In de aanloop naar de verkiezingen van 14 oktober trekt de N-VA-top volgende week met een speciale campagnebus door Vlaanderen. Met deze “Ronde van Vlaanderen” wil de N-VA “zich zoveel mogelijk lokaal onder de mensen begeven”.

Tijdens het jaar van de gemeenteraadsverkiezingen is juni traditioneel de maand van de precampagnes, en bij de N-VA is dat niet anders. De precampagne van de N-VA gaat morgen van start met 400 verkiezingsborden in heel Vlaanderen.

Op die 20 m²- en 8 m²-affiches staan de lijsttrekkers in elk van de provinciehoofdsteden: Siegfried Bracke in Gent, Danny Pieters in Leuven, Steven Vandeput in Hasselt, Ann Minne-Soete in Brugge en Bart De Wever in Antwerpen. De campagneslogan is, zoals al bekend, “De kracht van verandering. De verandering begint in uw gemeente”. In Aalst gaan we de lijsttrekker voorlopig niet op grote affiches zien hangen.

Maar de N-VA trekt ook de boer op tijdens een “Ronde van Vlaanderen”, en dat met een heuse campagnebus. Vanaf vrijdag 15 juni tot volgende donderdag 21 juni houdt de bus -met daarin de leden van het dagelijks bestuur en de fractieleiders- elke dag halt in een van de provincies. Tijdens het weekend reist de N-VA ook langs de Vlaamse kust. “Aangezien het lokale en provinciale verkiezingen zijn, vindt de N-VA-top het belangrijk om zich tijdens de precampagne zoveel mogelijk lokaal onder de mensen te begeven”, klinkt het.

De partijkopstukken zullen ook de lokale lijsttrekkers ontmoeten en flyers en gadgets uitdelen. Zo krijgen voorbijgangers muntjes met wat de N-VA “de smaak van verandering” noemt.