Het Nieuwsblad en L’Avenir pakken uit met grootste gratis magazine

De redacties van Het Nieuwsblad/De Gentenaar en L’Avenir brengen vanaf 1 januari 2013 een nieuw gratis lokaal magazine op de markt onder de naam “Het Nieuwsblad-Rondom” in Vlaanderen en “Proximag-Lavenir.net” in Franstalig België. Het nieuwe magazine wordt huis-aan-huis verspreid op meer dan 3.500.000 exemplaren in het noorden en het zuiden van het land. Het wordt daarmee meteen de publicatie die het grootst aantal Belgen bereikt.

Het gratis magazine verschijnt op 76 lokale edities; in het merendeel van de edities gebeurt de verspreiding tweewekelijks en in sommige regio’s wekelijks. Dankzij dit groot aantal edities zal het magazine veel (hyper)lokale informatie bevatten die de dagelijkse regionale berichtgeving in Het Nieuwsblad en L’Avenir perfect aanvult.

Uit onderzoek dat Corelio voerde bij lezers en adverteerders blijkt dat de markt vragende partij is voor een magazine met veel kwalitatieve lokale info. Uit datzelfde onderzoek is voorts ook een duidelijke voorkeur gebleken voor een magazine in glossy-uitvoering.
Dit nieuwe project is uniek binnen het Belgische medialandschap en past binnen de ambitie van de Corelio- groep om op alle fronten te innoveren. Deze vernieuwing betekent wel dat de huidige huis-aan-huispublicatie binnen de groep, Passe-Partout, vanaf 1 januari volgend jaar verdwijnt.

“Onze Nederlandstalige en Franstalige nieuwsmerken verwierven een sterke positie op de lezersmarkt zowel in print als digitaal”, aldus Luc Missorten, CEO van Corelio. “Die mooie uitgangspositie willen we nu volop benutten om nog beter in te spelen op de vraag van lokale adverteerders. Door alle sterktes binnen onze groep te combineren kunnen we een uniek print- en digitaal aanbod uitwerken voor de lokale adverteerder. Geen enkele Belgische concurrent-uitgever kan immers de combinatie voorleggen van een uitgebreid lokaal verkoopsteam (zoals de Passe-Partout-medewerkers), kwalitatieve lokale content (Het Nieuwsblad en L’Avenir) en lokale digitale producten (gemeentesites op L’Avenir.net en Nieuwsblad.be, CitySecrets.be en PlusPlus.be). ”

De regionale verkoopteams binnen Corelio Connect en de lokale verkoopteams binnen Passe-Partout smelten samen tot Connect Regional dat zal instaan voor een multimediaal aanbod voor de lokale adverteerder. ”Zo beantwoorden we aan de vraag van adverteerders naar één contactpersoon binnen Corelio voor al hun lokale advertentiebehoeften, zowel in print als digitaal”, benadrukt Yves Craen die Corelio Connect Regional zal leiden.

Mediagroep Corelio is uitgever van de print- en online nieuwsmedia De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, L’Avenir en Jobat. Als multimediale en multiregionale speler bereikt de groep dagelijks meer dan de helft van de Belgische bevolking.

Corelio’s industriële activiteiten situeren zich in twee aparte printingdivisies: Corelio Printing (heatset) met vestigingen in Erpe-Mere en Brussel en Coldset Printing Partners, een 50/50 joint-venture met Concentra, met vestigingen in Groot-Bijgaarden en Paal-Beringen.

De voorbije jaren heeft Corelio participaties genomen in diverse mediabedrijven. De groep bezit 33% in De Vijver Media, eigenaar van de televisiezenders Vier en Vijf en het weekblad Humo. Via Radio Nostalgie is Corelio ook vertegenwoordigd op de Belgische radiomarkt.
In 2011 haalde Corelio een omzet van bijna 400 miljoen EUR.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here