Mobistar kondigt een nieuwe overeenkomst aan met Colruyt, de Belgische marktleider in de grootdistributie. Colruyt brengt via het Mobistar netwerk een prepaidkaart op de markt waarbij de klant enkel betaalt wat hij verbruikt. Mobistar kan dankzij dit partnership zijn marktaandeel in het segment van de prepaidkaarten vergroten. Mobistar zet zijn succesvolle strategie van partnerships verder. De mvno overeenkomst (Mobile Virtual Network Operator) tussen Mobistar en Colruyt combineert de sterke troeven van beide spelers. Colruyt kan steunen op het mobiele breedband netwerk (99,7 % dekking van de bevolking in 2g/edge, en 95,2 % in 3g/hspa), de infrastructuur en de ervaring van Mobistar. Mobistar kan dankzij de grootdistributie nieuwe segmenten veroveren en aldus zijn marktaandeel in de erg competitieve markt van de prepaidkaarten vergroten.

“De mvno overeenkomst met Colruyt past perfect in de strategie van Mobistar om specifieke segmenten te bereiken via gespecialiseerde partners die complementair zijn, om zo de beste aanpak en een optimale dienstverlening in nieuwe markten te garanderen” zegt Olivier Ysewijn, Chief Strategy Offficer van Mobistar. Colruyt is de 5de mvno partner van Mobistar sinds de opening van zijn netwerk voor mvno’s in 2006. Mobistar biedt zijn partners technische oplossingen aan die aangepast zijn aan hun behoeften en is daarom vaak de bevoorrechte operator. Het mvno contract met Colruyt biedt ruimte voor verdere groei.

“Colruyt Mobile biedt met een eenvoudig, transparant product voor bellen, sms’en en surfen een verfrissend klare kijk op telecom”, zegt Danny Jenquin, divisiemanager non-food van Colruyt. “Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten. Het huidige marktaanbod met gratis belminuten of sms’jes enz. stemt vaak niet overeen met het reële verbruik van een gsm gebruiker. Bij Colruyt willen we onze klanten daarom een transparant product met lage tarieven aanbieden waarmee ze exact weten waar ze aan toe zijn.”