Glennis Grace brengt Whitney-tribute
in uitverkochte Lotto Arena
(Foto: House Of Entertainment)
“Wauw, dit had ik echt niet verwacht!”
Afgelopen zondag opende de Nederlandse superster Glennis Grace op fenomenale wijze ‘Dancing with the Stars’ (VIER) en bracht live, ondersteund door de professionele dansers, ‘Higher Love’, de single van Whitney Houston die in de Kygo-remix momenteel wereldwijd hoge toppen scheert in de hitlijsten. Glennis etaleerde nog maar eens haar onwaarschijnlijke vocale capaciteiten en leverde meteen het perfecte visitekaartje af voor haar concert ‘WHITNEY – a tribute by Glennis Grace’ van komende zaterdag (26 oktober) in de Antwerpse Lotto Arena. Glennis brengt dit indrukwekkende eerbetoon aan haar muzikale voorbeeld Whitney Houston trouwens in een uitverkochte Lotto Arena en dat had de ‘America’s Got Talent’-finaliste echt niet verwacht:
“Ik ben zo blij en trots dat we zaterdag in een uitverkochte Lotto Arena Whitney Houston gaan eren. Ik wist wel dat de muziek van Whitney voor heel veel mensen een belangrijk deel van hun leven uitmaakt, maar ik vond het spannend of mensen een kaartje voor mijn concert zouden kopen, omdat ik al enkele jaren niet echt aanwezig ben geweest in België. In Nederland hebben we dit eerbetoon in uitverkochte zalen gebracht en het was mijn droom om dit ook in Antwerpen te doen.
Gelukkig zijn mijn Nederlandse team en de Belgische organisator House of Entertainment hier samen met mij voor gegaan en komt die droom nu uit. Ik voel me ook vereerd dat de Belgische fans blijkbaar niet alleen Whitney Houston, maar ook mij nog niet vergeten zijn. Volgend jaar kom ik dan ook zeker terug naar België met mijn eigen muziek”, besluit een glunderende Glennis.
BekijkHIERbeelden van ‘WHITNEY – a tribute by Glennis Grace’
(Glennis Grace – ‘One Moment in Time’)
Gastartiesten in Lotto Arena:
Edsilia Rombley
Berget Lewis
Ivann
Sezina Kelsey
Jan Leyers en Paul Michiels vieren de 30e verjaardag van hun tweede Soulsister-album ‘Heat’ met een tournee die hen op vrijdag 20 maart naar Capitole Gent brengt. Ze zullen er hun vele fans trakteren op al hun grote successen én nieuw werk.
(Foto: PSE)
Chemie en magie: Jan Leyers en Paul Michiels hebben ze samen altijd in overvloed tentoongespreid. Muziekbroeders van toen ze in 1986 nog half voor de grap The Soul Sisters heetten. Leveranciers van magische songs, van het debuut ‘You Get To Me’ via mijlpalen als ‘Like A Mountain’ en de wereldhit ‘The Way To Your Heart’ naar het rijpere werk: de inmiddels klassieke albums “Heat”, “Simple Rule” en “Swinging Like Big Dogs” met de hits ‘Through Before We Started’, ‘Facing Love’, ‘Changes’, ‘Tell Me What It Takes’, ‘Locks And Keys’ en zovele andere.
Live bleef de chemie al die jaren intact, met Jan als hart en brein van de groep en Paul als lichaam en ziel. Soul, pop, slimme rock: het duo kon het allemaal aan en deed het vonken en vlammen op talloze binnen- en buitenlandse podia.
Na de “definitieve” split in 1995 waren er in latere jaren eerst voorzichtige en daarna meer voldragen tijdelijke reünies (met o.a. optredens als verrassingsgast op Night of the Proms in België en Duitsland in 2007, niet minder dan 3 reünieconcerten Soulsister Live@Sportpaleis in 2008 en Soulsister Closer in 2009 in de Lotto Arena). De reünies werden uiteindelijk vanaf 2016 bekroond met een – wegens groot succes – altijd maar uitwaaierende tournee ‘30 jaar Soulsister’.
