De grootste ergernis bij het versturen kerstkaart

Dhr. in plaats van Mevr. is de grootste ergernis bij versturen kerstkaart. Een groot aantal kerst- en nieuwjaarskaarten dat door bedrijven wordt verstuurd komt niet correct geadresseerd aan bij relaties. Dit leidt tot grote ergernis bij de ontvanger. Veel fouten worden volgens dataspecialist Cendris gemaakt door het niet op orde hebben van het relatiebestand. Uit onderzoek van de organisatie blijkt dat 33% van alle klantgegevens fouten bevat. Cendris heeft in kaart gebracht wat de meest ergerlijke fouten zijn die worden gemaakt bij het versturen van kerst- en nieuwjaarsgroeten.

Bart van Bommel van Cendris: 'Veel bedrijven onderschatten het hebben van een relatiebestand dat up-to-date is. Een slecht relatiebestand zorgt voor postretouren, foutief bezorgde goederen of diensten, onnodige incassotrajecten, gemiste omzet van niet bereikte klanten, hoge herstelkosten en, in het ergste geval, een ontevreden relatie. Uit het Nationaal Onderzoek Datakwaliteit van Cendris komt naar voren dat het Nederlands bedrijfsleven wel bewust is van de dataproblematiek bij de eigen organisatie, maar dat concrete acties van de directie bij Nederlandse bedrijven vaak uitblijven. Meer dan 75% van de managers in het Nederlands bedrijfsleven geeft aan dat slecht onderhoud van klantgegevens een nadelig effect heeft op de marketingperformance van de organisatie.

Cendris heeft onderzocht welke ergernissen bij zakelijke postontvangers het hoogst op de irritatieladder staan en heeft naar aanleiding hiervan een irritatiebarometer samengesteld:

1) Dhr. i.p.v. Mevr. of andersom
2) Verkeerde bedrijfsnaam
3) Onjuistheid in bedrijfsnaam
4) Verkeerde functionaris
5) Achternaam onjuist
6) Voorletters onjuist
7) Titel onjuist
8) Geen Dhr. of Mevr.
9) Naam niet vermeld
10) Geen titel

Wanneer het lukt om je klanteninformatie actueel en zo 'schoon' mogelijk te houden, dan is de beloning volgens Cendris aanzienlijk. Daarbij draagt het juist adresseren van een kerstgroet bij aan een positief imago van de organisatie.

www.cendris.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER