Home Blog Pagina 162

Make-A-Wish ontvangt 16.250 euro

0
Make A wish cheque 2022

Make-A-Wish ontvangt een recordbedrag

Make-A-Wish ontvangt een recordbedrag van 16.250 euro dankzij 2 miljoen verkochte ‘De Romeo’s Frikandellen XXL’. Voor het vierde jaar op rij doneren De Romeo’s en Vanreusel een recordbedrag aan Make-A-Wish ®, een vzw die de wensen van zieke kinderen vervult. “In het afgelopen jaar hebben Belgische frituren bijna 2 miljoen stuks Frikandellen XXL van De Romeo’s verkocht, wat neerkomt op € 16.250 die kan worden overgedragen aan Make-A-Wish®. De knapperige, licht pittige, heerlijke gefrituurde snacks van 35 cm zijn populairder dan ooit”, zegt Maurice De Kroon-vertegenwoordiger Vanreusel. “Met het geld hebben we bijvoorbeeld de wensen van de 12-jarige Vincent kunnen vervullen. Hij zit door ziekte aan een rolstoel gekluisterd. Net als voorheen wil hij weer met zijn ouders fietsen, wat heel belangrijk voor hem.

Make A wish cheque 2022

Hilde Vander Stichelen, Algemeen Coördinator Make-A-Wish ® België – Vlaanderen: Dankzij deze actie konden we ook de duofietswens van de zieke Vincent vervullen!”

Als een ziek kind zijn dromen ziet uitkomen

En dat is wat voor hem in november 2021 in vervulling is gegaan”, zegt Algemeen Coördinator Hilde Vander Stichelen van Make-A-Wish ®. “Dankzij bedrijven en mensen met een warme en brede geest zijn we in onze missie geslaagd. Het heeft kinderen met levensbedreigende ziekten wat vreugde en hoop gebracht, maar het belangrijkste is dat ze de mogelijkheid hebben om de vreselijke ziekte te blijven bestrijden dat raakt hen”, zegt Hilde van der Stichelen. “Als een ziek kind zijn dromen ziet uitkomen, begint hij ook te geloven dat hij te genezen is. Dat is de helende kracht van een wens. Door corona hebben we nog een 100-tal wensen die ‘on hold’ staan en ondertussen hebben we ook alweer 50 nieuwe aanvragen. We zijn dan ook verheugd dat onze samenwerking met De Romeo’s, Vanreusel en de Belgische frituristen opnieuw word verlengd.”

‘De Romeo’s Frikandel XXL’ 6 jaar

“Volgend jaar wordt ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ 6 jaar en vieren De Romeo’s hun 20-jarig jubileum. Twee dingen die we niet over het hoofd zien”, zegt Maurice De Kroon, vertegenwoordiger van de snackmaker. “Binnenkort worden de consumentencups van deze frikandel geüpdatet met een QR-code waarmee we de snackliefhebbers naar een aparte website zullen sturen. Daar zullen ze meer Informatie te weten komen over deze unieke samenwerking.  Wat is het geheim van het aanhoudende succes? Wel, veel mensen bestellen deze frikandellen-gigant standaard bij hun wekelijks frituurbezoek. Anderzijds horen we van veel frituristen dat men “De Romeo’s Frikandel XXL” met elkaar deelt ” en er samen van geniet, vooral omdat deze worst ook ontzettend lekker is. De unieke samenwerking van deze drie partijen staat garant voor ‘A moment of happiness for everyone’.”

Foto: House of Entertainment.