In 2020 vieren de heren de 30e verjaardag van hun tweede album “Heat” en zullen ze er opnieuw staan. Met volle overtuiging, trots op wat ze samen hadden, hebben en zullen hebben, én met nieuw werk! Het feestjaar wordt midden maart 2020 in stijl ingezet met een Rewind-concert in de Ancienne Belgique, waarbij Soulsister zijn album “Heat” integraal zal spelen. Daarna volgt een tournee die hen op 20 maart naar Capitole Gent brengt. Ze zullen er met een uitgebreide bezetting, compleet met blazers en percussionist al hun ijzersterke songs vertolken en die aanvullen met nieuw werk.
SOULSISTER op vrijdag 20 maart 2020 in Capitole Gent – Tickets: 32,48, 39,20 en 50,40 euro via Tele Ticket Service 070/345.345 (max. 0,30 euro/min), www.teleticketservice.com en www.capitolegent.be. Tickets zijn meteen te koop. Soulsister in Capitole Gent is een productie van PSE Belgium.
Bruid Koen Crucke verrast echtgenoot en hernieuwt bij burgemeester De Wever huwelijksbelofte!
Het publiek, familie, vrienden én vooral zijn echtgenoot Jan Gheysens wisten niet wat hen overkwam, toen Koen Crucke – na afloop van de zondagmiddagvoorstelling van ‘La Cage Aux Folles’- plotseling op het podium verscheen in een indrukwekkende bruidsjurk. Voor Jan was het een complete verrassing, maar hij zei onmiddellijk ‘ja’ toen Koen hem vroeg of hij hun huwelijksbelofte wou hernieuwen. “We zijn 15 jaar getrouwd en morgen is het 50 jaar geleden dat we voor elkaar hebben gekozen en onze relatie begonnen.
Jan wou het sober vieren, maar ik wou het op een speciale manier, in ’t wit en met een voile. Mijn echtgenoot wist van niets. Onze vrienden, familie en de theatercast hebben het allemaal stil kunnen houden, waardoor de verrassing serieus bij hem binnenkwam. Ik zag direct dat hij ontroerd was. Samen hebben we veel watertjes doorzwommen, maar Jan is al jaren mijn steun en toeverlaat.
(Foto: Deep Bridge)
Na afloop van de première overhandigde hij mij woensdagavond nog een prachtig boeket witte rozen. Ik was ontroerd, dankbaar dat ik met zo iemand mijn leven elke dag mag delen. Geloof me, de voorbije weken waren hectisch en intens, want al mijn energie investeerde ik in ‘Zaza’. De lovende opmerkingen die ‘La Cage Aux Folles’ krijgt doen mij een groot plezier, want in dit stuk heb ik inderdaad mijn ziel gelegd” zegt Koen Crucke.
Onder het goedkeurende oog van Antwerps burgemeester De Wever, die de ceremonie leidde met de nodige kwinkslagen, gaven Koen Crucke en Jan Gheysens elkaar opnieuw het jawoord. Na afloop bracht het hertrouwde koppel, samen met hun zoon Stefaan en schoonzoon Mathieu, familie en vrienden een toast uit en werden de festiviteiten verdergezet in intieme kring. “Morgen vieren we verder onder ons tweetjes. Een huwelijksreis stond niet op de planning, maar na ‘La Cage Aux Folles’ nemen we een korte break en trekken we er een paar dagen op uit”, zegt een overgelukkige Koen Crucke.
In het Antwerpse theater Elckerlyc kan je de komende weken nog naar ‘La Cage Aux Folles’ gaan kijken. Op zaterdag 7 december speelt hij in de Gentse Capitole. Tickets en info, www.deepbridge.be
Brussel doet er blijkbaar alles aan om een sluitend migratiebeleid te doen falen en mee de illegaliteit te organiseren
“De opening van een gewestelijk opvangcentrum voor transmigranten houdt niet alleen een onwettige situatie in stand, het creëert ook mee een menselijke catastrofe”, aldus Gilles Verstraeten vandaag in de Commissie voor Gezondheid en Bijstand aan Personen in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement. “Brussel lijkt er alles aan te doen om een sluitend migratiebeleid te doen falen en mee de illegaliteit te organiseren.”
