Met een campagne op de vensters van een tiental Gentse frituren gaat Open Bedrijven, het evenementenbureau dat de jaarlijkse Open Bedrijvendag (OBD) organiseert, op zoek naar nieuwe salesmedewerkers. Iedereen die aan een aantal minimumvoorwaarden voldoet en zijn cv oplaadt op www.openbedrijvendag.be krijgt een bon voor een pak friet.

Ann Van Doren, directeur Open Bedrijven: “We zijn al meer dan een jaar op zoek naar een 4-tal mensen die graag telefonische verkoop doen, maar tot op heden zonder succes. Er is duidelijk veel vraag naar salesprofielen en dus moeten we origineler uit de hoek komen.”

De “war for talent” wordt gevoerd via een campagne onder de titel “So you think you can call?”, met flyers en raamstickers in frituren. Maar ook Facebook wordt ingezet, de vrienden van Open Bedrijvendag hebben het te lezen gekregen en alle medewerkers werden opgeroepen om de campagne te delen met hun vrienden.

Open Bedrijven mikt op een grote respons en legt de lat niet te hoog: diploma middelbaar onderwijs, correct Nederlands spreken en wonen binnen een straal van 25 km rond Gent. Voor mensen aan het begin van hun carrière is er een grondige opleiding voorzien. Maar ook ervaren 50-plussers die een binnendienstfunctie zoeken dicht bij huis zijn welkom. Het saleskantoor in Gentbrugge is een ideale locatie om met de fiets naartoe te komen.

Na een eerste screening van de cv’s worden de geselecteerde kandidaten uitgenodigd voor een jobdag begin maart waarop ze kennis kunnen maken met Open Bedrijvendag en getest worden of ze een overtuigend verkoopsgesprek kunnen voeren. En ze moeten graag frietjes eten natuurlijk.