televisie. Dit is een onbetaalbare reclame voor Gent". Handelaren zijn over het algemeen erg tevreden maar hebben toch een aantal opmerkingen. Schepen De Clercq: "Ik kom iedere week langs bij bewoners en handelaren. Heel wat beleidsbeslissingen zoals over mobiliteit, parkeren, milieuwetgeving en dergelijke hebben een grote impact op het dagelijkse leven én op het handelsapparaat. Samen zoeken we naar oplossingen". Schepen De Clercq onderstreept het belang van werkgelegenheid en ondernemerschap. Het stadsbestuur wil de komende jaren 6.000 nieuwe jobs, waarvan 1.000 in de sociale economie. Gent creëert daarom een ondernemersvriendelijk klimaat voor alle ondernemingen, van klein tot groot, van lokale handelaar tot grote bedrijven. Zo kunnen Gentse handelaren en startende ondernemers terecht op de website www.investingent.be Een andere nieuwigheid is de online databank zijn waar ondernemers met een paar muisklikken een overzicht zullen krijgen van panden en percelen die beschikbaar zijn in Gent. Maar de meeste aandacht is natuurlijk weggelegd voor Gent Verwent site: www.gentverwent.be

Guido Van Peeterssen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here