Gouden Welp beste Belgische reclamespot 2014

Gouden Welp 2014 voor 20something (by Alain Giebens)20something wint VEPEC’s Gouden Welp als beste Belgische reclamespot 2014

Het jonge Brusselse reclameadviesbureau 20something won dit weekend ‘Vepec’s Gouden Welp’ voor de beste Belgische reclamespot 2014, in het Zuiderpershuis te Antwerpen. Met ‘Went too fast, gone too soon’ in opdracht van het BIVV (Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid) is de reclamespot een emotionele oproep om trager te rijden. De plot: onder het mom van een afspraak met een vriend(in) worden hardrijders naar hun eigen begrafenis uitgenodigd waar hun familie en vrienden de overledene herdenken. Daar krijgen ze een ongewone ‘wake-up call’ van hun dierbaren, terwijl hun persoonlijke reacties gecapteerd worden door een verborgen camera.

Het aanwezige VEPEC-publiek koos deze reclamespot vrijdagavond uit een shortlist van Belgische inzendingen voor het Cannes Lions International Festival of Creativity 2014, dat deze zomer plaats vond. De online stemming telde voor 25%, de zaalstemmen voor 75%. Zoals steeds werden ook alle bekroonde reclamefilmpjes in Cannes 2014 (alle Gold Lions en de Grand Prix) geprojecteerd, en becommentarieerde gastspreker Stijn Meuris een aantal internationale cases die eveneens een Grand Prix wonnen in andere categorieën.

De Gouden Welp werd voor de 18e maal uitgereikt door VEPEC (Vereniging voor Promotie En Communicatie). De vakorganisatie bestaat inmiddels 35 jaar en de leden komen uit de wereld van reclame, marketing, events, P.R., promotieartikelen, drukkerijen, uitgeverijen en hogescholen. Info: www.vepec.be.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here