Nieuwe VW Passat: Grootste Gemene Deler

De VW Passat is samen met de Golf al jaren de sterkhouder – zeg maar de cash-cow – van de Duitse constructeur uit Wolfsburg. Een opwindende auto is de Passat nooit geweest, maar in een marktsegment waar degelijkheid/betrouwbaarheid, de maandelijkse leasingprijs en de herverkoopwaarde de heilige drievuldigheid vormen hoeft dat ook niet.

Hoewel de looks van de nieuwe Passat in vergelijking met de voorganger vrij ingrijpend veranderd zijn, heeft men er toch zorg voor gedragen om een herkenbaar product op de markt te zetten. De VW-identiteit wordt zelfs extra benadrukt met het V-vormige single-frame radiatorrooster.

De nieuwe Passat oogt groter dan zijn voorganger – sommigen gewagen zelfs van een gelijkenis met de Phaeton – en dat is vooral te danken aan de grotere overhang vooraan en achteraan, de wielbasis bleef immers quasi gelijk (+ 1mm). Hoewel we de nieuwe snoet wel kunnen smaken vinden we de achterkant iets minder geslaagd. De Passat ziet er op foto puik uit, maar er is iets aan de verhoudingen van de achterpartij dat in het echt niet helemaal klopt. Misschien heeft het wel iets te maken met de grotere overhang voor dezelfde wielbasis.

Maar we bevinden ons met deze analyse alweer op het gladde ijs van de smaken en kleuren en we kunnen u dus alleen maar aanraden om hem zelf eens in het wild te gaan bekijken in de toonzaal van de VW-dealer. lees verder op http://www.auto-test.be

Interieur en nieuwe functies, aandrijflijn en ophanging en technische fiche…

In samenwerking met http://www.auto-test.be
[img]www.belg.be/ws/voertuigen/pasat1.jpg[/img]

LAAT EEN REACTIE ACHTER