4 goed bewaarde webshopgeheimen die jou klanten zullen opleveren

webshopgeheimen e-commerce-g1370e90f2_12804 goedbewaarde webshopgeheimen die jou klanten zullen opleveren

Zit je als webshopeigenaar met de handen in het haar? Geen bezoekers? Geen verkopen? Dan heb je duidelijk de conversieverhogende webshopgeheimen van het moment nog niet ontdekt. Met de juiste strategie kun je je verkoopcijfers flink laten stijgen. In deze blog bekijken we een aantal handige tips die je helpen je conversies te verhogen.

Het geheim van schoonheid en vertrouwen

Ten eerste is het belangrijk dat je aandacht besteedt aan je websiteontwerp. Het design en ontwerp geven je webshop karakter. Zorg ervoor dat de algemene look-and-feel overeenstemt met je huisstijl en merkidentiteit. Het oog wil namelijk ook wat, maar het geheel dient ook praktisch te zijn. Denk aan de menustructuur en de logische volgorde van pagina’s. UX is een niet te onderschatten element in conversie. Je klanten moeten vlot kunnen navigeren door je site en de producten gemakkelijk kunnen vinden. Dit is van cruciaal belang voor een goede shopping experience. Gebruik ook passende kleuren en heldere afbeeldingen om de interesse in je producten te verhogen.

Het geheim van gemak

Veel webshops gaan hier de mist in. Ze steken al hun energie in de verpakking van de webshop, maar het technische gedeelte is niet verzorgd. Bye bye klanten! En zo is het want een gebruiksvriendelijke checkout pagina is van groot belang. Maak het proces zo eenvoudig mogelijk door veelgebruikte betaalmethoden aan te bieden zoals Riverty Afterpay bijvoorbeeld. Dit vergroot het vertrouwen van je klanten in je webshop en maakt het shoppen makkelijker. Resultaat? Meer verkopen. Ook is het belangrijk om je klanten inzicht te geven in de verzendkosten. Kopers willen weten wat de verzendkosten zijn voordat ze een aankoop doen en het is belangrijk dat je deze informatie op een duidelijke plek plaatst. Nog een geheim dat wonderen doet? Bied gratis verzending voor bestellingen boven een bepaald bedrag aan.

Het geheim van verleiding en overtuiging

Verras je klanten met exclusieve aanbiedingen, kortingen en promoties via e-mailmarketing. Kunnen je klanten vanaf nu ook achteraf betalen op je site? Laat het hen dan weten in een toffe e-mail!  Zo verhoog je hun loyaliteit en vergroot je de kans dat ze terugkomen om meer te kopen. Maak gebruik van klantenrecensies op je webshop. Recensies zijn een geweldige manier om je conversie te verhogen. Ze geven klanten inzicht in productkwaliteit en de koopervaring van anderen, waardoor ze sneller geneigd zullen zijn om een aankoop te doen.