Marketingstudent HoGent wint Solvay Business Game

hogentMichaël D’Hooghe, student marketing aan de HoGent, heeft het Solvay Business Game gewonnen. Met dat bedrijfsspel wil de Solvay Brussels School studenten de kans geven om de theorie over zakendoen in de praktijk om te zetten.

Na een snel ontbijt en een korte speech van Herman Van Rompuy beginnen de 400 geselecteerden uit heel Europa aan een reeks business challenges. De challenges komen van bedrijven zoals Electrabel, BDO, Mc Kinsey, Unilever, … En het zijn stuk voor stuk echte cases. Echte uitdagingen waar die bedrijven echte oplossingen voor zoeken. Ze rekenen op de kandidaten om een implementeerbaar creatief concept te bedenken en dat ook te onderbouwen met cijfers en insights. Het is werken tegen deadlines. Er is geen tijd om ook maar even op adem te komen.

Op dag twee werken de studenten verder aan de challenges en bereiden ze de presentaties voor. In vaak niet meer dan vijf minuten moeten ze hun ideeën voorstellen en de jury overtuigd zien te krijgen. Nadat alle presentaties aan bod gekomen zijn, is het tijd voor de prijsuitreiking. De finalisten moeten daarop meteen de zaal verlaten om de finale voor te bereiden. Ze krijgen twee minuten om een standpunt in te nemen over ‘should wealth be taxed’.

“Op twee dagen hebben we geweldig veel geleerd en een pak interessante en slimme mensen leren kennen. Deze contest is wat je een allround experience zou kunnen noemen. Theoretische inzichten kon je mooi in de praktijk omzetten in een stevig onderbouwd creatief concept. We connected the dots en kregen gelijk nog eens een krachtige motivatieboost mee om het waar te maken in onze business”, besluit Michaël.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here