...

Een speciale award voor ‘De Romeo’s Frikandel XXL’-en

Een speciale award voor ‘De Romeo’s Frikandel XXL’-en. Toen Davy Gilles, Gunther Levi en Chris Van Tongelen hun bestelling plaatsten bij hun favoriete frituur, waren ze aangenaam verrast. De Romeo’s ontvingen namelijk een speciale prijs. En dat voor de verkoop van meer dan 5 miljoen “Frikandel XXL by De Romeo’s”. Drie jaar geleden werd in ons land hun meest populaire Valentijnsnack gelanceerd. Ondertussen verkocht het trio duizenden kilometers worsten, de afstand van Harmon (de plaats van productie) naar Malaga.

De Romeo's
(Foto: House Of Entertainment)

Make-A-Wish

Als je snel rekent, wordt er in België elke minuut 1 meter van onze worst gegeten. Dat is pure waanzin”, klinkt het bij het trio. Per verkocht stuk doneren De Romeo’s, samen met producent Vanreusel, een bedrag aan Make-A-Wish ® , een non-profitorganisatie die hiermee de wensen van kinderen met een levensbedreigde ziekte vervult. “In het eerste jaar was dat €11.500. Samen met de verkoop is dat bedrag in het 2de jaar gestegen naar €12.500, waardoor we in totaal al €24.000 hebben overgemaakt.We verwachten dat we het 3de jaar kunnen afsluiten met een nog grotere bijdrage,

Voltreffer

Zelfs in coronatijden blijft ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ fier overeind. Hij wordt trouwens nog meer besteld en gegeten. Uit rondvraag blijkt dat mensen hem ontzettend lekker vinden. Zeker omwille van zijn smaak en het feit dat hij gemaakt is op basis van kip. Daarnaast vindt men het ook prettig dat men op die manier zelf een steentje kan bijdragen aan het goede doel. Daardoor is de frikandel een voltreffer die haast wekelijks op de frituurlijstjes staat. In Vlaanderen is hij razend populair, maar ook in Wallonië doet hij het goed. In Nederland wint hij ook aan populariteit”, zegt Maurice De Kroon, marketing manager bij Vanreusel.

Mijlpaal

Met een brede glimlach namen De Romeo’s de award voor de verkoop van meer dan 5.000.000 stuks van ‘De Romeo’s Frikandel XXL’ in ontvangst. Davy Gilles deed dat in frituur Frit Enzo in Westerlo: “Ik kom hier regelmatig en hier weten ze dat onze frikandel altijd op mijn lijstje staat als ik bestel. Ja, ik eet hem zelf heel graag. Ik ben ontzettend fier en trots op deze award. We hebben ondertussen al veel meer worsten verkocht dan we ooit cd’s zullen verkopen vermoed ik (lacht).” Voor Chris Van Tongelen is een bezoek aan de Berlaarse frituur ‘De Balderhei’ een hoogtepunt: “Dat is hét moment waar we met z’n allen naar uitkijken. Naast mijn bestelling is dit een mooie traktatie en wederom een mijlpaal die we bereiken. Ik merk het aan mezelf, maar mensen bestellen in coronatijden makkelijker onze frikandel XXL, voor zichzelf of om te delen met anderen én dat is fijn.

Fier

In het Hulshoutse frituur Den Hangar komt Gunther Levi regelmatig over de vloer. “Ik probeer mij in te houden als ik mijn bestelling doorgeef, maar naast onze frikandel zit er altijd wel een folieke bij dat mijn oog dan heeft gespot in de toonbank (lacht). Dat is altijd iets anders, want ik verras graag en word ook zelf graag verrast. De Romeo’s zijn inderdaad heel fier op hun worst, blij en dankbaar dat de mensen hem zo lekker vinden en zo enthousiast blijven reageren, waardoor we met z’n allen ook kunnen blijven doneren aan Make-A-Wish

Een speciale award voor ‘De Romeo’s Frikandel XXL’-en - Logo House Of Entertainment