De N-VA verzet zich sterk tegen de opening van een gewestelijk opvangcentrum voor transmigranten. Tot ontsteltenis van Brussels parlementslid Gilles Verstraeten houdt het Gewest hier volgens Verstraeten niet alleen een illegale situatie mee in stand, het creëert ook een menselijke catastrofe: “We maken zo van Brussel verder een draaischijf van transmigratie, de illegaliteit, en dus uitzichtloosheid, dat terwijl volgens bepaalde schattingen al tienduizenden mensen illegaal in Brussel wonen, sommigen al meer dan 10 of 20 jaar!”
In zijn tussenkomst benadrukte Verstraeten ook dat de federale overheid helemaal niet bevoegd is voor de opvang van transmigranten: “De federale overheid moet de vrijwillige of verplichte terugkeer organiseren van mensen die zich hier onwettig bevinden, en opvang voorzien voor asielzoekers”, aldus Verstraeten, “maar moet toch niet onwettig verblijf van mensen die zichzelf in die situatie plaatsen mee faciliteren?”
Verstraeten wees in de commissie vooral op een totaal gebrek aan controle door de politie in Brussel of bevelen om het grondgebied te verlaten nageleefd worden, waarvoor de Brusselse politiek via de politiezones wél bevoegd is. “Als de politie in Brussel niet controleert, kan de federale overheid onmogelijk een correct uitwijzingsbeleid voeren. Ik vind het dan ook bijzonder cynisch dat men eerst deze situatie laat ontstaan en ontsporen, ze dan met een opvangcentrum verder faciliteert, en daarna naar de federale overheid wijst”, aldus Verstraeten.
Gert Verhulst, Jan Smit en James Cooke scoren met ‘Altijd’ een officiële nummer 1-hit!
Eén week na de lancering debuteren Gert Verhulst, Jan Smit en James Cooke met hun oorwurm ‘Altijd’ als hoogste nieuwe op #26 in de Ultratop 50 én komen ze vanuit het niets zelfs op #1 binnen in De Vlaamse Ultratop 50, waarmee ze Niels Destadsbader, Clouseau en Tourist LeMc achter zich weten te laten. “We zijn er even stil van geworden, want dit hadden we niet zien aankomen”, zegt Jan Smit. “We voelden wel dat het goed zat en de mensen oprecht houden van dit liedje.
Er waren gunstige signalen. Een paar uur na de release kwamen we al op 1 binnen in de iTunes-lijst en daar staan we nog steeds. Op YouTube was de clip deze week trending: hij stond er nummer 1 en de komende uren overschrijdt hij de kaap van 265.000 views. Op Facebook en Instagram zien we voortdurend filmpjes voorbijkomen van mensen die met hun vrienden en vriendinnen uit volle borst meezingen met ‘Altijd’. Heerlijk en vooral blijven doen, want wij vinden het echt geweldig”, zegt Jan Smit enthousiast.
Hartverwarmend
“Toen we vorige week ons rondje maakten en langsliepen bij de radiostations, waren de reacties van de luisteraars alleen maar positief en hartverwarmend. Online wordt de clip nog steeds waanzinnig gedeeld en we horen en lezen dat mensen oprecht gelukkig worden als ze naar ons liedje luisteren. We zijn hen daar dankbaar voor”, zegt James Cooke.
Ondertussen sijpelt het ‘Altijd’-succes door in Nederland. Vanavond zitten Gert, Jan en James aan de desk bij het populaire tv-programma RTL Boulevard. “En het is allemaal spontaan ontstaan”, zegt Gert Verhulst. “Jan logeerde als weekgast op onze boot. Hij had zijn gitaar meegebracht en in mum van tijd stonden we met ons 3 ‘Altijd’ te zingen. Een meezinger, een oorwurm, noem het zoals je het wil, maar het is in ieder geval een liedje dat blijft plakken, met een sterk refrein en een universele tekst over vriendschap. Niet alleen wij, maar ook de mensen worden hier duidelijk gelukkig van en dat zijn de mooiste complimenten die je als artiest kan krijgen.”
