GUIDO richt zich op laatstejaars humaniora met Guido Bamazine

Uitgeverij GUIDO en Uitgeverij Averbode werken steeds nauwer samen. Na de gemeenschappelijke advertentiewerving komt er nu ook een redactioneel verbond. Met een blistering van Averbodes Reflector Special/Actual Quarto Special en het gloednieuwe Guido Bamazine, richten ze zich samen op laatstejaars humaniora. Het nieuwe magazine van Uitgeverij GUIDO zal geblisterd worden met de bestaande Reflector Special/Actual Quarto Special van Averbode.

Als magazine voor de specifieke doelgroep van laatstejaars humaniora was Reflector Special/Actual Quarto Special eigenlijk al een unicum. Inhoudelijk baseert Reflector Special/Actual Quarto Special zich op de waaier aan studiekeuzes in het Hoger Onderwijs. Voor deze doelgroep liggen er echter tal van mogelijkheden naast de ernstige aanpak van Averbode. Guido Bamazine zal daarom eerder het fun aspect dan het studieaspect van het studentenleven gaan benadrukken, en het is die inhoudelijke tegenstelling die van de blister een boeiend geheel maakt.

Van de blister, die verschijnt op 3 maart, zullen 40.000 exemplaren verspreid worden in Vlaanderen en evenveel in Wallonië. Alle magazines worden verdeeld in middelbare scholen, zowel in het Gemeenschapsonderwijs als in het Vrij Onderwijs. Van Guido Bamazine verschijnen nog eens 20.000 extra exemplaren die enkel in Vlaanderen worden verdeeld. Laatstejaars humaniora zijn voor de adverteerdermarkt van groot belang. Ze staan op het punt de overgang te maken van scholier naar student, en dat gaat gepaard met specifieke noden en verlangens waarop adverteerders handig kunnen inspelen. En toch vormen net zij een moeilijk te bereiken doelgroep. Met de komst van Guido Bamazine is er nu ook de mogelijkheid om te adverteren naar laatstejaars humaniora.

GUIDO is de voorbije 15 jaar zorgvuldig uitgebouwd met eigen online en offline mediakanalen zodat GUIDO haar klanten op professionele wijze meetbare, onderbouwde en creatieve media-mixes kan aanbieden. Naast de verkoop van deze selectieve media in eigen regie gidst GUIDO merken, reclamebureaus en non-profitorganisaties die scholieren, studenten of young starters als doelgroep hebben of ambiëren. GUIDO telt vandaag 24 voltijds, hooggeschoolde medewerkers en is uitgesproken marktleider in haar niche in België. Link: www.guido.be

Guido Van Peeterssen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here