Winkeliers geen vragende partij bij retourpinnen

betaalsysUNIZO over “retourpinnen”: Winkeliers geen vragende partij

Wanneer klanten in Nederland een “miskoop” hebben gedaan, kunnen ze het geld terugkrijgen door hun kaart in de kaartlezer te stoppen in de winkel waar ze het item hebben gekocht. Eén tot twee dagen later staat het geld op hun rekening. Volgens UNIZO zijn de winkeliers geen vragende partij voor “retourpinnen”, zoals de Nederlanders het systeem noemen.

“Klanten krijgen soms het bedrag in cash terug, maar de meeste winkeliers geven toch een tegoedbon of laten de klant het item ruilen voor een ander stuk. Dat is logisch. Zo blijft de klant aan de winkel gebonden en spendeert hij dat geld niet in een andere winkel”, zegt UNIZO. De ondernemersorganisatie wijst ook op de meerkost van retourpinnen. “Om retourpinnen mogelijk te maken, moeten winkeliers hun kassasysteem en hun betaalterminal aanpassen wat extra kosten met zich brengt”, aldus UNIZO.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here