Parkies-concerten starten op 18 plekken in Vlaanderen

0
Gers Pardoel (5)

Parkies-concerten starten

Parkies-concerten starten deze week op 18 plekken in Vlaanderen en zijn gratis. Op 18 plekken in Vlaanderen starten deze week de gratis concerten met o.a. Margriet Hermans, Gers Pardoel, Pieter & Tine Embrechts en Bart Kaëll. Van maandag 4 juli tot 2 september 2022 kan je genieten van 125 gratis concerten op 18 locaties in Vlaanderen. Op het 30e “het grootste kleinste festival ” van dit jaar staan nieuwkomer Gers Pardoel (‘Ik neem je mee’, ‘Bagagedrager’), Liefde voor Muziek-revelatie Margriet Hermans en dochter Celien (‘Alle mooie mannen’, ‘Lekker blijven hangen’), Pieter & Tine Embrechts (Jukebox 2020), Bart Kaëll (‘De Marie-Louise’). Top 8 ABBA4U en Olivia Trappeniers (OLIVIA), die voorheen met Regi en Jaap Reesema samenwerkte, staan ​​op de eerste plaats met ” Kom wat dichterbij” en momenteel scorend met “Elektriciteit”. Peter Van Laet keert terug met Mama’s Jasje, Zornik-frontman Koen Buyse, Guy Swinnen (The Scabs), Sandra Kim en het populaire Cookies And Cream (‘Camping Disco’) is ook terug.

Parkies Margriet en celien Hermans

De exclusieve 30 Jaar Parkies Band

Het wordt ook uitkijken naar de optredens van de exclusieve 30 Jaar Parkies Band. die nummers brengen uit de voorbije 30 jaar, samen met één verrassingsgast. “Met de steun van heel wat partners en de lokale besturen vieren we dit jaar onze 30ste verjaardag. Met 18 locaties en 125 gratis shows zijn we gegroeid en hebben we geschiedenis geschreven. Tijdens de grote vakantie kun je op een vaste doordeweekse dag overal naar concerten gaan. We spelen van maandag tot en met donderdag, en op sommige plaatsen ook op vrijdagavond. Dat laatste is een nieuw gegeven en we spelen behendig in op het populaire after-hours event. Als je naar de concerten komt, hoef je niets mee te nemen: overal kun je genieten van hapjes en drankjes terwijl je geniet van de optredens van de artiesten en hun muzikanten. Uit de reacties die we de afgelopen weken op sociale media hebben gekregen, blijkt nu al dat ze, net als iedereen die erbij betrokken is, erg enthousiast zijn over de nieuwe editie. “We zijn blij als het droog blijft, maar de zon is natuurlijk welkom”, zegt organisator Jeffrey Vanhaeren.

Parkies-2022

Praktische info

Men bijt maandagavond de spits af met de optredens van de 30 Jaar Parkies Band in Waregem en OLIVIA in Knokke-Heist. Op dinsdagavond opent OLIVIA de concertreeks in Torhout, Sandra Kim in De Haan, 30 Jaar Parkies Band in Genk en speelt Gers Pardoel zijn eerste concert in Sint-Niklaas. Woensdagavond speelt OLIVIA in Deinze, Cookies And Cream in Blankenberge, de 30 Jaar Parkies Band in Maasmechelen en Gers Pardoel in Vilvoorde. Op donderdagavond kan je in Beringen terecht voor 30 Jaar Parkies Band. In Kapellen opent Sandra Kim en Koen Buyse doet hetzelfde in Maldegem. Cookies And Cream speelt die avond in Middelkerke. Vrijdagavond wordt de eerste week afgesloten met afterwork concerten. Sandra Kim staat die avond in Maaseik. OLIVIA speelt in Bornem. Koen Buyse in Roeselare en Cookies And Cream in Zonnebeke. Alle concerten starten om 19u00. Meer informatie en het complete programma, van de Radio 2 Parkies vind je op www.parkies.be.

Affiche-parkies-2022

 

 

 

 

 

Animatie laten maken? 3 Tips

0
Animatie laten maken

Animatie laten maken

Animatie laten maken? 3 Tips

Een animatie kun je laten maken voor diverse doeleinden. Je kunt het als communicatiemiddel gebruiken of bijvoorbeeld voor een presentatie voor je bedrijf. Iets uit te laten leggen of misschien voor school? Er zijn diverse redenen voor, maar het is niet per se het makkelijkste om te maken.

Waar wordt het voor gebruikt?

Een animatie kun je eigenlijk voor alles gebruiken wat je wilt. Al zou je bij wijze van een animatiefilmpje van iemand laten maken voor zijn verjaardag dan kan dat. Dat is alleen niet de meest voorkomende reden dat je een animatiefilmpje gebruikt. Maar het is dus niet onmogelijk.

