1,88 miljoen kortingkaarten aan BelgischeColruyt-klanten

Zetes, een toonaangevende Europese leverancier van oplossingen voor de automatische identificatie van goederen en personen, heeft in opdracht van Colruyt, een van de belangrijkste Belgische supermarktketens, 1,88 miljoen nieuwe kortingkaarten geproduceerd en verdeeld onder de Belgische Colruyt-klanten. De nieuwe "Extra korting-kaart" verrekent aan de kassa automatisch alle kortingen waar de klant recht op heeft. Colruyt-klanten hoeven dus niet meer op voorhand alle relevante kortingsbonnen uit te knippen en mee te brengen. Ook de kortingbons in de winkel worden automatisch verrekend. Die aanpak verschilt fundamenteel van andere getrouwheids- of spaarkaartensystemen: de kortingen worden onmiddellijk verrekend. De nodige programmatie voor de werking en het interne beheer van de kaarten in de winkel werd ontwikkeld door de Colruyt dochterfirma Infoco.

In het kader van dit project werd Zetes aangetrokken voor de productie van alle kaarten. Zetes kreeg het klantenkaartenproject toegekend in november 2007 na een uitgebreide marktanalyse. Het bedrijf won de opdracht op basis van zijn uitgebreide expertise in elektronische kaartensystemen. Het beheer van de adressen en de klantgegevens wordt volledig door Colruyt uitgevoerd. Het kortingkaartensysteem is vandaag van toepassing op de Belgische supermarkten van Colruyt en sinds de opening op 4 juni ook in Colruyt Mersch (Groothertogdom Luxemburg). Uitbreidingen naar andere ketens in de groep of andere landen behoren tot de mogelijkheden.

Zetes heeft reeds een lange relatie als technologieleverancier van Colruyt. In 1987 leverde Zetes immers zijn eerste belangrijke autoID-oplossing bij Colruyt. "Zetes heeft al jaren een goede relatie met Colruyt. Het is een van de bedrijven die in ons geloofden toen de onderneming nog maar net was opgestart", zegt Alain Wirtz, CEO van Zetes. "Dat we intussen een van de belangrijkste Europese spelers zijn op het vlak van Goods ID en People ID hebben we mee te danken aan hun vertrouwen." Een meer recent GoodsID-project betreft de installatie van draadloze scanners, 3.000 in totaal, voor het inscannen van de gekochte artikelen aan de kassa. Momenteel worden alle winkels en distributiecentra uitgerust met een draadloos netwerk met bijbehorende draagbare terminals. Dat systeem zorgt vooral voor een efficiëntere bevoorrading van de rekken en een snellere bevestiging wanneer bestelde producten ter plaatse zijn (ColliShop).

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here