Panne bankcontact onaanvaardbaar

bankcontactPanne bankcontact onaanvaardbaar

“Ondanks beloftes dat het netwerk op punt was gesteld en getest om nieuwe pannes te voorkomen, lag het elektronisch betaalverkeer vandaag opnieuw volledig plat. Wederom net voor Kerstmis op een van de drukste dagen en bovendien net op de dag dat het betaalverkeer gratis is als compensatie voor de panne vorig jaar. Dit is onaanvaardbaar”, reageert UNIZO-topman Karel Van Eetvelt. ‎Ongeacht hoe lang de panne duurt of in welk gebied, de handelaars en de consumenten ondervinden hinder en schade doordat betalingen niet konden plaatsvinden.

UNIZO vraagt een schadevergoeding aan Atos Worldline en eist overleg. Vorig jaar was er ook een panne net voor Kerstmis en ook nog een paar keer in de maanden daarop. UNIZO bereikte toen een akkoord met Atos om handelaars te compenseren met gratis betaalverkeer vandaag en op 19 december volgend jaar. Daarnaast zou een beveiligingsmodule worden opengesteld voor kleine handelaars, om bij nieuwe pannes, toch elektronisch betalen te kunnen aanvaarden. Wat tot nu toe nog niet gebeurd is. Tot slot gaf Worldline ook de garantie dat het systeem performanter zou worden. “Het feit dat het betaalsysteem nu weer uitvalt, terug op een piekdag, bewijst dat de performantie niet verbeterd is, en niet is aangepast om een hoog aantal elektronische transacties te kunnen verwerken. Dit geeft opnieuw een flinke deuk in het vertrouwen in elektronisch betalen, en ook in de inspanningen die worden geleverd om elektronisch betalen een bredere ingang te doen vinden”, besluit UNIZO.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here