Verdringt internet reisagenten van vlees en bloed?

Ruim tweederde van de Europeanen maakt gebruik van internet om reizen te boeken. Dit blijkt uit een in opdracht van Intel uitgevoerd onderzoek in zeven Europese landen, waaronder Nederland, naar de veranderde houding tegenover technologie en de steeds grotere rol hiervan in ons dagelijks leven.

Brede, lage balies met makkelijke stoelen, daarachter behulpzame medewerkers die ons vriendelijk toelachen. De achterwand aan het zicht onttrokken door massaal uitgestalde, bontgekleurde brochures, overal posters van adembenemende, zonovergoten landschappen. Het reisbureau heeft ons jaren bijgestaan in de voorpret, ons in de stemming gebracht voor een welverdiende vakantie naar verre of nabije oorden.

Nu internet echter gemeengoed is geworden, maken steeds meer mensen gebruik van de ruime mogelijkheid om online reizen te boeken: 68% van de Europeanen zoekt zijn heil op het wereldwijde web om vakanties te plannen en reserveringen te maken. Nederland zit met 73% fors boven dat Europese gemiddelde en Zweden loopt voorop met 78%.

Tegenover het persoonlijke contact en wellicht een kopje koffie staan dikwijls de veelal lagere prijzen: een online reisbureau hoeft geen baliepersoneel te betalen en de vaak dure huisvesting is ook overbodig. En alles wat in een glossy brochure staat, kan ook op een website.

Dit consumentenonderzoek is telefonisch gehouden onder ruim zesduizend mensen in zeven Europese landen: Duitsland , Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Nederland, Spanje en Zweden. Intel wil met de bevindingen meer inzicht bieden in de oorzaken en gevolgen van de snelle technologische ontwikkelingen in de samenleving in opdracht van Intel.
Website: www.intel.com

LAAT EEN REACTIE ACHTER