Stad Gent wordt decor van nieuwe televisiereeks op VTM

Gent wordt het decor van een nieuwe televisiereeks. "Lalola" (werktitel) is een romantische komedie naar een erg succesvol Argentijns origineel dat ondertussen aan 30 landen verkocht werd. De nieuwe reeks wordt beschouwd als de opvolger van "Sara". De reeks zal Gent neerzetten als een moderne stad waar het prettig wonen, werken en ontspannen is. Productiehuis Studio A ("Familie", "Spoed") zorgt voor de realisatie, het Gentse Stadsmarketingfonds investeert 50.000 euro. Ook de Provincie Oost-Vlaanderen zal waarschijnlijk de reeks financieel ondersteunen. De Stad Gent wordt de exclusieve locatiepartner in alle communicatie rond de reeks. De jury van het Gentse stedelijke Stadsmarketingfonds heeft de reeks in elk geval positief geadviseerd. Ze stelt voor de productie te ondersteunen met 50.000 euro. Het college heeft de steun al goedgekeurd, en legt het dossier aan de gemeenteraad voor tijdens de zitting van 26 mei.

Na "Flikken" wordt Gent opnieuw de ster van een televisiereeks. "Lalola" gaat over een jonge vrouwenversierder die de verkeerde vrouw dumpt: hij wordt behekst en ontwaakt de volgende dag in een mooi vrouwenlichaam. Zo ondervindt hij hoe hij vrouwen doet afzien. De originele Argentijnse reeks werd gefilmd in Buenos Aires. De Amerikaanse versie wordt gerealiseerd door Sony Pictures, en gedraaid in New York. Studio A is er van overtuigd dat Gent aansluit bij alle locatienoden voor de reeks. Het productiehuis zal maximaal gebruik maken van de kwaliteiten van de stad, zoals de rijke geschiedenis én bruisende aspecten zoals economie, cultuur, toerisme en sport. De reeks zal in eerste instantie appelleren aan het Vlaamse publiek, maar heeft zeker de potentie om ook in Nederland te worden opgepikt. "Lalola" zal worden uitgezonden op VTM, van september tot en met mei 2009, op weekdagen tussen 18.30 en 19 uur, én op zondagavond.

Dat Flikken van onschatbare waarde is steekt burgemeester Termont niet onder stoelen of banken: "Gent kwam week na week in beeld, ook bij onze Noorderburen. Dat een dergelijke reeks van onschatbare waarde is zie je aan de succesvolle reeks 'Katarakt'. Daarbij wordt Sint-Truiden overspoeld door toeristen die op zoek gaan naar de Katarakt locaties. Als stad willen we inderdaad actief inzetten op deze vorm van citymarketing". Of zoals Stille Waters dat van de Schelde in Klein Brabant een toeristische treffer maakte. Burgemeester Termont: "Toen Flikken stopte, gingen we op zoek naar een waardige opvolger. Gent heeft namelijk alle troeven om gastheer te zijn voor dergelijke producties. In de eerste plaats zijn de bekende toeristische decors, maar we beschikken ook over kantoorgebouwen, fabrieken en dergelijke. De dienst feestelijkheden helpt vaak geschikte sites te kiezen". Ook Wikipedia besteed aandacht aan de nieuwe serie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lalola

Guido Van Peeterssen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here