Campagne rond Belgisch speciaalbier

Logo Belgian Family Brew

Campagne rond Belgisch speciaalbier. De Belgian Family Brewers vzw treedt op de voorgrond met een opmerkelijke campagne rond Belgisch speciaalbier. “Belgisch speciaalbier ontstond niet door een mirakel, maar door de passie, de authenticiteit en het vakmanschap van onze familiale brouwerijen. Net daarom zullen we ook deze crisis overleven.” Aldus Philippe Moortgat, voorzitter Belgian Family Brewers”.

wereldwijd bekend

Het Belgische speciaalbier staat wereldwijd bekend om zijn unieke en rijke smaakpallet, karakter en hoogstaande kwaliteit. Gepassioneerde brouwers – mannen en vrouwen – uit Belgische families houden deze rijke traditie en brouwkennis van generatie op generatie in stand. Belgian Family Brewers (BFB) is een vereniging zonder winstoogmerk van de 21 Belgische familiebrouwerijen. Al minstens 50 jaar brouwen deze non-stop bier in België (en vaak veel langer). 165 bieren dragen vandaag het Belgian Family Brewers-label. Dat label staat voor een ongekend niveau van authenticiteit en vakmanschap.

Logo Belgian Family Brew

sinds 2007

BFB een vereniging die sinds 2007 met dit authenticiteits- en kwaliteitslabel niet alleen het Belgische speciaalbier promoot in binnen- en buitenland. Het zijn bierliefhebbers  wereldwijd die vertrouwen in het product hebben dankzij dit label. Het is daar dat de vzw nu pas actief op de voorgrond treedt. Het doet dit met een opmerkelijke, mooie en positieve campagne rond het Belgische speciaalbier. Een campagne die niet toevallig gelanceerd werd op 21 juli, onze nationale feestdag, en ook nu de economische gevolgen van de coronacrisis en maatregelen daaromtrent zich in en rond de horeca enorm laten voelen.

Positief Signaal

“We willen met Belgian Family Brewers niet enkel een positief signaal geven met deze campagne. Ook willen we hiermee de lokale productie en ons unieke vakmanschap in de verf zetten”. Zo zegt Philippe Moortgat, voorzitter Belgian Family Brewers. “Het Belgische speciaalbier is dankzij de diversiteit in het smaakpallet, de traditie en het vakmanschap van de familiale brouwerijen uniek in de wereld. Het heeft door de ongeëvenaarde passie die erachter schuilgaat al meerdere oorlogen overleefd en zal daardoor ook deze crisis te boven komen.

Philippe Moortgat

“Natuurlijk hebben de maatregelen rond en tegen de verspreiding van het coronavirus een enorme impact op onze sector en de horeca in het algemeen. Maar dankzij het vertrouwen van de consument in de kwaliteit en authenticiteit van onze producten, hebben wij vertrouwen in de toekomst van het Belgische speciaalbier. Maar uiteraard ook die van de Belgische familiebrouwerijen”, besluit Philippe Moortgat.