25 jaar ‘Dag van de Klant’: Aalst voor één dag centrum van Vlaanderen.

Aalst. (redactie)  Aalst wordt op zaterdag 22 september het centrum van de vijfentwintigste verjaardag van de Dag van de Klant. Organisator UNIZO koos eerder al voor Aalst als daggemeente in de provincie Oost-Vlaanderen en doet daar met de rechtstreekse uitzending van het Radio 2-programma “En nu serieus” en de voorstelling van het feestboeket met vijfentwintigduizend rozen nog een flinke schep bovenop.

Met optredens, kinderanimatie en de inspanningen van de tientallen winkeliers uit het centrum en in de Aalsterse deelgemeenten wordt het zaterdag een feest voor winkelend Aalst.

Het bestuur van de Aalsterse UNIZO-afdeling toont haar ambitie om uit te groeien tot één van de meest dynamische regio’s in Vlaanderen door een bijzonder strak gevuld programma. De ochtend neemt Radio 2 voor haar rekening met de live-uitzending van “En nu serieus”, met Kristel Van Dijck en Jan Verheyen vanuit ontmoetingscentrum de Brug

. De échte Dag van de Klant wordt echter pas nadien afgetrapt met de voorstelling van het project “Stad over ’t water”, waarmee UNIZO in samenwerking met de lokale handelaars de wijk Varkensmarkt, Molendries en Moorselbaan nieuw leven wil inblazen. Dit stadsdeel wordt vaak wat meewarig bekeken. UNIZO is ervan overtuigd dat ook daar een levendig handelscentrum moet blijven en staat klaar om de lokale winkeliers een duwtje in de rug te geven.

Aansluitend stellen Karel Van Eetvelt en minister-president Kris Peeters het feestboeket van vijfentwintig jaar Dag van de Klant voor. Aalsterse carnavalgroep De Droeve Apostelen werkt op dit eigenste moment aan een constructie die de rozen moet dragen en de roos als symbool van de Dag van de Klant in de kijker moet zetten. Een duidelijker teken dat lokale economie en het verenigingsleven sterk in mekaar verankerd zitten, is moeilijk denkbaar.

Om halfdrie starten de festiviteiten op de Grote Markt. Vanuit het UNIZO-paviljoen voor het belfort is het aangenaam kijken naar een optreden van kids-band Jeuk. Kinderen kunnen er ook terecht voor een spectaculaire glijbeurt op de Aya-slide. In samenwerking met UNIZO-partner KBC lanceert UNIZO er immers de splinternieuwe mascotte van het verkeersveiligheidsprogramma van VTM.

Tot zaterdag komt Belg.be dagelijks terug met nieuws over ‘De Dag van de Klant’. (mas)

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here