Nissan Pathfinder The Missing Link

De Nissan Pathfinder houdt het midden tussen een SUV en een volbloed terreinwagen. Binnen het Nissan gamma nestelt hij zich tussen de X-Trail en de Patrol. In tegenstelling tot veel andere autoconstructeurs heeft Nissan de 4×4-sector niet recentelijk ontdekt als een ontbrekend deel van een marketingplan. Nee, de Japanse constructeur heeft al een lange stamboom in het 4×4 gebeuren met klinkende namen zoals de Patrol, de Terrano en de Terrano II, bij de pickups was Nissan nota bene jarenlang marktleider in ons kleine Belgenlandje. Meer recente creaties zoals de X-Trail en de Murano horen dan weer in het pure SUV-segment thuis.

Looks

De Pathfinder is een hoge 4×4 die er door zijn afmetingen bepaald indrukwekkend uitziet. In de neus zijn duidelijk een aantal Nissan familiekenmerken verwerkt (radiatorrooster, lichtunits, …). Al bij al een stoere verschijning die er niettemin nog vrij elegant uitziet. De glimmende bumpers in koetswerkkleur ogen wel mooi, maar voor een 4×4 die duidelijk meer terreinambities heeft dan de gemiddelde SUV is het wel vragen om moeilijkheden. Het minste weerbarstig takje, een nijdig opspringend keitje … en je hebt schade aan je mooie bumper.

Achteraan kiest Nissan voor een naar boven openende achterklep, waarvan je desgewenst ook alleen het ruitje kan openen. Door deze constructie moet de reserveband (een knoert van een 235/70 R16) onderaan gemonteerd worden, wat bij een lekke band niet meteen handig is. Los daarvan compromitteert het ook de bodemvrijheid. Op de duurdere versies zijn sidebars met opstapjes én een dakreling voorzien. lees verder op www.auto-test.be

[img]www.belg.be/ws/voertuigen/nissag.jpg[/img]

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here