Op 7 september lanceerde de Stad de compleet vernieuwde website Brugge.be Dat dit digitale medium een succes is, bewijzen de cijfers. Vandaag 29 november verwelkomt de website zijn twee miljoenste bezoeker. Dit betekent een gemiddelde van liefst 25.000 bezoekers per dag. Uit de vele reacties die binnenkomen op het centrale mailadres leren we dat vooral het grote informatieaanbod, de duidelijke structuur en de simpele navigatie de surfers charmeert.

De website, die 2.000 pagina's telt, wordt actueel en correct gehouden door een 40-tal redacteurs in de diverse stadsdiensten en een inhoudelijk en een technisch webmaster. Dagelijks kan men op de stedelijke website terecht voor een portie vers nieuws over Brugge. Dit zorgt ervoor dat onze bezoekers vaak terugkomen.

Wie www.brugge.be intikt, maakt eerst een taalkeuze: Nederlands, Frans, Duits of Engels. 57 procent kiest voor het Nederlands, 43 procent kiest voor één van de drie andere talen. Concreet is dit 22 procent voor Frans, 17 procent voor Engels en 3 procent voor Duits. De anderstaligen komen na hun taalkeuze meteen terecht op een aparte homepage met een uitgebreid aanbod toeristische en museale informatie.

Van de bezoekers die voor Nederlands kiezen, gaat een derde naar de rubriek Toerisme. Andere toppers zijn onder meer de pagina's van de Musea, het stadsplan, de trefwoordenlijst Brugge van A tot Z, de evenementen in de rubriek In&Uit en de pagina's van de bibliotheek. Ook het digitaal loket, waarop burgers van thuis uit bepaalde administratieve zaken kunnen regelen, is een gesmaakt onderdeel van de website.

Samen met de nieuwe website startte Brugge op 7 september een intranet voor het stadspersoneel op. Ook dit is een goed uitgebouwd en druk geconsulteerd medium dat zorgt voor een betere communicatie tussen de stadsdiensten onderling.

Het webteam van Stad Brugge werkt enthousiast verder en hoopt binnen enkele maanden de vijf miljoenste bezoeker te verwelkomen!

Website www.brugge.be

Leave a Reply
Your email address will not be published.
  • ( will not be published )