Woningbrand vermeden te Bodegem

Image00004Deze morgen omstreeks 9u40 werd de Molenstraat te Sint-Martens-Bodegem opgeschrikt door loeiende sirenes van brandweer en politie. Bleek dat er een verwarmingsketel vuur had gevat in de garage van een huis. Eén van de eigenaars van de woning doet ons het verhaal: Toen ik deze morgen iets uit de frigo wou nemen aldus Tom De Man viel het mij op dat er geen verlichting meer was in het toestel en dacht onmiddellijk aan het doorslaan van een zekering.

Toen ik deze wou vervangen, me naar de garage begaf en de deur opende om de zekeringenkast te bekijken stond de verwarmingsketel al in lichterlaaie.” Ik liep in paniek de straat op. Toevallig kwam op dat moment dakwerker Eddy Van Den Driessche voorbijgereden. Die zag onmiddellijk de ernst van de situatie en zonder nadenken stormde hij gewapend met een brandblusser de garage binnen en spoot de totale inhoud leeg op de vlammen.
Image00024 (Eddy Van Den driessche)
Gelukkig raakte hij tijdig buiten en werd hij niet bevangen door de rook. De inmiddels opgeroepen brandweer nam het van hem over en via de Ladderwagen konden ze vanop het dak de vlammen in de schoorsteen van de verwarmingsketel doven. Daardoor beperkte de brand zich enkel tot de garage en de schoorsteen, maar het ganse huis liep wel rookschade op. Ook de wagen van de eigenaars die in de garage stond liep rookschade op. Daar er geen elektriciteit of verwarming meer is in de woning is deze momenteel onbewoonbaar verklaard.
Image00009

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here