Met sms-diensten informeert de NMBS haar reizigers over mogelijke reisroutes en treinvertragingen. De diensten bestaan intussen ruim twee jaar, maar uit cijfers die CD&V-volksvertegenwoordiger Jef Van den Bergh verkreeg blijken nog niet al te veel mensen gebruik te maken van deze mogelijkheid.

In twee jaar tijd deden 11.422 klanten (= 2,4% van de abonnees) beroep op de sms-dienst 2828, goed voor een totaal aantal van 295.777 berichten. Door een eenvoudig sms’je naar 2828 ontvang je de drie snelste reisvoorstellen voor een bestemming, aangevuld met realtime reisinformatie. “Wie gebruik maakt van de dienst is dus wel tevreden en keert terug”, stelt Van den Bergh vast.

Iets meer reizigers, 13.614 of 2,9% van de kaarthouders, schreven zich in voor de dienst “MyTrainInfo”. Via deze gratis dienst brengt de NMBS je per sms op de hoogte als je trein vertraging heeft, omgeleid of afgeschaft wordt.

“De diensten zijn zeker waardevol en worden geapprecieerd door de gebruikers, maar met zo’n 476.000 kaarthouders ligt het potentieel toch een pak hoger. Meer communicatie over deze diensten zou veel mensen kunnen overtuigen!” aldus Van den Bergh. (KDB)

Leave a Reply
Your email address will not be published.
  • ( will not be published )