12 jaar jonger met fruit

200 gram groente en twee stuks fruit per dag. Dat is genoeg om Je Echte Leeftijd met 12 jaar te verlagen. Als iedereen in België elke dag twee ons groente en twee keer fruit zou eten, zou dat per jaar zo'n 3.000 sterfgevallen door hart- en vaatziekten en ongeveer 2300 sterfgevallen door kanker schelen. Daarnaast kunnen ongeveer 1.700 hartinfarcten en beroerten worden voorkomen. Dat rapporteerde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Aangetoond is ook dat het eten van voldoende groente en fruit de bloeddruk verbetert en de kans op bepaalde oogziekten en aandoeningen aan de luchtwegen verkleint. Verder zijn er veel aanwijzingen dat het eten van voldoende groente en fruit het risico op chronische ziekten verlaagt.

Daarnaast leveren groente en fruit in verhouding tot hun volume en gewicht weinig calorieën en veel voedingsstoffen (vitamines en mineralen). Vanwege de voedingsvezels geven ze een verzadigd gevoel, wat het risico op te veel eten – en dus dik worden – verkleint.

meer gezondheidsnieuws op http://www.hulporganisaties.be

Koffie, goed tegen kanker
http://www.hulporganisaties.be/pages/details.asp?lng=NL&Id=1779

Opvoeders hebben geen grip op online pesten
http://www.hulporganisaties.be/pages/details.asp?lng=NL&Id=1760

LAAT EEN REACTIE ACHTER