‘Altijd van Gert Verhulst, Jan Smit en James Cooke is digitaal beschikbaar.
Op zaterdag 10 oktober 2020 zijn Gert en James muzikale gasten op ‘Jan & Alleman, Hét meezingconcert van Jan Smit’, dat plaatsvindt in het Antwerpse Sportpaleis. Kaartjes bestel je op www.ticketkopen.eu of 070/345.345 (Max. €0,30/Min).
Het symfonische orkest in het Madrileense Real Teatro ontroert Kate Ryan: “Ik kan amper mijn tranen bedwingen, zo prachtig is dit”.
Toeristen die de Spaanse hoofdstad Madrid bezoeken, hebben gegarandeerd het prestigieuze Koninklijke Theater op hun lijstje staan en in dat impressionante gebouw stond Kate Ryan deze week op het podium en ze is nog steeds aan het nagenieten. “Zondagmorgen zijn we beginnen repeteren met het 60-koppige symfonische orkest. Xavier Escolano, artistiek directeur van Maestro nodigde mij uit voor een muzikaal experiment. Met het orkest, 3 solisten, een sopraan, verschillende koren en een dj, wil hij bewijzen dat verschillende muziekstijlen meer met elkaar gemeen hebben dan je zou denken. De belangstelling is enorm en het publiek is laaiend enthousiast. Het zit hier bomvol.”
(Foto: House Of Entertainment)
Xavier Escolano: “Deze voorstelling draait om het afbreken van vooroordelen en muziek spelen die veel energie uitdraagt. Het orkestrale maakt het groter. We spelen ‘Insomnia’ (Faithless), ‘Café del Mar (Energy 52), ‘Silence’ (Delirium), ‘Saltwater’ (Chicane), maar ook Avicii’s ‘Wake Me Up’ in de vorm van een ballade. Ik vind het geweldig dat Kate Ryan dit concept mee ondersteunt en draagt, als Belgische en internationale carrièreartieste. Kate is één van die vrouwen die weet hoe ze op het podium moet staan. Een diva, maar zonder sterallures, die altijd presteert en nooit ontgoocheld. Artiesten hebben zich spontaan aangeboden voor dit grootste concert, maar wij wilden Kate. Met haar hits past ze perfect in het plaatje en maakt ze mee het verschil.”
(Foto: House Of Entertainment)
Kate Ryan laat zich de mooie woorden van Escolano welgevallen. De man die programma’s produceert bij de populaire Catalaanse radiostations Caçatalents, El Que Mes Trenca! of Xavi Escolano House, ziet net als het publiek hoe de Kempense zangeres wordt geraakt door de muziek. “Ja, ik moest slikken toen ik op het podium stond. Het orkest. De omgeving. Ik kon amper mijn tranen bedwingen, zo hard kwamen al die emoties binnen en zo prachtig was dit. Dit project moet de komende jaren ook een verlengstuk krijgen in de Benelux, want het muzikale experiment van verschillende muziekstijlen is een unieke, universele beleving. Het idee zit al lang in mijn hoofd en ik ben blij dat we met Escolano een partner hebben die het in Spanje realiseerde. Ik wil dit verhaal de komende tijd verder uitrollen, want dit is helemaal mijn ding. Hier sta ik 100 % achter.”
Kate Ryan keerde ondertussen terug naar België. Ondertussen is Kate ook bezig met de promotie van haar nieuwe single ‘Wild Eyes’, die door het publiek en de media goed wordt onthaald. De single rolt deze week binnen in de Ultratip.
“Dit hebben we in Vlaanderen al lang niet meer gezien!”
