Kids4Kids lanceert goede doel campagne
Kids4Kids lanceert woensdagnamiddag haar sportieve campagne voor het goede doel. Do the Move! Dat is de naam en het thema van de nieuwe campagne die Kids4kids aanstaande woensdag 25 juni 2025 om 13u30 op een spectaculaire manier lanceert op de Grote Markt van Hasselt. Niet om te verklappen, maar heel wat dansers van o.a. Dance Studio IMPROVE en Dans Extra gaan de bezoekers woensdagnamiddag verrassen met een opvallende flashmob die perfect past in hun nieuwe, grootschalige campagne. Kids4Kids zet al jaren liefdadigheidsacties op voor en met kinderen waardoor hun kwetsbare leeftijdsgenoten op een sportieve manier ook de kans krijgen om te gaan sporten. Zo worden er gelden ingezameld voor SOS Kinderdorpen en Een Hart voor Limburg. Daarmee worden lidgelden van kinderen en jongeren die het moeilijk hebben om financiële of andere redenen betaald.
Foto: Door Bent Van Aeken – Eigen werk, CC BY-SA 4.0, Koppeling
Do the Move!
Waardoor ze alsnog de kans krijgen om hun sportieve hobby’s te beoefenen. Hun succesvolle Sportfestival (september) en de Kerstcorrida Hasselt zijn daar mooie voorbeelden van. Kids4Kids zet vooral in op awareness om iedereen er te proberen van bewust te maken dat je door zelf te sporten en actief mee te doen een steentje bijdraagt aan hun acties. Op woensdagnamiddag 25 juni 2025 wordt om 13u30 op de Grote Markt van Hasselt de nieuwe Do the Move-campagne gelanceerd! De Move is eenvoudig. Vanaf woensdag kan je een hoofdband aankopen om mee te sporten. Naast de verkoop van deze hippe, flashy Do the Move!-hoofdband waarvan de inkomsten integraal gaan naar het goede doel, wordt iedereen die hem draagt ook aangemoedigd om een filmpje van de Move te delen op Instagram. Je kan dat filmpje individueel maken of in groep.
Een knappe campagnevideo
Om je extra aan te moedigen een filmpje met de Do the Move!-hoofdband te maken en te delen op Instagram, is er een knappe campagnevideo waar Kids4Kids-ambassadeurs Stijn Coninx, Ann Wauters, Hans van Alphen, Zita Paulussen, Rani Rosius, Els Callensen Silvana Spyros aan meewerken. Een indrukwekkende video die na de lancering wordt gedeeld op sociale media en die je meteen zin doet krijgen om mee te doen aan deze actie. Heel wat kinderen doen mee aan de video, waardoor ze zich inzetten voor kwetsbare leeftijdsgenootjes. De video werd gedraaid door Medialife met speciale ondersteuning van Stijn Coninx. Vanaf woensdag worden de flashy Do the Move!-hoofdbanden verkocht via de website en op de activiteiten van Kids4Kids, zoals de nieuwe editie van het Sportfestival in september, op het veldrijden en tijdens de Kerstcorrida.
Praktisch:
Kids4Kids verwacht jou op woensdag 25 juni 2025 om 13u30 (stipt) op de Grote Markt in Hasselt voor de lancering van Do the Move! Met een opvallende flashmob waar heel wat dansers aan meewerken, wordt de campagne afgetrapt. Dat gebeuren kan je perfect in beeld brengen. Aansluitend is de woordvoerster van de organisatie beschikbaar om tekst en uitleg te geven rond de nieuwe campagne. Ook de campagnevideo met bekende gezichten is beschikbaar. Hiermee moedigen Kids4Kids en hun talrijke ambassadeurs en ambassadrices jongeren aan om mee te doen aan hun Do the Move!-haarband actie. Die haarbanden zijn vanaf woensdag te koop. Alle opbrengsten van deze actie worden door Kids4Kids en de organisaties waarmee ze samenwerken (SOS Kinderdorpen, Een Hart voor Limburg) gebruikt om de lidgelden van kwetsbare jongeren te betalen, waardoor ook zij kunnen sporten.