Reisreportages op televisie weerstaan het internet

"Welke bronnen zijn voor u belangrijk voor de keuze van uw volgende
vakantiebestemming?" Dat was het onderwerp van een enquête deze maand op de reiswebsites Euroreizen.be en Reisboeken.be. Niet minder dan 1772 personen namen deel aan deze bevraging.

Online reisgidsen en websites van toeristische diensten scoren het
best. Doch niet minder dan 52% van de respondenten vindt
reisreportages op televisie inspirerend en bepalend voor de keuze van
hun vakantiebestemming. Dat productiehuizen vooral inspelen op het
belevingsgevoel is hier niet vreemd aan. Gelukkig heeft de kijker nu
een ruim aanbod via de kleinere zenders op de kabel.

Onze lezers vinden websites met hotelbeoordelingen (49%) belangrijker dan reisverslagen (36%). Reisverslagen komen hierdoor pas op de 7de plaats als het gaat over de keuze van een vakantiebestemming. Wat niet wegneemt dat ze wellicht een belangrijker rol spelen bij de uiteindelijke reisvoorbereiding.

Ook kranten, tijdschriften, magazines (44%) en papieren reisgidsen
(44%) scoren zeer goed. Maar reisbeurzen doen het met 29% veel minder goed. Op de laatste plaats staan de online reisvideos met slechts 6%. Wellicht ligt de slechte kwaliteit en het ontbreken van het
belevingsgevoel aan de basis van het falen van dit medium.

De lezers konden meerdere media aanduiden als belangrijk voor het
kiezen van hun vakantiebestemming.
80% : online reisgidsen
54% : websites toeristische diensten
52% : reisreportages op televisie
49% : websites met hotelbeoordelingen
44% : kranten, tijdschriften en magazines
44% : papieren reisgidsen
36% : reisverslagen van andere reizigers
29% : reisbeurzen
6% : online videos

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here