Woensdagavond 16 oktober 2019 tekende bekend Vlaanderen present op de rode loper. Die had producent Deep Bridge uitgerold voor de feestelijke première van de muscialkomedie ‘La Cage Aux Folles’. Regisseur Stany Crets kreeg de kans om een nieuwe versie te maken van het wereldberoemde theaterstuk. Dat speelt zich af in het nachtleven van Saint-Tropez. Crets trakteert het publiek op 3 uur amusement en maakt daarbij gebruik van veel glitter en glamour, humor en een topcast. Magistrale hoofdrolspelers zijn Koen Crucke (‘Albin) en Koen Van Impe (Georges), die drie weken voor de première de rol van de zieke Johny Voners overnam.
Na afloop van de voorstelling waren er alleen maar complimenten: “Ik kan niet stoppen met kijken”, liet actrice Lize Feryn optekenen. “Dit hebben we in Vlaanderen al lang niet meer gezien” vulde Ilse La Monaca aan en Bo Van Spilbeeck was compleet geëmotioneerd: “Op mijn 17de zag ik het origineel in Parijs en voor mij was dat een eye-opener. De herwerkte Vlaamse versie vind ik geweldig. Ik ben helemaal onder de indruk van wat hier wordt gepresteerd.”
Woensdagavond stond bekend Vlaanderen netjes aan te schuiven bij de Elckerlyc voor de première van de theatermusical ‘La Cage Aux Folles’,. Die op zaterdag 7 december 2019 ook een voorstelling krijgt in Capitole Gent. De meest opvallende gast was zangeres Isabelle A, die met baard en snor opdook als meneer Adam: “Als Koen Crucke zich tijdens de voorstelling mag transformeren tot een vrouw, dan doe ik graag ook eens het omgekeerde”, zei ze met een vette knipoog. Isabelle genoot net als de vele bv’s en genodigden van het stuk: “Als je houdt van musical, inclusief glitter en glamour, dan is dit een aanrader. Er zit ook veel humor in. Ik heb goed gelachen.”
Koen & Koen
De acteerprestaties van hoofdacteurs Koen (Crucke) en Koen (Van Impe) werden op luid applaus onthaald. “Je kan niet stoppen met kijken, zo fantastisch is het. Ik heb goed gelachen én ik ben erg onder de indruk van Koen Crucke. Ik wist wel dat hij iets kon, maar toch. Ik zat achteraan in de zaal, maar toen Koen het me vroeg, ben ik net als iedereen op het puntje van mijn stoel gaan zitten”, zegt Lize Feryn. Ketnet-wrapster Sien Wynants ging verder met de lof: “Ik ken hem als meneer Alberto uit Samson & Gert, maar deze prestatie overtreft alles. De rol van Albin is op zijn lijf geschreven.”
Gelaagde humor
De gelaagde humor van Stany Crets werd ook gesmaakt door stand-up comedian Bert Gabriëls: “Hij heeft er wat extra’s ingestoken. Die Franse restaurantuitbaters zijn geniale typetjes. Ik ben gecharmeerd door de gelaagdheid en de situatiehumor. De balans zit goed. Stany haalt er alles uit wat erin zit. Als je even een dipje hebt, gewoon naar ‘La Cage’ gaan kijken en veel kans dat het goedkomt!”
Cagelles
Naast de sterke prestaties van de hoofdcast, was er op de première ook bijzonder veel aandacht voor de Cagelles. “Ik wist niet wat ik zag. Toen ze in het tegenlicht dansten, dacht ik werkelijk dat het vrouwen waren”, zegt acteur Karel Deruwe. “Ze doen ballet en op een gegeven moment ook een paaldans-act. In die discipline ben ik geen expert, maar de dansen en choreografieën die ik zag waren bijzonder goed, net als de rest van de voorstelling”, zegt Davy Brocatus, jurylid in ‘Dancing With The Stars’
Ontroerd
Voor journaliste en mediafiguur Bo Van Spilbeeck, die samen met haar echtgenote aanwezig was, werd het een emotionele avond: “In 1976 was ik 17 toen ik het originele stuk zag in Parijs en het opende mijn ogen. Ik begreep dat je niet alleen mannen had die op vrouwen vielen en omgekeerd, maar dat er ook nog andere vormen waren van relaties. In die tijd was het een baanbrekend stuk, maar het heeft niets van actualiteitswaarde ingeboet. Voor mij en velen is het een belangrijk stuk en ik vind het fantastisch dat we een sterke Vlaamse musicalversie hebben voor het brede publiek. Het is amusent, maar ook inhoudelijk sterk.”
