...

Make-A-Wish ontvangt 16.250 euro

Make-A-Wish ontvangt een recordbedrag

Make-A-Wish ontvangt een recordbedrag van 16.250 euro dankzij 2 miljoen verkochte ‘De Romeo’s Frikandellen XXL’. Voor het vierde jaar op rij doneren De Romeo’s en Vanreusel een recordbedrag aan Make-A-Wish ®, een vzw die de wensen van zieke kinderen vervult. “In het afgelopen jaar hebben Belgische frituren bijna 2 miljoen stuks Frikandellen XXL van De Romeo’s verkocht, wat neerkomt op € 16.250 die kan worden overgedragen aan Make-A-Wish®. De knapperige, licht pittige, heerlijke gefrituurde snacks van 35 cm zijn populairder dan ooit”, zegt Maurice De Kroon-vertegenwoordiger Vanreusel. “Met het geld hebben we bijvoorbeeld de wensen van de 12-jarige Vincent kunnen vervullen. Hij zit door ziekte aan een rolstoel gekluisterd. Net als voorheen wil hij weer met zijn ouders fietsen, wat heel belangrijk voor hem.

Make A wish cheque 2022

Hilde Vander Stichelen, Algemeen Coördinator Make-A-Wish ® België – Vlaanderen: Dankzij deze actie konden we ook de duofietswens van de zieke Vincent vervullen!”

Als een ziek kind zijn dromen ziet uitkomen

En dat is wat voor hem in november 2021 in vervulling is gegaan”, zegt Algemeen Coördinator Hilde Vander Stichelen van Make-A-Wish ®. “Dankzij bedrijven en mensen met een warme en brede geest zijn we in onze missie geslaagd. Het heeft kinderen met levensbedreigende ziekten wat vreugde en hoop gebracht, maar het belangrijkste is dat ze de mogelijkheid hebben om de vreselijke ziekte te blijven bestrijden dat raakt hen”, zegt Hilde van der Stichelen. “Als een ziek kind zijn dromen ziet uitkomen, begint hij ook te geloven dat hij te genezen is. Dat is de helende kracht van een wens. Door corona hebben we nog een 100-tal wensen die ‘on hold’ staan en ondertussen hebben we ook alweer 50 nieuwe aanvragen. We zijn dan ook verheugd dat onze samenwerking met De Romeo’s, Vanreusel en de Belgische frituristen opnieuw word verlengd.”

‘De Romeo’s Frikandel XXL’ 6 jaar

“Volgend jaar wordt ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ 6 jaar en vieren De Romeo’s hun 20-jarig jubileum. Twee dingen die we niet over het hoofd zien”, zegt Maurice De Kroon, vertegenwoordiger van de snackmaker. “Binnenkort worden de consumentencups van deze frikandel geüpdatet met een QR-code waarmee we de snackliefhebbers naar een aparte website zullen sturen. Daar zullen ze meer Informatie te weten komen over deze unieke samenwerking.  Wat is het geheim van het aanhoudende succes? Wel, veel mensen bestellen deze frikandellen-gigant standaard bij hun wekelijks frituurbezoek. Anderzijds horen we van veel frituristen dat men “De Romeo’s Frikandel XXL” met elkaar deelt ” en er samen van geniet, vooral omdat deze worst ook ontzettend lekker is. De unieke samenwerking van deze drie partijen staat garant voor ‘A moment of happiness for everyone’.”

Foto: House of Entertainment.