Waar ze over het algemeen wel veel voor gebruikt worden is om iets uit te leggen. Je kent het wel je bent het nieuws aan het kijken en ze leggen iets uit over bijvoorbeeld een oorlog ergens. Aan de hand van de animatie tekenen ze dus de situatie en daarbij spreken ze iets in om de situatie te verduidelijken met een uitleg. Hierdoor begrijpen mensen het vaker en sneller. Ook is het uitleggen aan iemand anders hierdoor makkelijker.

Misschien heb je het wel eens in de les ergens ook gezien. Als er iets uitgelegd wordt over een bepaald onderwerp dan ook hier op dezelfde wijze als in het nieuws, wordt er een animatie gemaakt en daar wordt iets dus mee uitgelegd om ook hier de situatie te verduidelijken. Ook reclames gebruiken steeds meer animaties. Want een animatie kun je maken exact zoals je wilt waardoor je dus in het geval van een reclame het ook zeer kan verheerlijken.

Hoe laat ik dit maken?

Een animatie laten maken kun je simpel doen bij een bedrijf die zich hiermee bezig houdt. Allereerst beginnen zij met een analyse. Hier wordt het doel of het probleem besproken waar de animatie voor is. Daarna wordt er een storyboard gemaakt. Dit op basis van je bedrijf en te kijken naar wat voor bedrijf je bent en hoe het er allemaal uitziet. Op basis van de strategie van je bedrijf wordt de animatie dan gemaakt.

Uiteindelijk beginnen we met animeren. Als al het bovenstaande besproken en uitgezocht is. Het script en het storyboard is besproken en er is een akkoord gegeven dan wordt er begonnen met animeren. Het storyboard wordt geanimeerd en er worden teksten ingesproken voor de stukken. Hier begint dus echt de fase van het ontwikkelen van deze stukken. Als dit gedaan is dan worden de kleinere dingen gedaan zoals bijpassende muziek en geluidseffecten.

Zodra de animatie af is dan ligt de rest dus in jouw handen. Wij laten je niet gaan zonder even te bespreken hoe wij denken dat jij dit het best kunt inzetten en gebruik van kan maken. Wij kunnen een animatievideo strategie opzetten zodat je er zeker van bent dat deze animatie zoveel mogelijk mensen bereikt. Dit is je doel en wij hebben hard gewerkt aan de animatie. Wij weten hoe je de meeste mensen bereikt waardoor wij jou hierbij dus ook willen helpen. Kijk op de website indien je interesse hebt.

Waarom is een keuken met kookeiland zo populair?

0
Waarom is een keuken met kookeiland zo populair

Waarom is een keuken met kookeiland zo populairWaarom is een keuken met kookeiland zo populair?

Wanneer je mensen vraagt waaruit een absolute droomkeuken bestaat, dan is vaak het eerste antwoord wat je krijgt een ‘kookeiland’. De reden waarom een kookeiland zo populair is, is vaak omdat het een hele hoop gemak brengt en het ook zorgt voor een stukje uitstraling en gezelligheid. Zo zijn er daarnaast nog tal van redenen te bedenken waarom je zou moeten kiezen voor een kookeiland in je keuken, echter moet het natuurlijk wel allemaal kunnen qua ruimte. Om je een idee te geven, wat de meest voorkomende redenen zijn, waarom mensen kiezen voor een kookeiland, hebben we er een aantal voor je op een rijtje gezet.

Luxe uitstraling

De meest genoemde reden waarom mensen kiezen voor een kookeiland in de keuken, is simpelweg omdat het een stuk extra luxe uitstraalt. Een kookeiland in je keuken staat natuurlijk ontzettend chique. Vooral wanneer je een dusdanig grote keuken hebt, dat je ook daadwerkelijk op dit gedeelte van alles kunt doen er en bijvoorbeeld ook nog een wijnklimaatkast zit ingebouwd.