In het Antwerpse theater Elckerlyc kan je de komende weken nog naar ‘La Cage Aux Folles’ gaan kijken. Op zaterdag 7 december speelt hij in de Gentse Capitole. Tickets en info, www.deepbridge.be
Warre Borgmans herneemt glansrol als vrekkige Ebenezer Scrooge in familiespektakel ‘Scrooge, de Musical’
3, 4 en 5 januari 2020 – Stadsschouwburg Antwerpen
Vorig seizoen presenteerde Music Hall in de eindejaarsperiode het prestigieuze familiespektakel ‘Scrooge, de Musical’. Met als vrekkige ‘Ebenezer Scrooge’ de onnavolgbare Warre Borgmans, die hiermee zijn eerste hoofdrol in een musical vertolkte. Een 50-koppige topcast, een live orkest en een creatief dreamteam. Bestaande uit Cornelius Baltus (regie), Frank Van Laecke en Allard Blom (scenario en liedteksten), Dirk Brossé (componist) en choreograaf Vanni Viscusi, waren de verwachtingen terecht hooggespannen. Verwachtingen die duidelijk werden ingelost, want op algemene vraag, zeg maar gerust smeekbede van het publiek, keert ‘Scrooge, de Musical’ – mét uiteraard Warre Borgmans in zijn absolute glansrol als Ebenezer Scrooge – terug! Mis de kans niet om deze verrassende bewerking van Dickens’ A Christmas Carol mee te maken op 3, 4 of 5 januari 2020 in Stadsschouwburg Antwerpen. Tickets & info: www.musichall.be
Hannes Vandersteene, Tom Buelens en Ronald Jorritsma “nieuwkomers” in hoofdcast
De fantastische cast van ‘Scrooge, de Musical’ blijft voor deze herneming zo goed als ongewijzigd. Maar voor Tom Buelens en Ronald Jorritsma gaat ze wel gepaard met een leuke “promotie”. Tom, die vorig seizoen te zien was als priester, lid was van het ensemble en cover voor Leendert De Vis, vervangt Leendert als ‘Marley’.Ronald Jorritsma. Hij was eveneens lid van het ensemble vorig seizoen en cover voor Korneel Defrancq. Hij mag zich nu verheugen op een hoofdrol als ‘jonge Scrooge’. Een echte nieuwkomer in ‘Scrooge, de Musical’ is Hannes Vandersteene. Hanneszal in de voetsporen treden van Frank Hoelen als de prettig gestoorde ‘Fezziwig’. Steven Savelkoels en Kars Huijink zijn de nieuwe namen in het ensemble.
v.l.n.r: Tom Buelens – Ronald Jorritsma – Hannes Vandersteene – Steven Savelkoels – Kars Huijink (Foto: Music Hall)
‘Scrooge, de Musical’
‘Scrooge’ of ‘A Christmas Carol’ is één van de mooiste en bekendste vertellingen ooit. Het vertelt het verhaal van de verbitterde en gierige Ebenezer Scrooge, die door toedoen van drie geesten de ware en liefdevolle betekenis van Kerstmis (her)ontdekt. Meer dan 175 jaar na de publicatiedatum spreekt het de mensen nog altijd even sterk aan als Charles Dickens’ tijdgenoten. De allermooiste verhalen kan je dan ook blijven vertellen, telkens weer op een andere, verrassende manier.
