Reactie van Brugge op berichtgeving rond beachlabyrinth

Reactie stadsbestuur Brugge op berichtgeving rond beachlabyrinth. Het stadsbestuur van Brugge neemt met verbazing kennis van het artikel in Het Laatste Nieuws van 08.08.05 onder de titel 'Zeebrugse handelaars boos en ontgoocheld over beachlabyrinth" en van het bericht dat Radio 2 verspreidde.

Dat het Stadsbestuur "veel te weinig doet om Zeebrugge als ideaal familiestand te promoten", is pertinent onwaar. Om te beginnen participeert Brugge in de promotiepool voor de kust in de schoot van Westtoer, de Provinciale toeristische dienst, en genereert heel wat belangstelling voor Zeebrugge.
Brugge participeert eveneens in de promotie die Toerisme Vlaanderen voor de kust voert, en dan voornamelijk in eigen land en in de buurlanden, met de klemtoon op Nederland. Het stadsbestuur promoot echter eveneens Zeebrugge rechtstreeks, door middel bijvoorbeeld van een eigen Zeebrugge-folder, een goed gestoffeerde evenementenkalender voor Zeebrugge-Lissewege, integratie in de publicaties over Brugge enz* Nog onlangs werd in een zeer grote oplage een aantrekkelijke flyer gemaakt voor Zeebrugge, die o.a. in het Boudewijn-Seapark verspreid wordt.

Op het vlak van evenementen heeft het stadsbestuur, nadat de organisator van het zandsculpturenfestival zélf de overeenkomst vervoegd wenste te beëindigen, onmiddellijk stappen ondernomen om een nieuw evenement naar Zeebrugge te halen. Uit de voorstellen die werden ingediend, werd het Beachlabyrinth geselecteerd als het meest geschikte evenement, niet in het minst omdat het een echte familieattractie is, en op die manier het best aansluit bij de roeping van Zeebrugge als familiebadplaats. Ook vanwege de spreiding over het hele toeristische seizoen is een troef.

Ook het bestuur van de handelsgebuurtekring Zeebrugge vond het ingediende voorstel een goed voorstel. Alle organisatoren die een project indienden, eisten een bijdrage van de Stad, onder de vorm van sponsoring of betaling. Dit was in het verleden niet het geval. Het stadsbestuur ondersteunt nu trouwens ook evenementen in het winterseizoen, zoals "het Ijspaleis".

Hoewel de promotie voor het Beachlabyrinth in de eerste plaats zaak is van de organisator, heeft het Stadsbestuur onmiddellijk initiatieven genomen ter ondersteuning, zoals opname in alle evenementenagenda's, verspreiding van folders en affiches, mailings e.a. Nog vorige vrijdag heeft schepen voor toerisme Hilde Decleer de organisatoren en de stadsdiensten bijeengeroepen, om te kijken hoe alsnog meer inspanningen kunnen gebeuren om een nog grotere belangstelling voor het Beachlabyrinth te ontwikkelen.

De reactie van de bezoekers van het evenement zijn zeer positief.

Het stadsbestuur wijst tenslotte op het persbericht van Westtoer en andere berichtgeving waarin een terugloop voor de kust in het algemeen wordt toegegeven als gevolg van het slechte weer. Vooral dagjesmensen laten het afweten, en die doelgroep is voor Zeebrugge-Bad erg belangrijk. Bron: Stadsbestuur Brugge

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here