Hoeveel ruimte heb je nodig voor een kookeiland

Wil jij graag een kookeiland in je keuken, dan heb je hiervoor natuurlijk wel voldoende ruimte nodig. Het is daarom noodzakelijk dat je gemiddeld aan allebei de kanten gemiddeld een meter of iets minder overhoudt om langs heen te kunnen lopen. Je kunt je dus ongeveer voorstellen hoeveel ruimte je minimaal nodig hebt. Daarnaast is het ook zo, dat je jezelf moet afvragen of de grote van het kookeiland dat je maximaal wilt plaatsen wel van toegevoegde waarde is voor jouw keuken.

Past een kookeiland bij mij?

Uiteraard heeft bijna iedere vrouw de wens om een kookeiland in huis te willen laten plaatsen. Toch is het helaas niet altijd mogelijk, omdat er simpelweg de ruimte niet voor is. Zorg er daarom dus ook altijd voor, dat je de situatie laat bekijken door bijvoorbeeld een keukenleverancier, zodat je zeker weet welke mogelijkheden er allemaal zijn voor jouw keuken. Het kan namelijk heel goed zijn, dat jij het wel wil, maar dat het simpelweg helemaal niet mogelijk is met de afmetingen en beschikbare ruimte in jouw keuken.

Generatie Alfa is klaar voor het metaversum

0
Generatie Alfa is klaar voor het metaversum

Generatie Alfa is klaar voor het metaversum

Generatie Alfa is klaar voor het metaversum

In het metaversum zullen we, nadat we een VR-bril op de kop konden tikken, vergaderen, shoppen, concerten bijwonen en wie weet zelfs leven en een lief vinden. Het metaversum creëert een digitale wereld naast de echte wereld en biedt ongelofelijk veel mogelijkheden. Het is niet voor niets dat beleggers er nu al in investeren via platforms als metaverse profit en dat Facebook recent de naam wijzigde naar Meta.

Generatie Alfa: de generatie van morgen

Voor sommige mensen klinkt het allemaal wat akelig, zo’n digitaal universum. Voor anderen is het de logica zelve. Vooral voor generatie Alfa, de generatie die na 2010 is geboren, is dat laatste het geval. Voor deze generatie is de versmelting tussen de fysieke wereld en de onlinewereld nu al de normaalste zaak van de wereld. Deze generatie zal de komende decennia een groot gewicht in de economische en culturele schaal leggen. Tegen 2030 lopen er maar liefst 2 miljard Alfa’s rond. Deze Alfa’s zullen te maken krijgen met een sterk vergrijsde samenleving, met de gevolgen van de klimaatopwarming en met een steeds strenger wordend klimaatbeleid. De last op deze Alfa’s hun schouders zal met andere woorden enorm zijn en ze zullen hun verantwoordelijkheid moeten opnemen.

Corona versnelde de digitale ommezwaai

Deze Alfa’s vertoeven vandaag al opvallend vaak in de virtuele wereld. Maar liefst vier op de tien nieuwe internetgebruikers zijn kinderen van de generatie Alfa. Per seconde gaan twee kinderen voor de eerste keer online. Niet langer alleen om spelletjes te spelen of om schoolwerk te verrichten, maar ook om elkaar te ontmoeten. De coronapandemie versnelde het een en ander. Op “plaatsen” als Roblox, Minecraft (wordt verfimd) en Fortnite konden ze elkaar tijdens lockdowns opnieuw ontmoeten. Ze kochten er digitale stukjes land, tooiden hun avatars met leuke gadgets en pikten er een concertje mee. Meer dan ooit tevoren konden ze zich ook online onderscheiden en een digitale identiteit creëren. Voor deze jongeren is de versmelting tussen de echte en de digitale wereld nu al een feit.

Voor deze generatie bestaat het metaversum eigenlijk al. Ze zwerven door de digitale werelden en de verschillende platformen. Het open metaversum, waarbij de digitale avatars en de bijbehorende digitale identiteit overheen de verschillende werelden bestaat, is er louter het verlengde van. Het klinkt allemaal verre toekomstmuziek, maar volgens experts is het echt niet meer zo veraf. Men verwacht zelfs dat een open metaversum er nog voor het einde van dit decennium kan zijn, zeker nu de grootste bedrijven ter wereld zich verenigd hebben in het Metaverse Standards Forum.

