Amper een maand na de lancering van de nieuwe commerciële zomeractie van Delhaize bewijzen de eerste resultaten al dat de Belgische consumenten enthousiast zijn over de Smurfen. Meer dan 100.000 unieke bezoekers hebben de mini-site die gewijd is aan de Smurfenactie bezocht op www.delhaize.be en er werden al 7.200 Smurfendorpen gecreëerd door bezoekers die gek zijn van de kleine blauwe mannetjes. Een succes dat tot buiten de grenzen reikt. En om alle fans van deze actie nog meer te plezieren, voegt Delhaize nog een extraatje toe vanaf 21 juli: een wedstrijd om een reis te maken met de familie of vrienden in het voetspoor van de Smurfen in New York. Niet alleen het verzamelen van de Smurfenfiguurtjes in de winkels is een succes, ook op het internet is het enthousiasme rond de Smurfenactie opvallend. Op minder dan een maand tijd waren al meer dan 100.000 unieke bezoekers actief op de mini-site die door Delhaize werd aangemaakt. Onder hen maakten al 7.200 bezoekers een eigen Smurfendorp aan. Een succes dat verder gaat dan onze grenzen, aangezien er al dorpen werden aangemaakt in Engeland, Frankrijk en Duitsland.

Deze mini-site, die toegankelijk is via www.delhaize.be, laat immers niet alleen toe om je verzameling te beheren en een ruil van figuurtjes te organiseren met je buren, maar biedt ook een specifieke animatie rond de actie aan. Het doel van deze animatie is om zelf je eigen Smurfendorp aan te maken. Het volstaat hiervoor om een plaats te kiezen op de kaart van Google maps en te beginnen aan de bouw van je dorp met de hulp van Grote Smurf. Door verschillende spelletjes te spelen, kun je je dorp inrichten en wordt je dorp misschien wel verkozen tot mooiste Smurfendorp. Er werden 10 spelletjes ontwikkeld voor de lancering van de actie en tijdens elke week van de actie volgt er een nieuw spelletje zodat er aan het einde van de actie 20 verschillende spelletjes zijn.

Van 23 juni tot 31 augustus 2011 kunnen 28 figuurtjes en 4 marionetten van de Smurfen verzameld worden in alle Belgische en Luxemburgse winkels van Delhaize Groep. En dat is nog niet alles. Naast de speciale animaties op de mini-site van de Smurfen komt er ook een Smurf op bezoek in alle supermarkten van Delhaize om zijn grootste fans te ontmoeten. De planning van deze bezoeken is beschikbaar op de site www.delhaize.be. En Delhaize maakt de actie nog aantrekkelijker met tussen 21 juli en 31 augustus een wedstrijd voor een reis in het voetspoor van de Smurfen.

Om het mooiste Smurfendorp dat werd aangemaakt op de mini-site www.delhaize.be/smurfen te belonen, geeft Delhaize een reis van 5 dagen en 4 nachten weg voor 2 volwassenen en 2 kinderen naar New York, waar de langverwachte film «The Smurfs