Club Brugge is het populairste merk van het land

Club Brugge is het populairste merk van het land, zo blijkt uit de Nationale Merkenenquête. Dat is goed nieuws voor de voetbalploeg. Maar ook de stad zelf doet het goed. In de top 10 van de populairste steden, staat Brugge op de derde plaats, na Barcelona en Parijs. Brugge doet dus beter dan Brussel en Antwerpen.

Burgemeester Moenaert reageert opgetogen : "Deze erkenning is voor mij het bewijs dat Brugge met zijn cultuur-toeristische evenementen van de voorbije jaren een duidelijk, kwalitatief imago heeft verworven. Met Brugge 2002 en Corpus 05 hebben we getoond dat we een bruisende stad zijn waar respect voor het werelderfgoed hand in hand kan gaan met hedendaagse cultuur."

Het is al de vierde erkenning voor Brugge in korte tijd. Eind vorig jaar werd de stad door Britse touroperators uitgeroepen tot "Best International Destination". Het gezaghebbende blad The Bulletin (bedoeld voor Britten op het Europese vasteland) noemde Brugge eind december "one of the most beautiful places on earth". En uit een onderzoek van Reader's Digest in het kader van 175 jaar België bleek dat 55 % van de Belgen vindt dat Brugge de stad is waar België het meest trots op mag zijn.

LAAT EEN REACTIE ACHTER