Verzorgingsproducten brengen mensen bij elkaar in Emblem

(Foto: House Of Entertainment)

Meer dan 50 vrouwen, afkomstig uit alle Vlaamse regio’s, vonden donderdagavond vlotjes de weg naar de unieke Emblemse eetgelegenheid/bloemenzaak ‘Brood en Bloemen’. Daar vond de eerste SELF-soiré plaats rond de verzorgingsproducten van Isabelle Ulenaers, die na een succesvolle doortocht in het televisieprogramma ‘De Leeuwenkuil’ haar job als psychologe inruilde  voor die van Skincare Product Developer. Met een vertederende blik richting haar 7-jarige dochter Michelle gaf de gepassioneerde onderneemster aan het begin van de avond een hartverwarmende openingsspeech: “Het begon met de huidproblemen van ons kleinste waar we destijds geen oplossing voor vonden en waardoor ik de drastische beslissing nam om zelf 100 % natuurlijke gezondheidsproducten te gaan ontwikkelen, vegan en Zero Plastic. Ondertussen brachten we er een 8-tal op de markt (o.a. lippenbalsem, gezichtsmaskers, crèmes) en daar worden we dagelijks over aangesproken, via mail, Messenger en WhatsApp door mensen die we net als mijn dochter konden verder helpen, dus ik dacht: laat ons het nieuwe jaar goed inzetten en een avond organiseren waar mensen tijd maken voor een ontmoeting waarop ze hun verhalen en ervaringen kunnen delen. Die gedachte sluit nauw aan bij onze filosofie die we delen in onze digitale community, maar ook in de realiteit. De interesse voor dit nieuwe initatief was bijzonder groot, want op een kwartier waren alle plekjes weg”, zei de ‘beloftevolle vrouwelijke onderneemster van 2019’ enthousiast.

(Foto: House Of Entertainment)

Isabelle en haar team daagden de aanwezigen uit aan de hand van een steekkaart die ze moesten afvinken: “Praat met elkaar en vind een unieke persoon die eens per week een bad neemt’ of ‘het afgelopen jaar meer dan 12 boeken heeft gelezen’. Als ijsbreker was het een zeer originele manier om contact te leggen en in een mum van tijd werd de stilte overstemd door het gezellige geroezemoes van hartverwarmende babbels. Er werden gegevens uitgewisseld, foto’s en selfie’s gemaakt,  gegeten, gedronken, gelachen, nieuwe vriendschappen gesloten en positieve verzorgingservaringen gedeeld. Elke aanwezige kreeg ook de kans om een persoonlijke droom te formuleren en al snel hingen er op de dreamwall de gekste en meest uiteenlopende voorstellen. Tattoo’s, wereldreizen en ‘ik wil een hondje’ haalden het niet, maar 3 andere dromen worden door Isabelle en haar team binnen het komende jaar gerealiseerd. Zo krijgt An Vanderpooten uit Opwijk dit jaar nog 6 boeketjes bloemen, zal Anneke Ingelaere uit Hemiksem een welnessavontuur beleven én wordt de 50ste verjaardag van Griet Michiels uit Haacht binnenkort een stralende dag die ze nooit meer zal vergeten. “Ik wou kennismaken met de vrouw achter de verzorgingsproducten en dat is gelukt, want we hebben elkaar beter leren kennen”, zei de Zaventemse Tanja De Gezelles. “Het is een unieke beleving. Alles was tot in de puntjes verzorgd en straks gaan we naar huis met een zelfgemaakt boeketje bloemen. Isabelle Ulenaers promoot met het gebruik van haar producten kwaliteitsvolle me-time en die hebben we hier in overvloed gekregen. Het was echt de moeite”, zeiden 2 Oost-Vlaamse vriendinnen enthousiast.