Hallmark Cards partner in de strijd tegen borstkanker

Hallmark Cards pakt groots uit in de maanden oktober, november en december met een grote Kerstcampagne in samenwerking met de Stichting tegen Kanker in België. Hallmark Cards wordt partner in de strijd tegen borstkanker. Volgens Algemeen Directeur Hallmark Cards Continental Europe en tevens bestuurder van Hallmark België, Pedro Vermeersch: "De campagne past bij de maatschappelijke betrokkenheid van Hallmark Cards en de houding van de consument in de Kerstperiode.

De Kerstperiode is er één welke aanspoort tot het geven aan goede doelen. December is voor velen een maand van overvloed en welbehagen, maar ook een maand waar men zeer nadrukkelijk bezig is met 'de ander'. De ondersteuning van de strijd tegen borstkanker past perfect bij de kopersgroep van Hallmark (Kerst)kaarten. De Stichting tegen Kanker heeft een enorm bereik en een hoge betrokkenheid onder vrouwen: de voornaamste consumenten van wenskaarten."

Hallmark Cards steunt al meerdere jaren in overige landen, zoals Amerika en Australië het goede doel 'de strijd tegen borstkanker'. Pedro Vermeersch: "Op deze wijze willen wij onderschrijven dat Hallmark Cards wereldwijd betrokkenheid heeft bij de samenleving waarvan men deel uit maakt en het gevoel van solidariteit onder de mensen versterken. Wij hebben voor dit goede doel gekozen, omdat borstkanker de meest voorkomende kankersoort onder de Belgische vrouwen is. De wenskaartenconsument (en ontvanger) is immers overwegend vrouw 35+. Binnen deze groep consumenten leeft een sterke betrokkenheid met het fenomeen "borstkanker". 1 op de 10 à 11 Belgische vrouwen komen hiermee direct in aanraking en een nog groter deel heeft hier indirect mee te maken (vriendin, moeder, tante, oma, etc.).

De consument draagt bij aan de strijd tegen borstkanker door de aanschaf van Hallmark Kerstkaarten, maar de consumentenprijzen worden niet verhoogd."

Deze Kerstcampagne wordt landelijk ondersteund door uitgebreid promotie materiaal in de winkels, radiocommercials op Radio Donna en Radio 2, internet en free publicity. Ook op de producten wordt naar het goede doel verwezen, waardoor zowel de verzender als de ontvanger van de Kerstkaart worden bereikt.

Pedro Vermeersch: "Wij zijn als Hallmark Cards trots dat wij een bijdrage kunnen leveren aan de strijd tegen borstkanker. Niet alleen financieel, maar ook door mensen zich meer bewust te laten worden van deze veel voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Wij zijn een samenwerking aangegaan voor 3 jaar waarbij in februari 2006 de eerste cheque overhandigd wordt aan Stichting tegen Kanker."

LAAT EEN REACTIE ACHTER