Van een metaversum naar digitale onsterfelijkheid?

Intussen kijken futuristen al verder dan dat en denken ze na over onze digitale onsterfelijkheid, de mogelijkheid om de ideeën, de meningen, de herinneringen en de gedachten van een persoon in een soort van digitale avatar op te slaan. Deze avatar die in het metaversum leeft, zou dan denken, reageren en handelen zoals de echte persoon dat zou doen. Het is de meest verregaande vorm van een digitale tweeling en het zou betekenen dat we digitaal blijven bestaan, terwijl we fysiek overleden zijn.

Alle bronnen zijn het erover eens dat dit op termijn technologisch mogelijk zal zijn, maar men heeft het ook over religieuze, juridische en ethische kwesties die de ontwikkeling kunnen bemoeilijken. Hoe dan ook is het nog niet voor meteen. De meest optimistische futuristen hebben het over 2045, anderen hebben het over het einde van deze eeuw.

Foto: unsplash

Jessy Cnudde kandidate queen of the models

0

queen of the models Jessy Cnudde

Jessy Cnudde kandidate queen of the models

Jessy Cnudde 19 jaar en afkomstig te Sint-Amandsberg is finaliste queen of the models 2022. Maar wie is Jessy Cnudde. Een korte voorstelling van deze bevallige dame.

Jessy Cnudde 19 jaar en afkomstig te Sint-Amandsberg volgt de opleiding baby’s en peuters op Cvo Sint-Amandsberg. In september begin ze aan haar 2de semester.
“Ik ben finaliste Queen Of The Models 2022 ik ben gekozen als finaliste uit meer dan 1000 inschrijvingen, Queen of the model is niet zomaar een wedstrijd maar wel een prestigieuze modellenwedstrijd waar iedereen zichzelf kan zijn en iedereen een uniek avontuur begaat we zijn namelijk one family . 3 April was de welcome day waar alle uitleg over de wedstrijd werd uitgelegd en we ook als we toen vragen hadden vragen kunnen stellen ( dit kan nu ook nog steeds) we elkaar leerde kennen en al de finalistes zagen waar we onze outfit kregen met een sporttas .

De eerste groepsfoto werd gemaakt in Queen of the models outfit natuurlijk sinds dag één zijn we al een hechte groep. Op de welcome day moesten we ons ook onverwachts voorstellen van voor in de micro naar de rest wat niemand had zien aankomen. Onze Queen of the models outfit bestaat uit een pet , t-shirt , bomberjack , en sportas en nog andere spulletjes die je via de website kan bestellen gelijk een hoodie ,fleece ,mok,..

Bij de wedstrijd draait het niet om de ideale maten maar om wat je bijleert en wat je ervan toont op de volgende en aansluitende groeps of individuele shoots , wij werken met een uniek puntensysteem, waaronder een deel van de punten de QUEEN factor wordt genoemd , de fotografen geven je individueel punten voor de prestatie die je neergezet hebt en dus niet op hoe je eruit ziet , maar dan wel op originaliteit, stiptheid , leergierigheid, waar we 1 voor 1 hard voor moeten werken.. zowel voor de groeps-shoots als voor de individuele shoots krijgen we apart punten en een ding waar we punten op krijgen is in uniform komen met minstens 2 zichtbare stukken van QOTM.

Dit puntensysteem bestaat uit verschillende concepten , workshops ,fun day ,catwalk training en een spetterende finale show die doorgaat op 1 Oktober te Heist op den berg daar zal de nieuwe titel van Queen of the models worden overgedragen. Een van de onderdelen is vrijwilligerswerk. Mijn 1ste vrijwilligerswerk staat ingepland 16 Juli en daar ga ik samen met de weggeefgroep Never give Up de kinderen een dag vol plezier laten beleven voor kinderen in armoede met prinsessen en superhelden een dag vol animatie dus.

