50% Shoppers ontevreden over interieurs van winkels

interieur

Aalst (redactie/mas)  50% van de shoppers omschrijven zichzelf als ongelukkig, onverschillig en niet onder de indruk zodra ze een winkel binnenkomen. Dit biedt een grote kans voor retailers om de beleving in hun winkel anders aan te pakken. 

Dit blijkt uit een onderzoek van Forrester. Om dit te onderzoeken heeft Fitch een wereldwijd onderzoek uitgezet onder 7000 shoppers wereldwijd. Kan in de toekomst de overgang tussen digitaal en analoog shoppen de gewoonten van de shoppers veranderen? Wat willen ze?

Er is goed nieuws voor de detailhandel wereldwijd, shoppers geven nog steeds de voorkeur aan een instore winkelervaring boven een online winkelervaring.

Maar zodra de shoppers binnen komen in de winkel zijn hun ervaringen ondermaats. 50% van de shoppers omschrijven zichzelf als ongelukkig, onverschillig en niet onder de indruk. Dit biedt eengrote kans voor retailers om de beleving in hun winkel anders aan te pakken.

Shoppers willen plezier hebben tijdens het winkelen, daarbij worden ze graag geïnspireerd en willen ze iets leren. 98% van de supermarkt shoppers, 74% van de mode shoppers en 61% van de elektronica shoppers geven aan dat het vinden van producten in winkels gemakkelijker moet worden. Dit geeft aan dat retailers meer moeten nadenken over de inrichting en beleving in de winkels.

Het shopkanaal maakt niet uit, shoppers begeven zich tussen drie universele gedachten:
– Dromen: shoppers zijn op zoek naar nieuwe ideeën en inspiratie
– Verkennen: shoppers zoeken in een categorie met een specifiek item in het achterhoofd
– Lokaliseren: shoppers zoeken naar een specifiek item.

De shopper kan in een oogwenk switchen naar een andere gedachte. En hoewel online shoppen zich zeer goed leent voor het ‘lokaliseren’, kan een waanzinnige instore experience alle drie de shopgedachten. Het is heel belangrijk om ‘Dromen’ en ‘Verkennen’ in te zetten als ondernemer. Want, zo blijkt, de meest tevreden shoppers zijn diegenen waarbij alle drie de gedachten worden gestimuleerd.

Er is dus nog hoop voor de kleinhandel in de Vlaamse binnensteden. Al zal creativiteit wel nodig zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here