Aalst voert de digitale bouwaanvraag in

werkAalst voert de digitale bouwaanvraag in. Wie vandaag in Aalst bouwt, moet zijn dossier op papier indienen. Gedurende het hele vergunningsproces komen er documenten en bijlages bij en legt het dossier fysiek een lange weg af.

Door het invoeren van de digitale bouwaanvraag zal deze administratieve procedure versnellen en vereenvoudigen. Alles verloopt via een uitwisselingsplatform dat zowel behandelende als adviserende instanties toegang geeft tot het dossier. Dit zorgt er onder meer voor dat alles vlotter zal verlopen.

Schepen van Ruimtelijke Ordening, Caroline Verdoodt (N-VA) reageert tevreden. “Vanaf 1 februari 2015 zal het in Aalst mogelijk zijn om een bouwaanvraag digitaal in te dienen. Dit komt de dienstverlening ten goede. De aanvrager kan op eender welk moment de stand van zaken van het dossier opvolgen. Digitaal werken zorgt ook voor een kostenbesparing, zowel voor de stad als voor de aanvrager.”

Steden die toetreden kunnen een eenmalige subsidie vragen. De stad Aalst behandelt jaarlijks meer dan 800 aanvragen en meldingen en heeft daarvoor recht op een subsidie van 12.500 euro.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here