VLAM: DRIE GOEDE VOORNEMENS VOOR 2013

Aalst (redactie/mas) VLAM,Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, wil een duurzame relatie met de consument aangaan. Die consument anno 2013 zoekt naar authenticiteit en verwacht dat ook van zijn producten.

Campagnes als Responsibly Fresh, Vlees van hier en Vis van het seizoen spelen hierop in, steeds met een duidelijke focus op het lokale aspect.

Ze willen in 2013 – zonder de kernmarkten te vergeten – inzetten op prospectie buiten de Europese Unie: voor vlees gaan we naar China en Australië, voor groenten en fruit naar het Midden-Oosten, voor sierteelt naar Zuid-Rusland.

Tot slot willen ze na heel wat jaren te focussen op hoeveel, nu voor marktonderzoek meer ingaan op het waarom. Door de motivatie van de consument te achterhalen, kan VLAM nog gerichter campagnes voeren.

Dat het niet bij goede voornemens blijft, bewijst de voorbereiding die VLAM in 2012 maakte: we vernieuwden de beleids- en beslissingsorganen, actualiseerden de missie, visie en algemene strategie, de exportcel zette volop in op prospectie, en het gloednieuwe VLAM-panel staat in de startblokken. Daar kunnen ze in 2013 volop de vruchten van plukken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here