Brussels stedelijk informatieblad censureert de standpunten van Vlaams Belang

Afgelopen week verspreidde de stad Brussel, zo vlak voor de verkiezingen, een speciaal nummer van het stedelijk informatieblad ‘De Brusseleir’. In het nummer werd een balans opgemaakt van de voorbije legislatuur, en mochten ook de oppositiepartijen hun mening en kritiek op het gevoerde beleid weergeven. In het voorwoord van het blad meldt de Brusselse burgemeester letterlijk: “In dit nummer vindt u dan ook zowel de balans van het College van Burgemeester en Schepenen als de kritiek van de oppositiepartijen in de gemeenteraad.”

Zowel MR-Open VLD als Groen-Ecolo en het FDF kwamen als oppositiepartijen uitgebreid aan het woord. De enige Vlaams-nationale oppositie in de Brusselse gemeenteraad werd echter doodgezwegen in het nochtans met gemeenschapsgeld betaalde blad.

Voor Vlaams Belang is het onaanvaardbaar dat in een stedelijk informatieblad het ondemocratische cordon sanitaire onverkort wordt toegepast. De Vlaams-nationale partij zal dan ook de nodige juridische stappen ondernemen.

Zo zal er een recht van antwoord worden geëist in het volgende nummer van ‘De Brusseleir’, maar zal ook gevraagd worden dat de standpunten van Vlaams Belang binnen de 72 uur in de elektronische versie van ‘De Brusseleir’ op de webstek van de stad Brussel zouden worden toegevoegd.

Frédéric Erens Fractievoorzitter Vlaams Belang – stad Brussel