Universal Pictures en Google Earth slaan handen in elkaar

Universal Pictures en Google Earth slaan handen in elkaar voor de lancering van King Kong. Om de release van kaskraker King Kong, de langstverwachte dvd van het jaar, extra luister bij te zetten, verlegt Universal Pictures (Benelux) letterlijk en figuurlijk de grenzen. In samenwerking met het gloednieuwe kaart- en satellietgereedschap Google Earth lanceert de dvd-distributeur een revolutionaire virale marketingcampagne.

Onversaagde ontdekkingsreizigers kunnen, na het downloaden van de Google Earth software (op http://earth.google.com), wereldwijd op zoek gaan naar de grote aap zelf. Een speciaal daartoe ontworpen microsite (www.findskullisland.com) zet hen bij die zoektocht op weg. In New York scheep je in voor een zeereis die je naar een van de laatste onontdekte plaatsen ter wereld brengt, het mythische en verraderlijke Skull Island, natuurgetrouw gemodelleerd naar het gedetailleerde beeldmateriaal uit Peter Jacksons Weta Digital studio. Bij het onderzoeken van specifieke "hot-spots" op Skull Island kun je exclusieve King Kong content ontsluiten. De laatste hot-spot laat kopers van de dvd zelfs toe om, na ingave van hun barcode, nieuwe, nog nooit geziene filmfragmenten te bekijken.

Zoals Joao Queiroz, Marketing Director bij Universal Pictures International het stelt: "We zochten naar een campagne die zowel de grensverleggende speciale effecten als de epische schaal van King Kong zou weerspiegelen en deze innovatieve samenwerking met Google Earth is precies wat we op het oog hadden."

Adrenaline, actie, adembenemende special effects

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here