Belgacom zette een mooie prestatie neer in 2007.

Belgacom is er vorig jaar in geslaagd ondanks de vele moeilijkheden op de telecommarkt om de verwachtingen voor het volledige jaar 2007 in te lossen. De vastelijndiensten rapporteert een daling van de totale opbrengsten met 0,7% . De achteruitgang in de totale opbrengsten van Mobiele Communicatiediensten blijft beperkt tot 3,8%. Zonder de impact van de opgelegde regelgeving zijn de opbrengsten van MCS met 0,9% gestegen.

Proximus heeft in 2007 308.796 actieve klanten bijgewonnen, wat het totale klantenbestand op 4.620.232 bracht. Tegelijk werd het churnpercentage op 15,7% gehouden, een uitmuntend cijfer. Belgacom bewijst bovendien een sterke speler op de iDTV markt te zijn, met zeer mooie resultaten voor Belgacom TV, dat in 2007 in totaal 165.654 nieuwe klanten optekende. Dit bracht de totale TV klantenbasis eind december 2007 op 305.319 klanten. Sinds de lancering in april 2007 verkocht Belgacom 153.000 packs, die internet met tv- en/of mobiele diensten combineerden. ICS Belgacom boekte positieve resultaten: de opbrengsten gingen 1,4% omhoog en de ebitdamarge steeg tot 7,2%, vooral dankzij een aanzienlijke groei van de mobiele data.

Op 28 februari 2008 heeft de Raad van Bestuur beslist om een gewoon dividend van 1,68 euro bruto per aandeel voor te stellen aan de algemene vergadering van 9 april 2008, bovenop het interim dividend van 0,50 EUR bruto per aandeel betaald op 6 december 2007.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here