Music Halls familiespektakel ‘Scrooge, de Musical’ blijft trouw aan wat Dickens in 1843 in ‘A Christmas Carol’ op de wereld losliet. Alleen worden er allerlei nieuwe en spannende elementen aan toegevoegd, daarvoor zorgt een creatief dreamteam. Het gouden trio Frank Van Laecke, Allard Blom en Dirk Brossé staat steeds garant voor topkwaliteit. Frank Van Laecke en Allard Blom schreven het scenario en de liedteksten. Dirk Brossé componeerde de muziek in zijn typische zwierige en lyrische stijl.
De fantasierijke regie is in handen van de internationaal vermaarde Cornelius Baltus, bekend van onder andere Tanz der Vampire, met Brigitte Derks aan zijn zijde als regieassistente. De energieke danspassen zijn bedacht door Vanni Viscusi, danser in tal van grote musicals en (associate) choreograaf van onder meer ‘Tanz der Vampire’, ‘Aida’ en ‘La Cage aux Folles’. De prachtige en sfeerrijke decors en kostuums zijn het werk van Dan Potra, met een internationaal palmares in theater en opera om u tegen te zeggen. Zij worden aangestuurd door creatief producent Geert Allaert.
Cast
Ebenezer Scrooge: Warre Borgmans
Emily: Anouk Rietveld
Fezziwig: Hannes Vandersteene
Jonge Scrooge: Ronald Jorritsma
Marley: Tom Buelens
Jonge Marley en Cover Fred: Florian Slangen
Fred: Jeroen Logghe
Bob: Emmanuel Jacobs
Kleine Tim: Jayden Van Herk
Kleine Tim: Dries Van Cauwenbergh
Victoria: Charline Catrysse
Linda: Joke Van Robbroeck
Ensemble en Cover Linda: Anouk Kalter
Ensemble en Cover Jonge Marley: Florian Avoux
Ensemble en Cover Victoria: Marissa Van Der Meer
Ensemble en Cover Bob: Sebastiaan Taling
Ensemble: Bart Aerts, Floris Devooght, Cathy Petit, Charlotte Campion, Elke Buyle, Emelien Raats, Justine Muarau, Baptiste Vuylsteke, Nadia Hlavaj (dance captain), Steven Savelkoels en Kars Huijink.
Kinderkoor Koor Blauw: Timo Hertoghs, Luka Vrancken, Storm Arguillère, Josefien Derijcke, Linde De Geest, Lotte Villays, Fien Embrechts, Anneleen Lambrecht, Ferre Cortebeeck, Phoenix Van Camp
Koor Rood: Alexander De Winter, William De Winter, Alexine Van Houtteghem, Charlotte De Groof, Amelie Geysen, Cato Faes, Yana Van Mirlo, Helena De Reu, Robbe De Villa, Tristan Stroobants
Praktisch
‘Scrooge, de Musical’ Stadsschouwburg Antwerpen
Vrijdag 3 januari 2020 – 20u00
Zaterdag 4 januari 2020 – 15u00
Zondag 5 januari 2020 – 15u00
Turnhout verkocht al 1000 tickets voor ‘ De Nacht’ van André Hazes!
Onder massale mediabelangstelling stelden organisatoren VZW De Nacht en Willy Van Geirt 3 week geleden ‘De Nacht’ voor. Een nieuw, budgetvriendelijk festival dat op vrijdag 26 juni 2020 voor de eerste keer zal plaatsvinden op het Turnhoutse Warandeplein. “André Hazes, met liveband, is volgend jaar onze blikvanger. Hij speelt dan maar een beperkt aantal concerten. Het exclusieve regiokarakter én de groene omgeving van het Warandeplein spreekt de mensen aan. Op dit moment hebben we al meer dan 1000 tickets verkocht. De mensen komen straks niet alleen uit Turnhout en de regio, maar uit alle hoeken van het land én Nederland. André Hazes is bijzonder populair, dankzij ‘Leef’, zijn albums én het repertoire van zijn vader dat hij ook bij ons gaat brengen”, zegt Willy Van Geirt enthousiast.