Onze eerste groepshoot was fashion @ street we moeten ook altijd voor elke groepshoot 1 week op voorhand ons moodboard doorsturen naar de mua en fotograaf dit houd in dat je je kleding en accessoires moet doorsturen die je gaat aandoen voor die shoot/ meenemen en je make-up look en wat je met je haar wilt doen naar de mua doorsturen.

Ik doe mee aan deze wedstrijd omdat ik vroeger ook ben gepest en daardoor ook zwaar in de put door heb gezeten en ik wil zeggen tegen iedereen die het moeilijk heeft laat de moed niet zakken kijk wat je allemaal kunt bereiken als je maar in jezelf geloofd. De organisatie helpt je ook mee om je zelfvertrouwen terug te krijgen en geeft je allemaal tips.

Ondertussen heb ik mijn 3 de groepsshoot achter de rug de volgende activiteit is op 10 juli de fun-activiteit . We zijn echt een hechte groep en weer vrienden voor het leven bij dankzij de organisatie Steven Masset en Nico Landuyt die dit hele gebeuren waar maken. Binnenkort komt er ook nog een online voting online waar jullie op jullie favoriete finaliste kunnen stemmen.

Wil je mij graag helpen in dit avontuur op weg naar het kroontje dat kan via sponsorcontract als je een bedrijf het geen bedrijf of winkel maar wil je wel graag helpen dat kan aan de hand van steunkaarten. Wil je mij en de andere finalisten hun avontuur volgen dat kan voldoen dan Queen of the model op Facebook en Instagram of mijn eigen account Facebook : Jessy Cnudde en op Instagram: Jessy.xox_”

queen of the models

Maori & Gio Kemper – ‘Sunset Kinda Feeling’

0

Maori & Gio Kemper werken samen

Maori & Gio Kemper brengen samen nieuwe zomersingle ‘Sunset Kinda Feeling’ uit. Vrolijke trompetten, sensuele beats, zwoele bas en pakkende zang. De Belgische producer Maori is terug met het anthem van de zomer. Hij voegt zich op vrijdag 24 juni bij acteur-singer-songwriter Gio Kemper, vooral bekend van zijn jeugdseries “Nachtwacht” (Ketnet) en “The Masked Singer” (VTM), dropt hij op vrijdag 24 juni de gloednieuwe single getiteld ‘Sunset Kinda Feeling’. Het zijn twee artiesten met een totaal verschillende achtergrond. Eerstgenoemde ontleende zijn beats al aan de grootste nationale én internationale festivals en clubs. In het verleden heeft Maori opgetreden op festivals zoals Tomorrowland, Parookaville en toerde hij in plaatsen als Monaco, Canada en Oman. Gio Kemper maakte vorig jaar furore toen hij “Duiker” speelde in The Masked Singer.

Maori-Gio-Kemper-Sunset-Kind

Deze samenwerking was toevallig

Daarnaast staat hij al jaren op podia door het hele land. Gio Kemper en Maori plannen allebei een zomer vol shows. “Het is ongelooflijk hoe snel de dingen momenteel gaan”, zegt Maori. “Deze samenwerking was echter nogal toevallig. Ik ging langs bij een bevriende producer zijn studio, waar Gio toevallig aan het werk was. Zijn stem en persoonlijkheid waren erg dynamisch. Hij straalt levendigheid en positiviteit uit, wat perfect past binnen de happy vibes van mijn eigen muziek”. “Met enkele andere producers en songwriters zijn we de studio ingekropen en hebben we de volledige dag wat gejamd”, pikt Gio Kemper in. Dit resulteerde in het nummer ‘Sunset Kinda Feeling’. Het was een geweldige combinatie. Ik wilde heel graag nog een nummer in het Engels zingen. De samenwerking met Maori kwam op het juiste moment. Met deze single laten we allebei onszelf van een andere kant zien. We zijn heel erg benieuwd naar de reacties van het publiek!”, besluit Gio.

Maori & Gio Kemper (1)

Foto: House Of Entertainment.

