Eerste internetschool voor ondernemers en KMO's

Op 2 maart 2010 gaat de allereerste internetschool voor ondernemers en KMO's van start aan de Hogeschool Gent. De INTAC Internet Academy wil in tien avonden de internetmarketingkennis van ondernemers en KMO's flink oppeppen. De Vlaamse KMO markt heeft ten opzichte van het buitenland een achterstand op het vlak van internetmarketing. De INTAC Internet Academy speelt daarop in met een programma dat onmiddellijk bruikbare kennis aanbiedt. Het idee voor een school rond internetmarketing, specifiek gericht naar de KMO markt, speelde al lang bij Peter Desmyttere en Frank De Neve, oprichters van de INTAC Internet Academy. "Een professionele aanwezigheid op internet is voor bedrijven cruciaal in moderne communicatie", zeggen ze. "Steeds meer ondernemers worden zich daarvan bewust."

De consument heeft de digitale technologie al lang in de armen gesloten. De positie in Google, de klantvriendelijkheid van de website, e-mailmarketing en de aanwezigheid op sociale netwerken zijn belangrijke tools geworden. Ze brengen potentiële klanten in kaart, leggen contacten, houden de relatie warm en maken kopers", zegt Peter Desmyttere, onafhankelijk consulent gespecialiseerd in marketingadvies en begeleiding van KMO's. "Alleen kunnen ondernemers deze specifieke communicatievormen zelf vaak niet toepassen of kunnen ze niet de juiste keuzes maken om ze door anderen te laten toepassen. Internetspecialist Frank De Neve: "De INTAC Internet Academy biedt precies waar veel KMO'ers op zitten te wachten: tien lessen die een totaalbeeld bieden op internetstrategie voor ondernemers, praktische tips waarmee je onmiddellijk aan de slag kunt, docenten die gespecialiseerd zijn in één facet van internetmarketing en die verstaanbare taal spreken".

De workshops vinden plaats tussen 2 maart en 25 mei. Hogeschool Gent Bedrijfsmanagement Mercator, Henleykaai 84, 9000 Gent. Klik hier voor een volledig programma.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here