Nieuwe website
Ondertussen draait de promo- en marketingmachine van ‘De Nacht’ al op volle toeren. Willy Van Geirt: “De komende dagen rollen we een sterke sociale media campagne uit en onze website is ondertussen ook al vernieuwd. Deze kreeg een verkorte url:www.denacht.be, waar bezoekers info vinden, tickets kunnen bestellen en bedrijven zich kunnen aanmelden voor sponsoring of de aankoop van vip-tickets. Dat laatste doen ze trouwens massaal. De eerste lading vip-kaarten zijn al de deur uit. De formule is aangepast, waardoor we de capaciteit kunnen optrekken met 500 stuks. Maar door de grote vraag kunnen mensen toch maar best snel reageren.”
(Foto: House Of Entertainment)
Geschenkbonnen
Met Sinterklaas en de feestdagen in het vooruitzicht, onderzoeken de organisatoren hoe ze op een creatieve, originele manier tickets in een feestelijke verpakking kunnen aanbieden. “Mensen zoeken elk jaar naar toffe cadeautjes en met ‘De Nacht van André Hazes’-geschenkbox spelen we daar handig op in. We bekijken wat we naast reguliere tickets als extra kunnen toevoegen. Hou onze website en sociale media in de gaten, want eind van de maand communiceren we hierover verder”, zegt Willy Van Geirt.
Tickets voor ‘De Nacht’ met Andé Hazes en zijn liveband, Party Criminals en DJ Kurt Frederickx, op vrijdag 26 juni 2020 op het Turnhoutse Warandeplein, bestel je opwww.denacht.be. Tickets kosten 29, 35 en 39 euro, exclusief reservatiekosten. Op de website vind je ook de aangepaste vip-formule.
‘De Nacht’ is een organisatie van VZW De Nacht en Willy Van Geirt.
Parkeren bij de woning moet mogelijk blijven in Gent
Dit weekend maakte het Gentse stadsbestuur bij monde van schepen Watteeuw (Groen) bekend dat een parkeerplaats in de voortuin niet langer vergund zal worden. Anneleen Van Bossuyt, fractieleider van de Gentse N-VA, reageert: “Voor onze stad is dit geen goed idee. In veel wijken hebben bewoners nu al te weinig parkeerplaatsen. Deze maatregel zal de parkeerdruk voor hen alleen maar doen toenemen.”
“Dit stadsbestuur probeert via allerlei maatregelen parkeren bij de woning te bemoeilijken,” stelt Van Bossuyt. “Bij ongeveer elke heraanleg van een straat sneuvelen parkeerplaatsen, ook wanneer de parkeerdruk al hoog is. In buurtparkings wordt dan weer veel te weinig geïnvesteerd. En belangrijk: de globale parkeernorm van de stad voor woonwijken is amper 0,6 wagens per woning (en soms nog lager), dat is niet eens één per gezin.”
“Het argument dat voortuin-parkeerplaatsen openbare parkeergelegenheid wegnemen begrijp ik ook niet helemaal,” vult Van Bossuyt aan. “Je kan evengoed omgekeerd redeneren: een bezoeker (familie, vriend, dokter, …) die bij een woning met zo’n parkeerplaats langs gaat zal zich uiteraard voor die parkeerplaats mogen parkeren, als ie al niet op de parkeerplaats zelf zal kunnen staan. Zo kan je dus eigenlijk zelfs parkeerplaatsen winnen.”
“Ik ben het ermee eens dat verharding van voortuintjes zoveel mogelijk te vermijden is, maar dat hoeft de aanleg van een parkeerplaats uiteraard niet uit te sluiten,” verduidelijkt Van Bossuyt. “Er zijn genoeg mogelijkheden om een parkeerplaats aan te leggen die mooi groen van uitzicht is en ook waterdoorlaatbaar.”
Van Bossuyt besluit: “Met N-VA zijn we uiteraard mee voorstander van deelmobiliteit en van het uitbouwen van de alternatieven voor de wagen. Maar dat wil niet zeggen dat je mensen met een auto moet gaan (weg)pesten. Een wagen blijft vandaag voor veel gezinnen nu eenmaal onmisbaar. Dicht bij huis kunnen parkeren is voor veel mensen echt belangrijk.”