Big Jump in de Zwalm voor een betere waterkwaliteit

0
Big Jump in de Zwalm voor een betere waterkwaliteit

Big Jump in de Zwalm voor een betere waterkwaliteit - Big Jump in de Zwalm voor een betere waterkwaliteit

Big Jump in de Zwalm voor een betere waterkwaliteit op 10 juli

Kom je ook eens langs of jump je mee? Op zondag 10 juli springen duizenden burgers over heel Europa in lokale rivieren om aandacht te vragen voor de kwaliteit en toegankelijkheid van onze waterlopen. Ook gemeente Zwalm, Bezoekerscentrum Vlaamse Ardennen – Boembekemolen (BC VlAr) en Milieufront Omer Wattez (MOW) springen om klokslag 11 uur mee in de vijver van Klein Zwitserland.

In het hele land springen verschillende natuur- en milieuverenigingen en lokale stadsbesturen. Waarom? ”Met de Big Jump laten we zien dat we als burgers wakker liggen van de kwaliteit van onze rivieren.” zegt Jo Van Cauwenberge, directeur van GoodPlanet. Ondertussen is het al de achttiende editie van de Big Jump.

De gemeente Zwalm, BC VlAr en MOW pakken het extra duurzaam aan met zo weinig mogelijk energieverbruik en zo weinig mogelijk afval. Spring op de fiets of kom te voet een kijkje nemen en geniet van een (h)eerlijk drankje. De eerste 100 bezoekers die zich duurzaam naar het evenement verplaatsen, ontvangen een gratis drankje net als de eerste 100 bezoekers die de sprong wagen. Bevestig jouw aanwezigheid op https://www.zwalm.be/bestuur/nieuws/zwalm-jumpt. Enkel wie schoeisel draagt en ouder is dan 12 jaar, mag de sprong wagen.

Voor alle springers en toeschouwers voorzien we ook boeiende randanimatie. Picking Combo zorgt voor de muzikale omkadering. Verder kan je heel wat opsteken van de infoborden over waterkwaliteit en van de verschillende infostands. De hele tijd door kan je bij de uitbaters van Klein Zwitserland terecht voor een drankje en een gezellig terrasje.

De Europese Kaderrichtlijn Water (KRW) omschrijft de belangrijkste richtlijnen voor ons Vlaams waterbeleid. Deze verplicht ons om tegen 2027 ál onze waterlopen in goede kwaliteit te hebben. Momenteel voldoet geen enkele waterloop aan de norm die wordt vooropgesteld. Meer dan de helft van de waterlopen kent geen verbetering, en sommige gaan er zelfs op achteruit.

De stroomgebiedbeheerplannen van de Vlaamse overheid, de Vlaamse vertaling van die KRW, voldoen helaas niet: voor nog geen 10% (van de 195 waterlopen die we hebben) spreekt men de ambitie uit om kwalitatief te voldoen aan de KRW tegen 2027.

Spring jij ook mee voor een betere waterkwaliteit?

Alle springers worden op zondag 10 juli, vanaf 10u30 verwacht aan de vijver van Klein Zwitserland, Galerijpad 3, Zwalm mét zwemschoenen. Inschrijven via https://www.zwalm.be/bestuur/nieuws/zwalm-jumpt.

Spice up je relatie met deze drie tips!

0
Spice up je relatie met deze drie tips

Spice up je relatie met deze drie tips

Spice up je relatie met deze drie tips!

Zit de sleur er wat in of voelt het niet meer zoals vroeger? We’ve all been there. Stap 1 is om je niet te veel zorgen te maken en stap 2 is om er met jullie twee over te praten. Zitten jullie nog op dezelfde lijn, zijn jullie één team en wil je terug er het beste van maken? Probeer dan deze drie tips om het vuur terug aan te wakkeren.

