Ticket voor De Lijn kopen met PayPal en smartphone

paypal

paypalPayPal maakt het mogelijk om een ticket voor De Lijn te kopen met je smartphone.

Brussel, 19 september 2016 – Vanaf vandaag hebben reizigers van De Lijn alleen een PayPal-rekening en een smartphone met de TicketTouch-app nodig om een ticket voor tram of bus aan te schaffen. Deze ‘one-touch’ m‑ticketing oplossing is sneller en goedkoper dan de sms-oplossing en biedt voor iedereen voordelen. Chauffeurs hebben minder contant geld op zak, wat hun veiligheid ten goede komt, en voor reizigers verloopt de aanschaf van een ticket sneller en gemakkelijker. PayPal is een van de meest geavanceerde betaalmethoden ter wereld en in België is het zelfs de meest gebruikte methode voor online betalingen met een mobiel toestel. Reizigers die een PayPal-rekening openen om TicketTouch te gebruiken, kunnen uiteraard ook bij de aanschaf van andere producten en diensten bij talloze webshops overal ter wereld direct profiteren van de voordelen en het betaalgemak van PayPal.

Bye bye sms, hello m-ticketing

Tien jaar geleden introduceerde De Lijn sms-ticketing, wat destijds een zeer vooruitstrevende oplossing was. Met m‑ticketing (‘mobile ticketing’) introduceert het bedrijf vandaag opnieuw een revolutionaire ticketoplossing waarbij optimaal wordt geprofiteerd van nieuwe technologische mogelijkheden. PayPal TicketTouch laat zien dat technologie het leven gemakkelijker en veiliger maakt. Bij m-tickets worden bovendien geen communicatiekosten in rekening gebracht (bij een sms-ticket bedragen deze nog 15 cent). Je koopt een m-ticket eenvoudig met één druk op de knop en de app laat precies zien hoe lang je ticket nog geldig is. Doordat er geen screenshots van een m-ticket kunnen worden gemaakt, is dit ticket veiliger dan een sms-ticket. Chauffeurs kunnen de geldigheid van het ticket eenvoudig controleren, en dat versnelt het instappen. PayPal TicketTouch helpt De Lijn bij haar streven naar de beste openbaar vervoersoplossingen en een duurzame samenleving, te meer omdat 7 van de 10 Vlamingen al over een smartphone beschikt1.

Vlaanderen is slechts ‘one touch away’

PayPal is één van de partners van De Lijn die een speciale smartphone app heeft ontwikkeld: TicketTouch. De consument hoeft alleen de TicketTouch-app (voor iOS of Android) te downloaden en te installeren via de Apple App Store of Google Play Store. De PayPal-technologie is niet alleen betrouwbaar en veilig, maar ook snel. De gebruiker kan met één druk op de knop een ticket kopen. Dit is een belangrijk voordeel aangezien de doelgroep voornamelijk bestaat uit studenten en jonge werkenden. Deze reizigers, in de leeftijd van 18 tot 30 jaar, hebben doorgaans geen bus- of tramabonnement, maar maken wel intensief gebruik van hun smartphone. Ze reizen met De Lijn om uiteenlopende redenen: school, werk, cultuur, sport, winkelen en het bezoeken van vrienden. Ze kopen veelal tickets voor een enkele rit en zullen het gemak van de ‘One Touch’ betaling met TicketTouch zeker waarderen.

Wereldwijd betaalgemak

Het openen van een PayPal-rekening is gratis, en ook aan het gebruik zijn geen kosten verbonden, zolang er geen sprake is van valuta-omwisseling. Voor het openen van een rekening zijn alleen persoonlijke gegevens nodig en een koppeling naar een bankrekening of kredietkaart. Om met PayPal te betalen hoeft men alleen een e‑mailadres en wachtwoord te gebruiken, en dat betekent dat financiële gegevens nooit worden gedeeld met andere partijen. PayPal heeft 1 miljoen actieve gebruikers in België en Luxemburg die deze service gebruiken voor online betalingen op miljoenen websites, maar bijvoorbeeld ook om geld over te maken naar vrienden of familie overal ter wereld.

Behalve via de PayPal-website kunnen gebruikers ook met de PayPal-app inloggen op hun rekening zodat ze ook onderweg zicht kunnen houden op alle transacties.

Joachim Goyvaerts, hoofd van PayPal BeLux, is zeer enthousiast over de samenwerking met De Lijn: “PayPal is trots om een partner te zijn van een bedrijf als De Lijn, dat een symbool is in Vlaanderen, en professionaliteit en efficiëntie uitstraalt. Met TicketTouch kan De Lijn hetzelfde gebruiksgemak bieden als andere vervoersdiensten die werken met nieuwe alternatieve apps. Vorig jaar heeft de Vlaamse Vervoermaatschappij 530 miljoen2 mensen vervoerd. Meer dan de helft hiervan reist één keer per jaar tot meerdere keren per week. Dit zijn allemaal potentiële TicketTouch-gebruikers. Door PayPal eens te proberen, maken ze kennis met een nieuwe veilige en gemakkelijke betaalmethode die de deur opent naar talloze producten en diensten overal ter wereld. Wij zijn ervan overtuigd dat deze gebruikers de nieuwe methode zullen omarmen en dat zij zeer enthousiast zullen zijn over de voordelen van een papierloze en cashloze maatschappij”, voegt hij toe.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here