Belgische ‘Solotion’ implementeert handhygiëne

(Foto: House Of Entertainment)

Belgische ‘Solotion’ implementeert handhygiëne in multi-inzetbare volautomatische toegangscontrole

StarNet (Sint-Niklaas) ontwikkelt concept entertainmentbedrijf tot moduleerbaar en sectoroverschrijdend toegangssysteem

“De Solotion is een hygiënische, duurzame én haalbare oplossing voor de eventsector, retail, sportclubs, bedrijven, scholen…eigenlijk voor alle plaatsen waar mensen samenkomen”
– Eddy Muylaert, Managing Director StarNet –

De belangrijkste maatregelen ter preventie en tegen de verspreiding van het corona- of welk virus dan ook, zijn zoals geweten handhygiëne en social distancing/crowd management. Het Belgische bedrijf StarNet, een autoriteit in Europa op het gebied van automatische toegangscontrole, ticketing en cashless betaalsystemen voor stadion- en arena events, ontwikkelde daarom op vraag en naar een concept van allround entertainmentbedrijf House of Entertainment (Aalst) het eerste volautomatische toegangssysteem dat verplichte handhygiëne en crowd management combineert.

StarNet is ervan overtuigd dat de Belgische en volledig moduleerbare ‘Solotion’ – die oorspronkelijk enkel de vraag: ‘Hoe organiseren we in de toekomst op een zo veilig mogelijke, verantwoordelijke manier events?’ moest beantwoorden – een haalbare en duurzame oplossing kan bieden voor zowat alle plaatsen waar mensen in groep samenkomen in hun privé- en/of beroepsleven. De Solotion, waarmee StarNet ook over onze landsgrenzen mikt, kan vanaf heden besteld worden via www.solotion.org, is leverbaar binnen de 3 weken en is ook beschikbaar of aan te kopen via lease, vanaf 11 euro per dag.

(Foto: House Of Entertainment)

(“Toen House of Entertainment ons contacteerde en telefonisch het idee toelichtte, waren we meteen enthousiast”, aldus Eddy Muylaert, Managing Director van StarNet. “Het concept is eigenlijk even voor de hand liggend als efficiënt: handgel, gecombineerd met crowd management via een elektronisch telsysteem, als automatische en verplichte sleutel om ergens binnen te kunnen. Eigenlijk tot onze grote verbazing, merkten we op dat een dergelijk systeem nog niet bestond en dus zijn we meteen aan de slag gegaan om hiervoor de juiste geautomatiseerde oplossing te ontwikkelen. De Solotion is samengesteld uit de beste materialen, wat maakt dat het ook een zeer duurzame oplossing is.

Het volledige pakket werkt met een automatische dispenser voor handgel, gekoppeld aan een tourniquet- en telsysteem. Men kan een maximumcapaciteit instellen, die op de bijhorende elektronische displays wordt vermeld, samen met het aantal nog beschikbare plaatsen. Belangrijk verschil met andere systemen is dat toegang niet mogelijk is wanneer je je handen niet ontsmet en/of wanneer de maximumcapaciteit van de te betreden ruimte bereikt werd.

Handhygiëne is dus geen optie, maar een vereiste. Onze software, die gekoppeld wordt aan het aanwezige computersysteem, laat ook toe analyses te maken wat betreft bezoekersaantallen. Het systeem voldoet aan alle veiligheidsnormen, is volledig moduleerbaar en kan ook op reeds bestaande toegangssystemen aangesloten worden. Het feit dat er dus kan gekozen worden voor het volledige pakket, met of zonder telsysteem, inclusief of exclusief tourniquet,…maakt de Solotion multi-inzetbaar, zowel in de eventsector, retail, bedrijven, sportclubs, scholen….eigenlijk op alle plaatsen waar mensen samenkomen”, besluit Eddy Muylaert.

De vraag die gans de entertainmentwereld zich momenteel stelt is niet alleen: ‘Wanneer mogen er terug events georganiseerd worden?’, maar ook: ‘Hoe doen we dat op een zo veilig mogelijke, verantwoordelijke manier?’”, zo zegt Jim Mattheus, technisch event expert van House of Entertainment. “Dat handhygiëne en crowd management daar een zeer belangrijke, zoniet de belangrijkste rol in gaan spelen, is duidelijk. Van daaruit zijn we beginnen denken en zijn we dus met de ‘Solotion’ gekomen.”

“We zijn heel blij dat een gereputeerd bedrijf als StarNet, dat binnen Europa al meer dan 128 miljoen mensen door z’n toegangssystemen diverse events zag betreden, zich vol in de ontwikkeling ervan heeft gestort en ons idee zo heeft uitgewerkt dat het ook sectoroverschrijdend een oplossing kan bieden. Bovendien zijn ook de opties die aan dit product gekoppeld kunnen worden oneindig, zodat dit ook als marketingtool kan ingezet worden”,  besluit Pieter Ramboer, CEO van House of Entertainment.

De Solotion
–       Volautomatisch toegangssysteem
–       Handhygiëne geen optie, maar vereiste
–       Crowd management
–       Multi-inzetbaar
–       Moduleerbaar
–       Duurzaam
–       Praktisch
–       Koppeling aan aanwezige systemen mogelijk
–       Belgisch

De Formules
De Solotion is beschikbaar in een ‘all-in’, ‘basic’ en upgrade’ pakket, via aankoop of een leaseformule vanaf 11 euro per dag.

Meer info vind je op www.solotion.org