Stop met steeds hetzelfde te doen

“Organiseer een date night en wees spontaner” hoor je vaak. En misschien werkt dat voor jullie zo niet of voelt het te veel geforceerd? Dat is ook maar normaal. Als het niet zo goed voelt tussen je twee, kan een date night de druk alleen nog maar verhogen. Maar dat wil niet zeggen dat door elke avond in dezelfde routine te zitten, jullie er zo maar uit gaan geraken. Soms hebben we eens iets nieuws nodig, ook zo in onze relatie! Probeer daarom gewoon eens iets anders, maar grote plannen hoef je niet te maken. Douche eens met z’n tweeën ‘s avonds in plaats van alleen in de ochtend. Of probeer (op jezelf of met twee) een nieuwe hobby uit zoals lopen of fietsen. Kies een lekker recept uit dat je graag wil uitproberen. Neem kleine stapjes om uit je routine te geraken en na een tijdje ga je terug zin hebben om een date night of weekendje weg te organiseren met z’n tweetjes!

Zoek nieuwe manieren van intimiteit

Een buttplug is misschien al voor de gevorderden, maar het moet gezegd worden: speeltjes kunnen je intieme relatie naar een hoger niveau brengen. In het algemeen zien we dat koppels die nieuwe manieren zoeken om intiem te zijn, of dat nu met een dildo is of door iets anders, het beter doen op vlak van passie en verlangen. Vaak zijn koppels die speeltjes gebruiken en nieuwe dingen proberen, ook veel opener en communicatiever. Experten leiden meestal af dat het feit dat je open kan communiceren over je seksuele verlangens én dat je partner dit aanvaardt en stimuleert, een belangrijke factor om nog meer voldoening uit je relatie te halen. Misschien is het dus wel iets voor jullie om te proberen?

Soms is tijd apart de beste remedie

Het is niet fijn om toe te geven, maar soms zit je gewoon beiden te veel in dezelfde routine en verstik je elkaar in de relatie. Dat is niemand zijn fout, maar gebeurt als je samenwoont en verantwoordelijkheden deelt. Als je aan je relatie wil werken, kan soms wat afstand deugd doen. Geef elkaar ruimte en vrijheid om dingen te doen waar je energie van krijgt en gelukkig van wordt. De tijd wanneer je toch bij elkaar bent wordt dan nog specialer, geloof ons maar.

Zita (15) uit Genk, halve finaliste The Voice Kids, brengt ode

0
Zita Dancing In The Sky

Zita (15) uit Genk

Zita (15) uit Genk, halve finaliste The Voice Kids, brengt de ode aan haar overleden opa uit als debuutsingle. Halve finaliste van de 2021-editie van The Voice Kids, Zita Paulussen uit Genk presenteert haar debuutsingle “Dancing In The Sky”. Ze zong het lied voor het eerst in de knock-outronde als ode aan haar overleden opa. Een heel ontroerend moment, waar ze de volledige opnamestudio én kijkend Vlaanderen stil mee kreeg. Met haar engelenstem schopte ze het tot de halve finale. Nu is het tijd voor een eerste single van Zita, een nieuwe mijlpaal voor de jonge artieste. “Ik heb veel geleerd van The Voice Kids. Toen ik meedeed in 2005, was ik 8 jaar oud en toen de jongste deelnemer, ook van de vorige sessie. Toen koos ik in de blind auditions voor Zoe Wees met “Control”.

Zita Dancing In The Sky

The Voice Kids 2017 in Duitsland

Zelf nam ze deel aan The Voice Kids 2017 in Duitsland. Nu heeft ze een wereldhit te pakken met haar single. Ik kan alleen maar dromen van een reis als deze. Daarnaast kijk ik ook enorm op naar mijn toenmalige coach Metejoor. Hij is een geweldige artiest die hard werkt om zijn dromen te bereiken. Hij heeft me veel advies gegeven en ik ben hem zo dankbaar dat we samen het traject van The Voice Kids hebben voltooit. Maar ik heb zin om de volgende stap in mijn muzikale reis te zetten, dat is het uitbrengen van mijn eerste eigen nummer. Ik wilde heel graag “Dancing In the Sky” als mijn debuutsingle uitbrengen. Ik wou heel graag ‘Dancing In the Sky’ als debuutsingle uitbrengen. Dat liedje heeft voor mij zoveel betekenis. Het straalt zoveel kracht uit en was een ode aan mijn overleden opa”, sluit een trotse Zita af.

‘Dancing In The Sky’, de nieuwe single van ZITA, kan u HIER beluisteren op alle grote streamingplatformen.