Creativiteit in het wielrennen AUB

Dat is de smeekbede van Decca, het 75jarig Zottegems bedrijf dat reeds jaar en dag een belangrijk merk is voor mensen die thuis zijn in de sport. Zij maken niet alleen wielrennerkleding maar ook kleding voor mountainbikers, triatlon,.. Voor hun nieuwste kledinglijn waren ze op zoek naar een ontwerper/ontwerpster die helemaal niets van 'de koers' afwist en algauw kwamen ze uit bij de immer charmante verschijning van Eveline Hoorens.

Dat zij meer is dan zomaar de vrouw van ons aller grootste kunstenaar, Panamarenko, bewijst ze al jaren door haar koffiebranderij meer dan gewoon draaiende te houden. De creativiteit, de passie en de exclusiviteit die deze locatie uitstraalt, geeft meteen aan dat je hier te doen hebt met een unieke vrouw dat een hart heeft voor alles wat je kan doen vanuit de buik, het hart, het gevoelsmatige.

Dat Decca al jaren aan de top staat qua sportkleding, heeft gelukkig hun ogen niet gesloten voor passie waarmee hun designers werken. Dat ze nu net Eveline Hoorens vroegen om de nieuwste lijn te ontwerpen siert hen. Zij had dit niet nodig. Noch voor de centen noch voor de naam.

Als je Decca zegt in één woord kom je uit bij 'innovatie'. Als je Eveline Hoorens wil typeren in één woord kom je uit bij 'passie'. Dat dit een geweldig huwelijk is, kon ik live ondervinden op de voorstelling van de nieuwste kledinglijn voor wielrenners. Valentijns-avond en ondertekenend auteur had niets anders te doen dan te werken voor belg.be. De sfeer van Valentijn en het charmante ontvangst, maakte het enkel allemaal nog unieker.

Decca gaat er behoorlijk prat op dat de beste rijder in een koers, steeds gekleed gaat in het lelijkste shirt: een standaard, kleurloos (figuurlijk dan, anders snapten we er niets meer van), flets shirt met veel plaats voor de sponsor.

[img]www.belg.be/ws/i_nieuws/de1.jpg[/img]

En ik zie enkele lezers van dit artikel al de wenkbrauwen fronsen en denken dat het toch niet uitmaakt in wat voor een shirt een renner rijdt, maar daar kunnen ze hen wel eens behoorlijk in vergissen. Zoals vele merken allerhande sporters gebruiken om hun waren bekend te maken bij het grote publiek buiten de sport, zo brengt Decca design en stijl binnen het sportgebeuren. Of zou je niet raar opkijken als volgende tour de France een wielrenner plots met een gebreid truitje aan de startlijn vertrekt? Deze tijden zijn er ook geweest, alleen staat niemand er stil bij dat mensen en bedrijven jaar in, jaar uit, bezig zijn met kleding te verbeteren: andere stoffen, andere manieren van stikken,

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here