O'Cool blijft langer open en creëert 40 jobs

De diepvrieswinkelketen O'Cool profileert zich al 20 jaar als diepvriesspeciallzaak. Nadat Superpatat in 1990 herboren werd tot O'Cool wist het in 2005 Covee over te nemen. Dat bracht het aantal winkels op 110, en het bedrijf ziet verdere uitbreidingen wel zien. Dat is ook te merken aan een aantal recente maatregelen. De nieuwe cao met begeleidende maatregelen die vakbonden en directie donderdagavond sloten, werd vrijdag door de directie in Drongen toegelicht. "De afspraak is gemaakt om alle O'Cool winkels van maandag tot vrijdag open te houden van 8.30 uur tot 20 uur en op zaterdag van 8.30 uur tot 18 uur", verduidelijkt bedrijfsjurist en voorzitter van de ondernemingsraad Jan Van der Veken.

En er komt een uitbreiding van het personeelsbestand. Door de uitbreiding van de openingsuren in de 110 winkels in België wordt het personeelsbestand met 10%, of 40 jobs uitgebreid. Dat personeel krijgt nu ook jaarlijks een fiscaal vriendelijk bonus. Jan Van der Veken: "De overheid laat ons dat toe indien wij bepaalde doelstellingen bij CAO vastleggen en indien die doelstellingen ook effectief gehaald worden". De nieuwe cao gaat gepaard met drie begeleidende maatregelen voor het personeel. "We werken de bestaande veiligheidsmaatregelen verder uit om de veiligheidsrisico's 's avonds te vermijden. Daarnaast proberen we de avondopeningen en zaterdagdiensten evenwichtig te verdelen. Tot slot zoeken we constant naar operationele verbeteringen om zo efficiënt mogelijk te werken", luidt het.

O'Cool doet er alles aan om de klant het naar zijn zin te maken. Deze uniek service kreeg een naam: Coolcoocking World. Daarbij profileert O'Cool zich als een diepvriespeciaalzaak met een zo breed mogelijk assortiment producten aan de hoogste kwaliteit en zo vers mogelijk. Iedere winkel is uniform: de klant vindt er overal zijn weg en wordt overal even klantvriendelijk ontvangen. Een parking vlak voor de deur, folders boordevol promoties en direct marketing naar de klanten met een Coolcoocking clubkaart moeten de klant overtuigen om terug te keren. De uitbreiding van de openingsuren tot 20 uur maakt deel uit van dat service pakket: zo kan de klant eerst elders zijn boodschappen doen om als laatst te bezoeken winkel de klanten toe te laten hun diepvrieswaren veilig thuis te brengen. Link: http://www.ocool.be/nl/

Guido Van Peeterssen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here